Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Eergisteren bij Hans in de 70D gezeten, en het viel me op dat ALLE TuneIn zenders "ruis" hadden zoals vroeger de fm radio bij slechte ontvangst.
Bij DAB en FM geen probleem. Een andere auto ernaast getest ook geen probleem met TuneIn....
Heeft iemand dit al eens eerder gehad? Zo ja, graag antwoord (om de nee reacties te beperken en daarmee het draadje leesbaarder te houden....:biggrin:)

Yep, heb ik ook. Internetradio 'blaast' lichtjes.
 
Zoals in een andere draadje verhaald : afgelopen vrijdag Taz 2 opgehaald.
Bij controle bleek dat er op de achterbumper (binnenkant onder de achterklep) enkele lichte krassen zaten. Dit wordt binnenkort opgelost door een poetsbeurt. De poetser waren door het late tijdstip al naar huis.

Tijdens mijn eerste rit ( mijn vrouw heeft haar auto uiteraard zelf naar huis gereden) viel mij direct een fluittoon op van de (achter?) motor.
Tevens is een luid geklik/schakel geluid rechts achter hoorbaar als er voor D of P wordt gekozen.
Van de week maar eens naar de SeC gaan.:redface:
 
Ik heb 2.8.217

Sinds 1/12 is er een nieuwe uit dus ik zou die gaan halen op het SeC in de hoop dat die het probleem oplost:

Firmware releases.jpg
 
Wanneer ik via de APP (android) de verwarming op zet, springt die altijd na de eerste keer (ongeveer na 3 seconden) af. Heeft er nog iemand dat "probleem"?
Ik werd vandaag out of the blue opgebeld door Tesla Aartselaar. Blijkbaar hadden ze vanop afstand reeds getracht het probleem op te lossen. Binnenkort een afspraak ingepland om het samen na te kijken.

Pas dus op want ze lezen mee! ;-)

Moraal van het verhaal; top service!!
 
Ik moet toch ook even de complimenten kwijt aan Tesla. De S (classic uit 2013) voor het eerst voor een beurt gebracht. Ik kreeg een Mercedes E mee, hagelnieuw. Mooie afwerking, beter dan de S (althans de classic), maar zo'n benzinemotor - dat is het toch echt niet meer. Maar wat een top service. Alle kleine zaken (een rammeltje in de achterklep, water in de klep, piepend raam, krakende stuurkolom) opgelost. Het was razend druk in Amsterdam, maar alles werd in het werk gesteld om alles dingetjes netjes op te lossen. Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe wagen heb :)
 
Werd gisterenavond erop geattendeerd dat mijn linkerachterlicht (stadslicht gedeelte, oftewel buitenste achterlicht) het niet deed. Vanmiddag even langs SeC Duiven gereden. De LED-strip bleek defect, hebben ze de complete unit incl chargeport meteen vervangen. Daarmee ook meteen mijn probleem met het moeizaam opengaan van de chargeport opgelost. Volgens de monteur bleek die niet helemaal strak te zijn afgesteld waardoor het klepje bleef hangen. Is kennelijk netjes af te stellen, klepje mag niet blijven hangen volgens hem.
Thuisgekomen en chargeport ging nog nooit zo snel en soepel open.
Service is wat mij betreft weer top bij Tesla.
 
Al sinds 2013 trilt het dakraam, laatste beurt hebben ze ernaar gekeken maar nog steeds niet opgelost. Nu kan ik weer komen... Over 6 weken!

Nu is het niet uitermate urgent, maar wel uitermate irritant. Ben voornemens een X te bestellen, maar deze wachttijden (welke vermoedelijk alleen maar zullen toenemen) doen me erg twijfelen...
 
Sinds 1/12 is er een nieuwe uit dus ik zou die gaan halen op het SeC in de hoop dat die het probleem oplost:

View attachment 103526

Vraagje..als de auto thuis standaard gekoppeld is aan de wifi, dan zou er iets van een update-tekentje zichtbaar moeten komen mocht je nog niet op de laatste build zitten toch ?
Van de week had ik wifi geconfigureerd in de auto, en in het scherm waar het buildnr staat stond nog op iets van in de 2.7 serie. Gezien 2.8 en nu 2.9 er zijn, had ik allang een update-teken moet zien toch ?
 
Vraagje..als de auto thuis standaard gekoppeld is aan de wifi, dan zou er iets van een update-tekentje zichtbaar moeten komen mocht je nog niet op de laatste build zitten toch ?
Van de week had ik wifi geconfigureerd in de auto, en in het scherm waar het buildnr staat stond nog op iets van in de 2.7 serie. Gezien 2.8 en nu 2.9 er zijn, had ik allang een update-teken moet zien toch ?

Je hebt geen WiFi connectie nodig om firmware updates binnen te krijgen. Die komen ook gewoon via de 3G binnen. Ik zit ook nog op 2.7.77. Wanneer je aan de beurt bent is onvoorspelbaar. Enkel voor een kaartupdate moet je aan de WiFi hangen omdat de files zo groot zijn maar die updates zijn zeer zeldzaam. Zelf heb ik na 9 maand nog nooit een kaartupdate gehad. Don't worry, is dus normaal. :wink:
 
Je hebt geen WiFi connectie nodig om firmware updates binnen te krijgen. Die komen ook gewoon via de 3G binnen. Ik zit ook nog op 2.7.77. Wanneer je aan de beurt bent is onvoorspelbaar. Enkel voor een kaartupdate moet je aan de WiFi hangen omdat de files zo groot zijn maar die updates zijn zeer zeldzaam. Zelf heb ik na 9 maand nog nooit een kaartupdate gehad. Don't worry, is dus normaal. :wink:


Duidelijk! Bedankt :)
 
De laatste tijd regelmatig last van een spontaan inzoomende Google Maps. Het lijkt alsof er een 'vuiltje' op mijn scherm zit en die zoom activeert, want als ik mijn kaart naar het onderste deel breng doet hij het niet. Heb al verschillende keren mijn scherm gereinigd, maar het komt altijd terug.
Op welke stand staat hij, route-overzicht? Want dan zoomt hij vanzelf in ;).