You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit op 40K. Mijn loaner was een pre-facelift P90D. Als jouw verhaal hoor dan heb ik het niet eens zo slecht.Beste Pvkeep,
Mag ik vragen hoeveel km er op de teller staat? Bij mij zijn het er 55.000 maar reeds 6 aandrijfassen en 2 front drive units later ben ik terug bij af met opnieuw brom/trilling onder acceleratie en krakende aandrijfassen tijdens het bochten rijden. Ik zag onlangs een filmpje van een gefrustreerde TeslaBjorn waarin hij een permanente fix aankondigde! Ik hoop dat het klopt... Voila, dat lucht op.
K.
Ps: Zijn de P100dl loaners al aangekomen?
Bij mij verleden week de MCU vervangen, de vorige was gecrasht door een software update, ja OTA kan ook andere gevolgen hebben.
Vandaag stapte een passagier in en voelde een druppel water op zijn hoofd, panodak lekt, alcantara is doorweekt. Heerlijk. Afspraak gemaakt voor weer een reparatie. Even een opsomming, 46K KM.
2 nieuwe schokbrekers, binnen voordat de 2000KM bereikt was.
Bodem kap (stilstaan door toedan van medewerker niet alles goed vast geschroeft).
3G werkte niet, issue van medewerker kabeltje vergeten
Airco pomp vervangen trilde heel erg door in het stuur.
Frunk plastic afdekking vervangen lekte lijm door vakantie italie hitte denk ik.
Front motor vervangen lekte een beetje olie (dacht dat er geen olie inzat).
Weg geweest voor kraken auto bij optrekken, niets kunnen vinden.
Stuurstang links vervangen door kraken auto
Stuurstand rechts vervangen door kraken auto
Ramen sluiten niet goed, herstel.
MCU vervangen door software crash.
Laatste pano dak lekt....
Volgens mij is dit het hele lijstje tot vandaag. De auto rijdt perfect maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte auto gehad.
Vervelend om te horen. Hopelijk wordt het snel opgelost en ben je dan probleemvrij.
Overigens, als je jezelf "Glitch" noemt, dan kun je er donder op zeggen dat je software een keer problemen geeft
Wellicht is 25.000 km (25.062 om precies te zijn) een goed moment om even een reflectie te doen over wat mij irriteert aan mijn MX. Noot van de auteur: het is een GEWELDIGE AUTO waar ik enorm plezier aan beleef, iedere keer weer. . Dat neemt niet weg dat er zaken zijn waar ik mij aan irriteer, wat natuurlijk een zeer persoonlijk en subjectief iets is. De ene dag kan ik meer hebben dan de andere dag ;-).
Mijn lijstje:
1. Autosteer (a.k.a. Autopilot):
- vooral het onvoorspelbare gedrag irriteert mij: onverwachte uitwijk- en rem acties (ook als er geen auto in de buurt is), soms niet remmen bij files, irrationeel verkeerde snelheid aanhouden en ingrijpen (Driver Replacement i.p.v. Driver Assistance)
- Sommige bochten niet fatsoenlijk kunnen nemen, bijv. bocht Benelux tunnel en Drecht tunnel in gaan.
- slingeren bij hoge hobbels in de weg (bijv. A15)
- iedere minuut tegendruk moeten geven om te laten zien dat je nog wakker bent. Mag echt wel wat langer voor mij.
- het erg late reageren bij invoegende of uitvoegende auto's voor je. (Auto anticipeert natuurlijk niet als de mens dat doet. Ik geef alvast "gas" bij of rem alvast af als ik andere weggebruikers zie invoegen of uitvoegen.)
- niet reageren bij auto's die heel dicht in de buurt zitten of naast je/dicht achter je
2. De ruitensproeiers op de X zijn echt een stuk minder dan op de S: veel minder effectief, zeker in de winter bij pekel.
3. Navigatie. Maar daar komt een nieuwe versie voor, vraagt is of die beter is natuurlijk.
4. De vele en zeer prominent aanwezige en zichtbare waarschuwingsstickers op de zonnekleppen! Ik heb gevraagd of bij de aflevering van mijn nieuwe X eind van de maand deze verwijderd konden worden omdat ik mij daar enorm aan irriteer, maar werd door het zeer klantvriendelijke delivery team vakkundig afgepoeierd met de stelling dat het echt bijdraagt tot de veiligheid en als ik mij daar zo aan irriteer ik het maar zelf moest doen!
Eigenlijk is dit het wel! Natuurlijk zijn er nog wel verbeterpunten en persoonlijke wensen/nice to have's en het merendeel komt echt wel met de updates. Denk aan de automatische ruitenwissers (het automatisch aan gaan natuurlijk ;-) ), dode hoek waarschuwingen, een browser die echt werkt en video en audio ondersteunt, 360 camera view met beveiliging functionaliteiten (zoals dashcam), hotspot ingebouwd in de auto (dashcam en mifi heb ik zelf in laten bouwen/gekocht), de instaplijsten mogen wel wat minder krasgevoelig zijn, ik vindt het met beide handen dichtdrukken van de frunk nog steeds wat knullig staan bij een auto die bijna zelfstandig naar Mars kan rijden.
Maar zoals eerder gezegd: het is en blijft een waar plezier om met de X te kunnen rijden! Het lijken "zeik" dingen waar ik mij aan irriteer, maar aan de andere kant mag je ook best kritisch zijn bij een auto van 150K +.
Waar heb je die info vandaan? Ik weet dat het argument veiligheid wordt gebruikt, maar kan me voorstellen dat data verbruik (zeker in de tijd dat roaming nog geld kostte) en misschien CPU belasting de werkelijke redenen zijn.De browser mag geen video ondersteunen vanwege wetgeving. Anders was het ongetwijfeld mogelijk geweest.
dat was "vroeger" ook al zo met de optionele TV-tuner in het MMsysteem van Mercedes. Deed het ook alleen bij stilstand vanwege wetgevingWaar heb je die info vandaan? Ik weet dat het argument veiligheid wordt gebruikt, maar kan me voorstellen dat data verbruik (zeker in de tijd dat roaming nog geld kostte) en misschien CPU belasting de werkelijke redenen zijn.
Die blokkering was wel uit te zetten.... (niet standaard)dat was "vroeger" ook al zo met de optionele TV-tuner in het MMsysteem van Mercedes. Deed het ook alleen bij stilstand vanwege wetgeving
//**//
Mijn lijstje:
1. Autosteer (a.k.a. Autopilot):
//**//
2. De ruitensproeiers op de X zijn echt een stuk minder dan op de S: veel minder effectief, zeker in de winter bij pekel.
3. Navigatie. Maar daar komt een nieuwe versie voor, vraagt is of die beter is natuurlijk.
4. De vele en zeer prominent aanwezige en zichtbare waarschuwingsstickers op de zonnekleppen!
//**//
Bij de Model 3 gebruiken ze geintegreerde sproeiers zie ik net2. staan ze goed gericht ? misschien een domme vraag; maar toch even aangeven dat dit niet de eerste maal zou zijn dat iemand op het forum hierover klaagt terwijl het zo op te lossen was.
Klopt. In mijn Audi S6 kon ik ook TV kijken, maar alleen stilstaand.dat was "vroeger" ook al zo met de optionele TV-tuner in het MMsysteem van Mercedes. Deed het ook alleen bij stilstand vanwege wetgeving
Ah, die had ik op mijn Alfa (147GTA voor de liefhebbers) geloof ik ook.Bij de Model 3 gebruiken ze geintegreerde sproeiers zie ik net
#weereenklachtminder
View attachment 243038
De auto is al een paar keer naar de SeC ervoor geweest, en al een keer vervangen omdat hij niet genoeg druk leverde. Het euvel blijft.2. staan ze goed gericht ? misschien een domme vraag; maar toch even aangeven dat dit niet de eerste maal zou zijn dat iemand op het forum hierover klaagt terwijl het zo op te lossen was.
De auto is al een paar keer naar de SeC ervoor geweest, en al een keer vervangen omdat hij niet genoeg druk leverde. Het euvel blijft.