Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Groupbuy 19" Turbine Velgen (T Sportsline)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik loopt nu erg benieuwd...

Dus stam met t toch?:biggrin:

Ach, NL zijde van de Kempen, dan mag je nog wel eens een zpelfoutje maken:wink:

Wel benieuwd wat de 7 guests die die draadje meekijken vinden van deze discussie:cool:
12 inmiddels!
 
Ik zie ook wel eens forumleden op het VS forum met meer dan 10000 posts, ik kom in anderhalf jaar nog niet aan 1000 terwijl ik idd ook wel eens wat minder inhoudelijk post...
Misschien kun je ook nog even opgeven voor een dagrit in mijn Roadtrip Zwitserland draadje? Dan kunnen we hier weer on topic met de 19" velgen groupbuy van Energykart.
 
Ben er wel nog altijd niet aan uit welke winterbanden ervoor te kopen.

Ik vind de 245 vs 255 discussie wel interessant, maar ook verschillende meningen hieromtrent.

Tesla steekt Pireli Winter SottoZero 2 (terwijl er al een 3 uit is) op hun wintervelgen. Maar waar kan je ergens de hardheid van de verschillende rubbers zien? Zou niet te zacht willen gaan, want bij droog weer en het volledige koppel die beschikbaar is vanaf de eerste meters zie ik het anders niet goed komen met het profiel van de P85D. :D
Anders Michelin Pilot Alpin 4 of Goodyear UtraGrip 8 Performance?
 
Ik ben eens benieuwd.
En waarom voor Michelin gegaan?

Ik beschouw Michelin als het beste merk voor high performance banden (de parameters grip en remafstand zijn voor mij het belangrijkste, het prijsverschil neem ik er bij). Er komt zomer of winter niets anders onder mijn wagen. Maar banden zijn off-topic hier dus voor meer best naar het draadje over de velgen en banden overschakelen. In combinatie met de T-Sportline velgen zal ik hier mijn bevindingen rapporteren. Omdat de T-Sportline velg iets breder is dan de standaard Tesla velg kan je er ook 255 op monteren en de 255 Michelins hebben betere scores dan de 245.
 
Vrijdag op 2 van mijn T-Sportline velgen TPMS sensoren geïnstalleerd en er Michelin PA4 winterbanden in maat 255/45R19 op laten trekken.
Deze banden zijn super omdat ze erg ver voorbij de rand van de velg komen en hierdoor een mooie velgbescherming opleveren.

Heb deze banden maar op 2 van de 4 velgen laten monteren zodat ik vandaag rustig de "rubbing" kon testen bij montage vooraan.
En zoals verwacht is het niet OK. Ik heb getest in alle standen van de luchtvering. Bij vooruit rijden is er geen enkel probleem, zelfs met volledige stuuruitslag en dit in alle standen van de vering. Bij achteruit rijden is de rubbing zo erg dat ik er zelfs niet aan wil beginnen om het plastiek in de wielkasten bij te werken. De rubbing is gelijk bij elke stand van de luchtvering behalve bij de laagste stand (daar kan je het stuur nog een kwart draai verder draaien). Maar dit is nog steeds onvoldoende om de wagen parallel te kunnen parkeren en dat is toch echt een probleem.

Dus 255 vooraan is een no go; deze komen achteraan zodat ik zowel in de zomer als in de winter met een staggered setup zal rijden.
 
Vrijdag op 2 van mijn T-Sportline velgen TPMS sensoren geïnstalleerd en er Michelin PA4 winterbanden in maat 255/45R19 op laten trekken.
Deze banden zijn super omdat ze erg ver voorbij de rand van de velg komen en hierdoor een mooie velgbescherming opleveren.

Dank je wel voor het delen van je ervaringen. Hoef ik het zelf niet meer uit te vogelen. Maar in hoeverre komen de 245/45 R19 banden nog over de velg als velgbescherming?
 
Last edited:
Vorig jaar waren er nog geen PA4 in de maat 245. Zijn die er nu wel of heb jij voor ook een ander merk liggen?

Net besteld:

Autobanden PA4.jpg