Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Tesla meer al lease optie, welk alternatief en waarom?

This site may earn commission on affiliate links.
En ik maar denken dat de tijd dat de werkgevers bij scholen aan het ronselen waren met autosleutels om zieltjes te werven al voorbij was...
Dat is wel zo. Leaseregelingen worden vaak versoberd of afgeschaft. In het laatste geval komt dan meestal een mobiliteitsbudget. Voor de traditionele leasemaatschappijen komt een nieuwe markt, die van de private lease.
 
Ik zou al het personeel in dezelfde auto laten rijden om van het eeuwige gezeik af te zijn. Ding is gewoon om van A naar B te rijden, niet om je buurman te imponeren. Auto niet mooi, dan koop je privé maar iets moois en gebruik je die van je bedrijf alleen maar zakelijk.
Lang geleden bij een bedrijf gewerkt die voorstelde alle leaseauto's in de kleuren van het bedrijf te spuiten. Iedere werknemer kon met zijn auto en de kleurcodes met patroon naar de spuiter. Voor degene die het willen weten de kleuren waren donkergeel en zwart. Kan overigens best een mooi effect geven. Toen de emoties bij vele door het dak gingen was er gelukkig was 1 collega zo verstandig te melden dat het de eerste van April was.

Moraal van het verhaal: Als je weinig gemotiveerd personeel wil, vooral bemoeien met de auto.
 
Een belangrijke reden waarom leasemaatschappijen en bedrijven stoppen met Tesla is de gebrekkige beschikbaarheid van onderdelen. Als een wagen maanden buiten dienst is wegens ongeval of panne, betalen ze zelf voor de vervangwagen. Zo betalen ze 2 keer.
Beschikbaarheid van onderdelen bij Audi is momenteel zeker even erg als ik mijn collega mag geloven.
Trouwens, vervangwagen zit bij ons in het leasing budget en heb er tijdens de garantie eentje van Tesla gehad.

Wat ik ook vreemd vind in het KBC verhaal is dat de levertermijn op een Tesla normaal gezien niet echt boven de 6 maanden zit. Niet dan? Trouwens, probeer eens een huis te zetten….good luck om de prijzen vast te zetten.

Voor de rest, ik kus mijn beide handjes met mijn werkgever ivm de car policy. Alles EV kan en je mag zelf nog eens 15% bovenop leggen. Als je dit alles niet interesseert, kan je een deel van het leasing budget aanwenden voor andere zaken. Iedereen blij en geen gezever!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Niet echt, wij betalen wel extra voor die eventuele rental als optie in het contract. (waar zij zeker nog eens op verdienen)
Again, mijn T was sneller gefixed dan mijn collega z'n Etron....2.5 months and counting...
Ik hun kostprijsberekening houden ze rekening met gemiddelden van het verleden. Dat zal max een paar weken vervangwagen inhouden. Bij Tesla is het vaak een paar maanden. Die moest er dus uit.
Bij andere merken is dat pas sedert Covid zo (en ook nog eerder uitzonderlijk). Dit zal daar nu ook in de prijsberekening opgenomen worden.
 
Lang geleden bij een bedrijf gewerkt die voorstelde alle leaseauto's in de kleuren van het bedrijf te spuiten. Iedere werknemer kon met zijn auto en de kleurcodes met patroon naar de spuiter. Voor degene die het willen weten de kleuren waren donkergeel en zwart. Kan overigens best een mooi effect geven. Toen de emoties bij vele door het dak gingen was er gelukkig was 1 collega zo verstandig te melden dat het de eerste van April was.

Moraal van het verhaal: Als je weinig gemotiveerd personeel wil, vooral bemoeien met de auto.
Ik dacht persoonlijk zelf aan een deal met marketing en recruitment om tegen een royale vergoeding een tijd met bedrijfslogo rond te gaan rijden, om de hogere bijtelling voor mijn Model Y te enigszins te compenseren. Ik heb toch maar besloten minder toast met avocado te gaan eten..
 
Ik hun kostprijsberekening houden ze rekening met gemiddelden van het verleden. Dat zal max een paar weken vervangwagen inhouden. Bij Tesla is het vaak een paar maanden. Die moest er dus uit.
Bij andere merken is dat pas sedert Covid zo (en ook nog eerder uitzonderlijk). Dit zal daar nu ook in de prijsberekening opgenomen worden.
Ik krijg sowieso ook een klasse kleiner bij vervangend vervoer las ik. Maar dat meen ik ook te herinneren uit een verder verleden.
 
Ik hun kostprijsberekening houden ze rekening met gemiddelden van het verleden. Dat zal max een paar weken vervangwagen inhouden. Bij Tesla is het vaak een paar maanden. Die moest er dus uit.
Ook weer een stuk BS, want een leasebedrijf doet ook gewoon short renting dus kan na de 5 dagen vervangwagen van de verzekering zelf een auto uit hun aanbod gebruiken.
 
Ook weer een stuk BS, want een leasebedrijf doet ook gewoon short renting dus kan na de 5 dagen vervangwagen van de verzekering zelf een auto uit hun aanbod gebruiken.
denk ik dus ook maar goed. Ik vind het gewoon gewaagd om te stellen dat het wachten op stukken bij Tesla zoveel langer zou duren dan op een ander. Akkoord, we gaan/gingen door een moeilijke periode maar nogmaals, ik denk echt niet dat het bij de andere zoveel beter is.

maar goed, ik kan het tegendeel ook niet staven dus ....
 
Ook weer een stuk BS, want een leasebedrijf doet ook gewoon short renting dus kan na de 5 dagen vervangwagen van de verzekering zelf een auto uit hun aanbod gebruiken.
En die is gratis? Er is zo al een tekort aan short renting wagens. Daar een wagen uit halen is omzetverlies.
denk ik dus ook maar goed. Ik vind het gewoon gewaagd om te stellen dat het wachten op stukken bij Tesla zoveel langer zou duren dan op een ander.
Vanaf 2018 was het een drama tov andere merken. De gap met andere merken is nu licht verbeterd sedert vorig jaar. Vooral omdat die andere merken op achteruit gegaan zijn. Beleidsbeslissingen die nu ingang vinden zijn gebaseerd op de ervaringen van het verleden. Als het nu beter is, zal daar misschien in de budgettering voor 2024 rekening mee gehouden worden. It takes seconds to loose a customer and years to win him back.
 
Wel, van jaren BMW en nu 5,5 jaren Tesla twijfel ik niet met welke leasemij ik zou samenwerken: diegene die mijn volgende Tesla leased.

Overigens doe ik financiële renting. Veel te veel gehannes en mag-niet met leasing-MaaS. Zoals bv janken over winterbanden, vervangwagens en onderhoudsbeurten. En zeker die dingen zijn nu dingen die echt wel zelf goedkoper en beter kan.