Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Bear als Ambassadeur voor Computer Education Project Sierra Leone

This site may earn commission on affiliate links.

is3

Sander Verschuur
Nov 15, 2013
2,190
1,534
Rotterdam
Op vrijdag 23 maart jl. hebben wij speciaal voor @Xfrank met een aantal forumleden een Surprise Party georganiseerd om hem te bedanken voor zijn vele, maar vooral ook waardevolle bijdragen aan dit forum. Eén van zijn bijdragen aan dit forum is Elon Bear waarvan hij geestelijk vader is.
Vanuit mijn privé kring ken ik een tweetal medewerkers van de Tesla fabriek te Tilburg die daar verantwoordelijk zijn voor onder andere de kwaliteitscontrole.
Zij zijn vanuit Sierra Leone (Kono District) gevlucht voor de oorlog aldaar en uiteindelijk in Nederland terecht gekomen. Zij hebben sinds 2013 bij Tesla een volledig opleidingsprogramma doorlopen en hebben beiden een leidinggevende functie. Een groot deel van hun salaris gaat naar het thuisfront in Sierra Leone waar na het eindigen van de oorlog nog haast niets aan wederopbouw is gedaan.
Hoe groot kan een contrast zijn van het straatarme Sierra Leone naar het hypermoderne Tesla. Beide heren hebben mij benaderd met de vraag of ik als mede organisator van de E Rally iets qua sponsoring voor hun project kan betekenen.

Omdat al 5 jaar lang JustDigitt de organisatie is waar wij onze opbrengsten aan doneren is dit niet iets wat bij de E Rally past. Daarom hebben we het over een andere boeg gegooid om deze 2 Tesla fanaten en hun achterban toch te kunnen helpen. Concreet hebben zij een business plan opgesteld om een Computer Education Project op te starten voor de kinderen in het Kono district te Sierra Leone. In dat gedeelte weten de kinderen niet eens wat een computer is en met behulp van ons allen willen de heren daar verandering in brengen. De jeugd heeft de toekomst per slot van rekening.

Als cadeau aan Frank is Elon Bear tot ambassadeur van dit project gekroond. Met als uiteindelijk doel dat er geld en hardware (computers) worden ingezameld en dat Elon Bear uiteindelijk een keer mee reist naar Sierra Leone om in beeld te brengen waar e.e.a. uiteindelijk terecht komt en waar het toe leidt.

Bij de finish van de E Rally zaterdag 2 juni zullen beide heren samen met hun businessplan aanwezig zijn en kunnen zij eventuele vragen beantwoorden.

Concrete vragen voor nu:

Er dient een stichting opgericht te worden met ANBI status waarvan beide heren bestuurder zullen zijn. Hebben wij een notaris in ons midden die de oprichting van deze stichting kan verzorgen?

Is er iemand met een administratieve achtergrond binnen de driehoek Tilburg/ Breda/ Oosterhout die de heren administratieve ondersteuning kan verlenen? (accountant)

Gezien het hoge gehalte IT-ers op dit forum: wie heeft er goed werkende hardware welke gedoneerd kan worden en tot slot...centjes.....wie helpt ons mee deze jongens hun project te realiseren en zegt een financieel bijdrage toe? de eerste € 500,- is al toegezegd door @HWS , wie volgt?

IMG_1870.JPG