Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Eind September reden er 35.000 BEV's in Nederland, waarvan 15.000 Tesla's.
Als Jaguar de laatste drie maanden nog 3.000 iPace's uitlevert groeit het aantal vol electrische auto's (zijnde niet Tesla) in drie maanden tijd 25% (3k iPace + 2k andere merken).

Wordt druk bij Fastned binnenkort....
Er is (net zoals bij de Tesla aantallen) een verschil tussen op kenteken zetten en uitleveren/rond rijden.

Naar verwachting worden er aan het eind van het jaar nog flink wat auto's voorzien van een 2018-kenteken. Dat die pas in 2019 verkocht worden c.q. op de weg komen is geen probleem voor het toepassen van de gunstigere 2018 bijtellingsregels.

Of Tesla aan deze praktijk meedoet, weet ik niet. Dat zou namelijk betekenen dat er begin volgend jaar een stuwmeertje aan 'inventory vehicles' op de balans staat. Dat lijkt me niet de bedoeling van het (financiële) management in Fremont, maar ik kan me vergissen.
 
De techniek van Tesla is toch al redelijk wat jaartjes bekend en, zover ik weet, staat deze open voor een ieder die het zou willen gebruiken. Is er nou echt geen autobouwer geweest die even richting Palo Alto is gevlogen om met Elon een bak koffie te drinken (eventueel met “pret peuk”)?

Heb nu al medelijden met de verkopers die over een half jaartje hun klanten moeten gaan beantwoorden op vragen zoals “waarom ze de beloofde range niet halen”.

Alhoewel aan de andere kant, de hardcore Jaguarrijders zijn wel gewend aan een hoog verbruik . Zo’n XJS V12 was ook geen zuinigheidswonder op wielen (is wel een vette bak btw) ;)
 
De techniek van Tesla is toch al redelijk wat jaartjes bekend en, zover ik weet, staat deze open voor een ieder die het zou willen gebruiken. Is er nou echt geen autobouwer geweest die even richting Palo Alto is gevlogen om met Elon een bak koffie te drinken (eventueel met “pret peuk”)?

Heb nu al medelijden met de verkopers die over een half jaartje hun klanten moeten gaan beantwoorden op vragen zoals “waarom ze de beloofde range niet halen”.

Alhoewel aan de andere kant, de hardcore Jaguarrijders zijn wel gewend aan een hoog verbruik . Zo’n XJS V12 was ook geen zuinigheidswonder op wielen (is wel een vette bak btw) ;)

Maar daar hadden ze dan ook een grote tank voor, misschien wel een dubbele.
 
Hans, die dubbele tank hadden ze nodig om de uitrit van de benzinepomp te halen ;)

Ik hoop niet dat de I-Pace eigenaren straks denken dat er een dubbele accu is in (12V niet meegerekend)
 
De I-Pace werkt met een Range Predictor om aan te geven hoe ver in km's je nog kan met de acculading. Uit het I_Pace forum begrijp ik dat die berekent wordt op basis van je rijgedrag van de afgelopen vijf weken.. Lijkt mij erg onhandig - als het weer omslaat en het wordt koud moet je je een maand realiseren dat het daarvoor veel warmer was.. en andersom etc.. Doet mij realiseren dat de typical range toch echt een slimme oplossing hiervoor is. Veel eenvoudiger in het gebruik. Overigens zijn er nou ook de eerst berichten van I-Paces die stil vallen (was er al een na 18 miles na het wegrijden bij de dealer) en moeten worden weggesleept .. Doet me denken aan de issues die wij in het begin ook wel gehad hebben - was medio 2014 ivm met werk op bezoek bij een van de grote autoimporteurs ... wat sprintjes getrokken met wat topmensen.. was hun eerste kennismaking, ze waren erg onder de indruk. Van daaruit en uur later m'n dochters in het zwembad opgehaald - auto viel bij wegrijden volledig stil en moest worden weggesleept..(bekende accuprobleem). Was erg blij dat dit niet twee uur eerder gebeurde.. Ik kreeg toen wel direct een vervang-Tesla, ze kwamen die zelfs thuis brengen. De I-Pace eigenaar niet..
 
Ik ken de I-Pace enkel van YouTube maar vandaag zag ik hem in het wild op de A20 bij Rotterdam en jeetje viel dat even tegen zeg en dat terwijl ik hem erg fraai vond op de YouTube videos maar wat een hoekig ding in real-life. Nog wel steeds nieuwsgierig om het interieur in het echt te aanschouwen.
 
De I-Pace werkt met een Range Predictor om aan te geven hoe ver in km's je nog kan met de acculading. Uit het I_Pace forum begrijp ik dat die berekent wordt op basis van je rijgedrag van de afgelopen vijf weken.. Lijkt mij erg onhandig - als het weer omslaat en het wordt koud moet je je een maand realiseren dat het daarvoor veel warmer was.. en andersom etc.. Doet mij realiseren dat de typical range toch echt een slimme oplossing hiervoor is. Veel eenvoudiger in het gebruik. Overigens zijn er nou ook de eerst berichten van I-Paces die stil vallen (was er al een na 18 miles na het wegrijden bij de dealer) en moeten worden weggesleept .. Doet me denken aan de issues die wij in het begin ook wel gehad hebben - was medio 2014 ivm met werk op bezoek bij een van de grote autoimporteurs ... wat sprintjes getrokken met wat topmensen.. was hun eerste kennismaking, ze waren erg onder de indruk. Van daaruit en uur later m'n dochters in het zwembad opgehaald - auto viel bij wegrijden volledig stil en moest worden weggesleept..(bekende accuprobleem). Was erg blij dat dit niet twee uur eerder gebeurde.. Ik kreeg toen wel direct een vervang-Tesla, ze kwamen die zelfs thuis brengen. De I-Pace eigenaar niet..
Je kan deze berekening (GOM) resetten:

 
Hij reed er gemiddeld 37 km per uur over om dat actieradius te bereiken.
 

Attachments

  • Screenshot 2018-10-24 at 13.02.26.png
    Screenshot 2018-10-24 at 13.02.26.png
    420.2 KB · Views: 48