Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Brommend geluid (service ??)

This site may earn commission on affiliate links.
Ergens gehoord / gelezen dat ze in het voormalige Ekris-pand gaan zitten.
Schijnt een volwaardige showroom-service centre te worden.
Ben ik wel blij mee. Is ongeveer half uurtje van mijn huis.
Ga ze meteen aan het werk zetten als ze open zijn;-)
Volgens mij is dat het pand dat door de fam. Arendsen de afgelopen jaren voor hun privé collectie werd gebruikt:
http://www.autogespot.nl/special-supercars-langs-de-a12!
 
Dan moet dat deze locatie zijn (via Google Maps):

Google_Maps-3.png


Je staat hier met de rug naar de A12, een paar honderd meter naar rechts is de Ikea.
 
Ik heb ook een brom vanaf ongeveer 120kmh. Deze neemt enigermate toe als de snelheid nog iets stijgt. Het geluid klinkt centraal door de auto.
Je hebt een nieuwe drivetrain nodig. Bij mij begon het brommende geluid vanaf ongeveer 108 km/h en nam toe tot 140 km/h. Daarboven, mede als gevolg van toenemend windgeruis, verdween het geluid naar de achtergrond.
Is overigens al 4 jaar geleden. Mijn huidige Model S is al 3,5 jaar volkomen probleemloos.
 
Je hebt een nieuwe drivetrain nodig. Bij mij begon het brommende geluid vanaf ongeveer 108 km/h en nam toe tot 140 km/h. Daarboven, mede als gevolg van toenemend windgeruis, verdween het geluid naar de achtergrond.
Is overigens al 4 jaar geleden. Mijn huidige Model S is al 3,5 jaar volkomen probleemloos.
Bij mij is het tussen de 20 en 30.000km ontstaan. Hebben ze hier een modificatie voor of heb je iedere 30k km een nieuwe nodig? Asse voor heb ik al nieuwe en voel je weer bij zware belasting. Het viel mij op dat de M3 performance helemaal geen aandrijfkrachten laat voelen en super smooth versneld. Ik verwonder me er over dat veel mensen in de garantie zo’n beetje alle onderdelen hebben laten vervangen en daarna tonnen probleemloos doorrijden.
 
Bij mij is het tussen de 20 en 30.000km ontstaan. Hebben ze hier een modificatie voor of heb je iedere 30k km een nieuwe nodig? Asse voor heb ik al nieuwe en voel je weer bij zware belasting. Het viel mij op dat de M3 performance helemaal geen aandrijfkrachten laat voelen en super smooth versneld. Ik verwonder me er over dat veel mensen in de garantie zo’n beetje alle onderdelen hebben laten vervangen en daarna tonnen probleemloos doorrijden.
Ik ging er van uit dat je een Model S hebt. Nu zie ik dat je een Model 3 hebt. Daar zijn geen drivetrain problemen van bekend zoals die met de S voorheen regelmatig voorkwamen.
 
Ik ging er van uit dat je een Model S hebt. Nu zie ik dat je een Model 3 hebt. Daar zijn geen drivetrain problemen van bekend zoals die met de S voorheen regelmatig voorkwamen.
Ik heb een SP100DL en vergeleek deze met de M3 performance. Mijn conclusie is dat de aandrijflijn van de MS niet zo ontspannen voelt als die van de M3. In de 3 lijkt het allemaal makkelijker af te gaan.
 
Gewicht speelt een grote rol. De Model 3 is in alle opzichten moderner en Tesla heeft veel lessen geleerd.
Uit jouw verhaal blijkt dat jij je drive-train één keer hebt laten vervangen maar dat hij daarna nooit meer kapot is geweest. Is er verschil in de drive-trains dat het bij bepaalde typen voorkomt? Wordt wel een duur grapje als dat ieder jaar moet gebeuren.

Dat Tesla veel geleerd hebt voel je inderdaad heel goed als je met de 3 rijdt. Als er een nieuwe S komt ga ik er maar niet mee proefrijden. Ben bang dat ik dan allerlei redenen gaat vinden waarom ik de MS van mij zou moeten verkopen.
 
Last edited:
Uit jouw verhaal blijkt dat jij je drive-train één keer hebt laten vervangen maar dat hij daarna nooit meer kapot is geweest. Is er verschil in de drive-trains dat het bij bepaalde typen voorkomt? Wordt wel een duur grapje als dat ieder jaar moet gebeuren.

Dat Tesla veel geleerd hebt voel je inderdaad heel goed als je met de 3 rijdt. Als er een nieuwe S komt ga ik er maar niet mee proefrijden. Ben bang dat ik dan allerlei redenen gaat vinden waarom ik de MS van mij zou moeten verkopen.
Tesla heeft in het begin de lagering van de motor niet voldoende zwaar uitgevoerd. De lagers werden overbelast en versleten snel. Als er speling ontstaat komt er onbalans en die onbalans levert gebrom op.
In enkele stappen heeft Tesla de lagering op orde gebracht. De versie Q heeft alle eerdere problemen, naar het lijkt definitief, opgelost.
 
Tesla heeft in het begin de lagering van de motor niet voldoende zwaar uitgevoerd. De lagers werden overbelast en versleten snel. Als er speling ontstaat komt er onbalans en die onbalans levert gebrom op.
In enkele stappen heeft Tesla de lagering op orde gebracht. De versie Q heeft alle eerdere problemen, naar het lijkt definitief, opgelost.
Wanneer is versie Q gekomen? Ik heb een auto uit productie mei 2018.
 
Blijkbaar nog niet feilloos. Een kennis van mij verbrandde zijn performance toen hij met 220 invoegde. Die van mij bromt. Productie van mei en juli 2018.
Hoeft niet persé de drivetrain te zijn. Kan ook een onbalans zijn in een van de assen en zelfs van de wielen.
Wat je bedoelt met 'een kennis van mij verbrandde zijn performance toen hij met 220 invoegde' snap ik niet.
 
Hoeft niet persé de drivetrain te zijn. Kan ook een onbalans zijn in een van de assen en zelfs van de wielen.
Wat je bedoelt met 'een kennis van mij verbrandde zijn performance toen hij met 220 invoegde' snap ik niet.
Die had complete kortsluiting toen hij eventjes voldaan naar 220kmh joeg. Op zaterdag zijn auto door een berger opgehaald en maandagavond weer terug met een nieuwe drivetrain. Ik heb recent mijn wielen gewisseld en nog steeds het zelfde. Een diepe brom die tot 150kmh erger wordt. Alsof het een dieselmotor is.
 
Die had complete kortsluiting toen hij eventjes voldaan naar 220kmh joeg. Op zaterdag zijn auto door een berger opgehaald en maandagavond weer terug met een nieuwe drivetrain. Ik heb recent mijn wielen gewisseld en nog steeds het zelfde. Een diepe brom die tot 150kmh erger wordt. Alsof het een dieselmotor is.
Het kan natuurlijk de drivetrain zijn. Een laatste mogelijkheid die ik ken is een niet goed sluitende achterklep.
Die kan op hogere snelheden een brommend geluid opleveren.
Maar hoe dan ook, even langs het SeC voor een diagnose.
 
Uit jouw verhaal blijkt dat jij je drive-train één keer hebt laten vervangen maar dat hij daarna nooit meer kapot is geweest. Is er verschil in de drive-trains dat het bij bepaalde typen voorkomt? Wordt wel een duur grapje als dat ieder jaar moet gebeuren.

Dat Tesla veel geleerd hebt voel je inderdaad heel goed als je met de 3 rijdt. Als er een nieuwe S komt ga ik er maar niet mee proefrijden. Ben bang dat ik dan allerlei redenen gaat vinden waarom ik de MS van mij zou moeten verkopen.

FWIW : mijn classic P85 uit 2013 met zowat 280.000 km op de teller , heeft 1 nieuwe drive gekregen, preventief door Tesla.
Noch met de eerste, noch met de tweede enig probleem gehad.

Lucky me.;)
 
  • Like
Reactions: Mad P***y