Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Berekening fiscaal/financieel voordeel elektrische wagen voor vennootschap in België

This site may earn commission on affiliate links.
Wat berekeningen laten maken door boekhouder. Pretty amazing. TCO van een Tesla van 110k, op 5 jaar, in vergelijking met TCO van mijn huidig Renaultje op diezelfde 5 jaar, is in mijn geval 57k duurder. Heeft geen zin dat ik het vergelijk met luxe- of sportauto's van dezelfde prijsklasse, want die verzekering is onbetaalbaar voor mij. Maar heb het laten vergelijken met een A5 177pk van 50k, en in mijn geval komt die TCO exact even veel uit op 5 jaar... :')
 
kan iemand mij in de juiste richting sturen ivm aanvragen voor subsidie laadpaal en ecologische investeringen. Heb een vennootschap maar nog niets van teruggevonden en mijn boekhouder kwam er ook niet mee op de proppen. Zoals Roger zegt, alles wat je zelf doet,....

Subsidie laadstation ? Die was er toch niet meer ?
wel de premie voor ecologische investering. In mijn geval , p85+ van 120.000, geeft dat net geen 8.000 euro
 
@ KrisB en leysfi, THX. Heb nu onderneming moeten linken. Maar kan niet verder, omdat er eerst iets via de POST moet komen.... Zal voor volgende week zijn.

Soit, begrijp ik dat de subsidie voor de EV max 7percent op 40.000 euro is, dus sowieso altijd max 2800 euro? Of best wachten tot ik verder kan met de aanvraag en zie ik dan meteen welk bedrag mijn subsidie bedraagt?
 
@ KrisB en leysfi, THX. Heb nu onderneming moeten linken. Maar kan niet verder, omdat er eerst iets via de POST moet komen.... Zal voor volgende week zijn.

Soit, begrijp ik dat de subsidie voor de EV max 7percent op 40.000 euro is, dus sowieso altijd max 2800 euro? Of best wachten tot ik verder kan met de aanvraag en zie ik dan meteen welk bedrag mijn subsidie bedraagt?

Je moet nu inderdaad wachten op een schriftelijke bevestiging (ze blijven van papier en postzegels houden op een FOD ;-)
En het is inderdaad recent afgetopt op 40.000 EUR, dus max 2.800 EUR subsidie.
Sinds dit jaar.
Met dank aan Elio ;-)
 
Als het FIT er inderdaad nog alles voor doet om een 2e Tesla plant naar Vlaanderen te krijgen, dan lijkt het me slim om ook uit te pakken met méér stimuli voor EV kopers :rolleyes:

Klinkt allemaal heel mooi, maar als je echt iets wil veranderen, moet je ook de particuliere markt mee aan boord krijgen. 150% aftrek is weer uitsluitend voor de (goedverdienende ) zakenmensen !
 
De tweede schijf van de uitbetaling van de MS en het laadstation staan al op mijn rekening.
Gisteren een brief ontvangen dat er een controleur is aangesteld om mijn laadstation ter plaatse te komen controleren.
Deze zal een van de komende dagen of weken contact met me opnemen.
Bij mijn aanvraag in mei was de beperking tot 40000€ er nog niet voor de auto.
 
Last edited:
Sinds 16/01/2014 is er een nieuwe lijst EcologiePremie Plus -

[COLOR=rgb(0.000000%, 0.000000%, 50.200000%)]Elektrisch aangedreven vaartuig of voertuigmet vier wielen of meer voor gebruik op deweg (on-road)
nr 641 - 20% - 6 - M

Als ik dit goed begrijp kan je 20% van de kost van een MS aangeven om een premie te bekomen ? of is het zo simpel nie ;-)



[/COLOR]
 
Ik denk dat het van 35 percent naar 20 percent is gegaan, op nog steeds het maximum van 40.000 euro dat ze invoerden. Ik kreeg net vandaag een brief dat ik bij mijn aanvraag een bedrag hoger dan 40000 Euro had ingegeven en dat ik mijn aanvraag moest annuleren en opnieuw indienen.
Dit deed ik, maar ik kreeg nog steeds 35percent; weliswaar van de max. 40000 euro.

Maar 200004 LAADPAAL; daar staan nu in de lijst 100percent. Ook deze probeerde ik opnieuw aan te vragen (voor eventueel een 2e paal) de 1e is al aanvaard. Maar ook daar kreeg ik 25percent van de forfaitaire paal van 1500 euro. (start project maar2014). Dus ik denk dat de site nog niet up to date is.

Wat dat nu betekent voor een nieuwe aanvraag? Lijst is geldig sinds 16/01/14!

DUS fout gelezen. Ze zeggen dus, een EV (MAX 40000 euro) Kost 20percent meer dan een ICE. Dus 8000 Euro wordt gesubsidieerd voor 35 percent: DUS 2800 EURO
En zelfde met de laadpaal. Die kost 100 percent meer dan geen laadpaal. Dus 20 percent subsidie op de 100 percent...
 
Last edited:
Xfrank, welke lader heb je geplaatst ? Dekt de subsidie ook eventuele aanpassing van de electriciteitskast ?

ik heb een Keba geplaatst en de factuur hier van samen met de kosten van de aanpassing van de electriciteit en de kabelkosten in het dossier gestoken.
2 schijven van de subsidie voor de auto en de lader zijn reeds betaald.
een 4 weken geleden heb ik bericht gekregen dat een controleur is aangesteld om de instalatie te controleren, maar tot op heden nog niemand gezien.
 
ik heb een Keba geplaatst en de factuur hier van samen met de kosten van de aanpassing van de electriciteit en de kabelkosten in het dossier gestoken.
2 schijven van de subsidie voor de auto en de lader zijn reeds betaald.
een 4 weken geleden heb ik bericht gekregen dat een controleur is aangesteld om de instalatie te controleren, maar tot op heden nog niemand gezien.

Frank,

Hoe lang heb je op elke schijf moeten wachten ? Ik wacht nu al bijna 3 maanden op de 1ste schijf, maar.. het is stil aan de overkant !