Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Er is een lichte call wall op 130 en een grote put wall op 100.
Met alle respect, dat zegt niks. Heb ik al vaker uitgelegd.

Je hebt zoiets als time-spreads of ratio-spreads. Die kun je er niet uitfilteren zodat het aantal uitstaande contracten, zowel call als put, niks zegt. Noem ik nog niet partijen die aandelen kopen of verkopen en daar tegenover opties schrijven.

Met andere woorden, je kunt niks "aflezen" aan uitstaande optiecontracten omdat het te afhankelijk is van vele variabelen en onzekerheden.
 
Ik had mijzelf beloofd even niet meer bij te kopen maar deze aanbieding kon ik niet laten liggen. Is ook meer voor de feel good als er straks weer een keer een stijgende lijn in zit. Heb ik toch het gevoel weer van winst te kunnen genieten ☺️
 
  • Like
Reactions: MaH
Nou, nou, daar sta ik dan met m'n voorspelling van 128 :). Ik had niet verwacht dat de aflevercijfers zo'n effect zouden geven. Toch zou ik voorzichtig zijn met calls schrijven op dit moment. Vooral als het kleine premies zijn.
Of het een goede methode is, dat zal blijken (het werkt tot het niet meer werkt zeg maar), maar ik hou het voorlopig ver in de tijd.
Namelijk al een keer of 5 een januari 25 call geschreven voor een strike die, in het slechtste geval (nu ja, koers mag natuurlijk wel stijgen voor mij), op termijn wel te rollen is naar een strike waarvoor ik het niet erg vindt om de aandelen te leveren. Na een koersdaling er vrij eenvoudig 10% winst uitgehaald wat op die contracten neerkomt op mijn wekelijks doel. Zo gisteren bijvoorbeeld een 230 CC jan 25 (verkocht voor 21) gesloten voor 18 en nu wacht ik weer op een koersstijging.

Op dit moment werkt dit het beste voor mij, want om wekelijks doel te bereiken (2$ per aandeel bij voorkeur), moet ik nu wel heel ver onder mijn gemiddelde aankoopwaarde gaan verkopen.
 
No demand


Gheghe 😁 ik heb de cijfers voor Europa doorgenomen, het marktaandeel van Tesla is weer wat gestegen tov ‘20 en ‘21. Van 13.2% in ‘20 naar 14.8% in ‘22.

Alle grote Legacy OEM’s hebben een afkalvend marktaandeel en zelfs dalende verkopen in 2022 tov 2021.

Tesla laat daar ook een mooie plus zien, ondanks een verprutst Q2.

Tesla versus VAG:

BA1F769B-7F0F-4A59-9E03-71EB566FEDF7.jpeg


62FC01C9-E908-4AA0-9289-C162DFF2E89E.jpeg


Hyundai-Kia, Stellantis, Renault-Mitsubishi laten allemaal het zelfde beeld zien, dalende verkopen, afkalvend marktaandeel.

De grote winnaar is Geely de afgelopen jaren.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Nick-m
Legacy OEM krimpt qua marktaandeel en absolute aantallen in de Europese EV markt.

EV database is nog niet helemaal up to date, ik check dat periodiek. Hier VAG EV sales in Duitsland:


17E15E30-2680-4E4F-B8A9-158C7A4AD280.jpeg


Huilen.

Groei is vooral bij de Chinese nieuwkomers zoals Geely bijvoorbeeld.

Tesla doet het uitstekend in ieder geval. 2021 totale verkoop iets van 161K, in 2022 dus bijna 230K.
 
Last edited:
Schade bleef vandaag beperkt gelukkig. Lijkt op consolidatie.

Puts Maart 100 in de plus. De hedge uiteraard in de min. Al met al een klein plusje. De tijd tikt lekker door. Nog 2 weken voordat de hedge afloopt.

Geen harde delta's in de min dus voorlopig rustig afwachten.