Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zag net toevallig een stukje over Tesla op RTL-Z. Iemand van Carros maakt de vergelijking met de internet bubble...

Supersnelle rendementen voor beleggers in Tesla, electrische autos | RTL | Volg het nieuws terwijl het gebeurt




Ik had het ook gezien! wat ik me afvraag: Waarom zegt de heer Carlo Brantsen: de tesla model s is een volledig elektrische auto waar mee je meer kunt rijden dan 160 km.

Ik vind het allemaal nog zo negatief klinken! Waarom zegt hij niet gewoon: De Tesla Model S kan ruim 300 kilometer afleggen.
Een hoop mensen hebben nog geen idee wat de actieradius van een tesla is. En tot nu toe blijven naar mijn mening een hoop zogenoemde autokenners negatief!
Of zie ik dit helemaal verkeerd?
 
En tot nu toe blijven naar mijn mening een hoop zogenoemde autokenners negatief!
Of zie ik dit helemaal verkeerd?

je ziet dat absoluut niet verkeerd.

ik ga niet in discussie met mensen die uit pure onwetendheid allemaal argumenten aanhalen waarom het dom zou zijn om een ev te kopen.
we kennen allemaal wel die "argumenten".....ik word er moe van...

zoals een groot filosoof ooit stelde :
"Never argue with a fool, onlookers may not be able to tell the difference (between the two of you)." (dat was Mark Twain)
of nog :
"never argue with an idiot; they drag you down to their level and beat you with experience"
 
we zijn nu dag twee na de cijfers van Q2-13.

na de forse stijging woensdag-nabeurs; blijft het redelijk vlak. de analisten hebben nu de cijfers toch al goed nagekeken.
Nogal wat analisten hebben het koersdoel fors verhoogd; maar verder is er weinig opwinding.

Wat zegt de kristallen bol nu ? Gaan we verder omhoog; komt er een adempause; of toch een correctie met winstnemingen ?
Iemand ?
 
als je de grafiek van de afgelopen maanden bekijkt, zijn er nog maar twee dipjes geweest. in het eerst heb ik verkocht (paniekreactie) in het tweede terug aangekocht.
in ben nu niet echt van plan om te kopen of te verkopen en wil wel blijven zitten tot gen 3. dus moet je ook geen dipjes meer verwachten. geef mij maar een rustig stijgende lijn, zonder te veel stressmomenten. 0.5$ per dag is ok voor mij:wink:
het lijkt of ik me geruster voel met mijn aankoop op 135$ tegenover mijn aankoop op 83$
 
Dat is het rare, Frank.
Kopen op 83 en 6 weken later 109 zien is fantastisch. Had je niet geweten van een (flink) hogere koers tussentijds, was je helemaal blij, niks paniek. Het was overigens wel een bizarre min-dag toen.
Als je doel nu inderdaad gen3(-succes) is: Gewoon laten staan, en alleen tussendoor kijken als je er tegen kan en van de verkoop-knop af kan blijven (tenzij er een ramp gebeurt).
 
vandaag gestegen tot bijna 150 bij sluiting.
Bijzonder piek in de aantallen: normaal gaan er enkele duizenden aandelen per minuut van de hand maar om 11:09 am werden er ruim 1 miljoen verhandeld! Ik kan helaas niet zien of dat koop of verkoop was...

Hadden de hogeren omzetten niet te maken met het nieuws dat de tesla " de veiligste auto ooit is" ? Dit nieuws kwam namelijk gisteravond uit!
Autonieuws - Tesla Model S veiligste auto ooit - CARROS
 
Last edited:
ScreenShot038.jpg

er moet nieuws zijn (naast de opening van Tilburg)
Aandelen schieten omhoog, bij redelijk volume.