Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Héél veel "ifs, then".

De essentie van een lange termijn investering in een ‘growth stock’ kortom.

De lijn die uitgezet wordt is kristalhelder, vind je op basis van hoe een bedrijf opereert dat het realistisch is dat die doelen gehaald worden.

want $25K-model

Toevallig die analyse die ik hierboven gedeeld heb al gezien? Aanrader hoor.
 
  • Like
Reactions: robertvg
De essentie van een lange termijn investering in een ‘growth stock’ kortom.
En daar hoort mijns inzien gepaste bescheidenheid mbt verwachte koerswaarde bij. Ipv roeptoeteren dat je over 5 jaar dit of die koers kan verwachten.

Helemaal met Musk aan het roer die door externe zaken buiten Tesla om ook geregeld de koers laat klappen.

Het gaat mij er niet om dat ze voorspellingen doen, het gaat mij om de stelligheid ervan.
 
Last edited:
En daar hoort mijns inzien gepaste bescheidenheid mbt verwachte koerswaarde bij. Ipv roeptoeteren dat je over 5 jaar dit of die koers kan verwachten.

Helemaal met Musk aan het roer die door externe zaken buiten Tesla om ook geregeld de koers laat klappen.

Het gaat mij er niet om dat ze voorspellingen doen, het gaat mij om de stelligheid ervan.

Dat was mij al duidelijk en ik ben het met je eens dat influencers die leven van clicks weinig toevoegen.

Mijn vraag was hoe je die analyse vond van die industry expert over de unboxed produktie technologie?

Ik deel hem nog wel een keer, geen influencers maar een kringgesprek van oude mannen die waarschijnlijk nog nooit van het woord ‘clicks’ gehoord hebben 😁

 
Last edited:
  • Love
Reactions: robertvg
10K report is gepubliceerd:



Pagina 35:


“We are simultaneously ramping new products, building or ramping manufacturing facilities on three continents, piloting the development and manufacture of new battery cell technologies, expanding our Supercharger network and investing in autonomy and other artificial intelligence enabled training and products, and the pace of our capital spend may vary depending on overall priority among projects, the pace at which we meet milestones, production adjustments to and among our various products, increased capital efficiencies and the addition of new projects. Owing and subject to the foregoing as well as the pipeline of announced projects under development, all other continuing infrastructure growth and varying levels of inflation, we currently expect our capital expenditures to exceed $10.00 billion in 2024 and be between $8.00 to $10.00 billion in each of the following two fiscal years”
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Michel_AH
Mijn vraag was hoe je die analyse vond van die industry expert over de unboxed produktie technologie?

Ik deel hem nog wel een keer, geen influencers maar een kringgesprek van oude mannen die waarschijnlijk nog nooit van het woord ‘clicks’ gehoord hebben 😁
Tijd niets gekeken vn Autoline maar dit was een van de betere bestede uren!
Luister naar de nuchtere Mathew Vacha<onuitspreekbareachternaam>parampil van Caresoft en je gaat pas goed begrijpen wat het unboxed proces voor een impact gaat hebben.
 
  • Love
Reactions: Dikkie Dik
Ik ben nog zoekende naar de betekenis van GROK als AI company. Gaat er dan 'waarde' van de Tesla AI naar een ander bedrijf? En wat betekent dat voor de koers?

Grok is de ‘ChatGPT’ van X.ai die onderdeel is van premium Xitter, staat sowieso los van Tesla, maar voegt waarde toe aan X.

Het verband met TSLA is dat als X (ook maar niet alleen dankzij Grok) succesvol is dat Elon geen aandelen hoeft te verkopen om X aan de praat te houden.

Grok als spraakassistent in de auto zie ik wel als logische volgende stap.
 
Grok is de ‘ChatGPT’ van X.ai die onderdeel is van premium Xitter, staat sowieso los van Tesla, maar voegt waarde toe aan X.

Het verband met TSLA is dat als X (ook maar niet alleen dankzij Grok) succesvol is dat Elon geen aandelen hoeft te verkopen om X aan de praat te houden.

Grok als spraakassistent in de auto zie ik wel als logische volgende stap.
en Grok in Optimus lijkt me ook een optie
 
Ik zie toch wel verband tussen TeslaVision / Neurale netwerken / Optimus / Grok / X.ai... Mijn 'angst' is dat waarde van Tesla wordt overgeheveld naar andere bedrijven....

Meh. Eerder synergie.

Denk RVS/Starship/CyberTruck en de toepassing van de metallurgische kennis van SpaceX voor de Gigacastings van Tesla.

Ook op het gebied van AI/AGI is het een enorm voordeel dat engineers kunnen ‘hoppen’ tussen Musk’s bedrijven.

Niet in de laatste plaats dat dit voor de engineers zelf enorm aantrekkelijk is, imo een van de factoren om toptalent aan te trekken.
 
Meh. Eerder synergie.

Denk RVS/Starship/CyberTruck en de toepassing van de metallurgische kennis van SpaceX voor de Gigacastings van Tesla.

Ook op het gebied van AI/AGI is het een enorm voordeel dat engineers kunnen ‘hoppen’ tussen Musk’s bedrijven.

Niet in de laatste plaats dat dit voor de engineers zelf enorm aantrekkelijk is, imo een van de factoren om toptalent aan te trekken.

Ik geloof ook in synergy: zowel van de producten als van de mensen.

Maar financieel maakt het wel uit in welk bedrijf de winst valt...
 
Elon’s comp package declared void




Oké dus een aandeelhouder met negen (9!) aandelen vind het destijds als onmogelijk te halen compensatieplan (van een marketcap van 40 miljard in een paar jaar naar 650 miljard) unfair, waar 80% van de aandeelhouders destijds vóór heeft gestemd, begint een proces en de rechter geeft hem gelijk op grond van procedurele fouten?

😂 wat een clownshow 🤣

Drop in SP AH heeft imo meer te maken met MSFT btw.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maurice1
Omdat MSFT -0,23% gedaald is? Nee joh. Ik denk dat mensen vrezen dat Elon nu over de zeik is en weer op rampage gaat.

QQQ is down 1.25%. TSLA heeft een beta van 2.5 dus dit valt daar binnen, bovendien scheurt niet
iedereen uit zijn boxer van Elon’s fitties.

En ik weet wel zeker dat Elon over de zeik is, dat zou elke aandeelhouder moeten zijn.

Dat Elon en Tesla de volstrekt absurde doelen in het comp package hebben gehaald hebben de aandeelhouders per share ongeveer 3.5K opgeleverd.

Vind jij dat Elon voor niets moet werken dan?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg