Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Opties op een US-genoteerde ETF bij een EU broker? Doe eens een screenshot of publiek toegankelijke link, a.u.b.
Ik heb die opties inderdaad gevonden bij Binck! Er zijn ook series die lopen tot maart volgend jaar.
upload_2020-10-16_13-4-17.png

Geen advies, maar voor opties die nog 5 maanden lopen zijn deze niet eens zo duur.
 
Ik zie 17 reacties vermeld op Reddit, op welke reactie doel je? (om toch via Europa...)

De beste man noemt "kerstverlichting":

ARK--evenals vele andere bekende aanbieders van ETFs zoals Direxion, ProShares, iShares--worden aangeboden bij vrijwel alle US brokers. Je kunt gewoon een account aanmaken bij bijvoorbeeld Tastyworks, met een paar minuten geregeld.

Nu moet je je centjes erop storten, dit gaat via bank wire of ACH. Wire is enorm duur, dus dat vermijd ik altijd. ACH is gratis, maar wat trager. Nederlandse banken ondersteunen geen ACH, dus je moet dit doen via TransferWise (je kunt mijn link gebruiken als je wilt). Zorg dat je een "borderless" account opent, zo krijg jij je eigen EU en US bank gegevens toegewezen, met een Routing en Account nummer. Deze twee nummers moet je invullen op je Tastyworks account, welke twee kleine deposits zal doen. Wanneer jij verifieert dat je deze deposits hebt ontvangen is je TransferWise account gelinkt met Tastyworks en kun je nu via ACH geld heen en weer sturen.

Stort je euros op je TranswerWise EU bank account (IBAN die je hebt toegewezen gekregen), en kies dan voor convert EUR om te wisselen naar USD. Nu staat het in USD op je US account. Daarna ga je naar Tastyworks en initieer je gratis een ACH transfer van TransferWise naar Tastyworks. Al met al betaal je zo enkel voor de EUR>USD conversie.

Na 1-3 werkdagen verschijnt het op je Tastyworks account. Nu kun je het handelsplatform openen, wat overigens best ok werkt. Er is een browser, een desktop, en een app vriant. Daar typ je bijvoorbeeld in ARKK en nu kun je de etf kopen in USD. Je hebt ook geen kosten bij het kopen van stocks en etfs, dus dat is een leuke bonus.

Het is zeker toegestaan hier te handelen. Je geeft het gewoon net zo aan op je belastingaangifte als dat je met een EU broker zou doen, geen enkel probleem. :) Verschil is wel dat de belastingdienst bij een EU broker jaarlijks je accountsaldo ontvangt, en bij een US broker niet (ik geloof dat er soms enkel wordt doorgegeven hoeveel dividend je hebt ontvangen, raar systeem...). Maar dat moet verder niet voor problemen zorgen.
 
De beste man noemt "kerstverlichting":

ARK--evenals vele andere bekende aanbieders van ETFs zoals Direxion, ProShares, iShares--worden aangeboden bij vrijwel alle US brokers. Je kunt gewoon een account aanmaken bij bijvoorbeeld Tastyworks, met een paar minuten geregeld.

Nu moet je je centjes erop storten, dit gaat via bank wire of ACH. Wire is enorm duur, dus dat vermijd ik altijd. ACH is gratis, maar wat trager. Nederlandse banken ondersteunen geen ACH, dus je moet dit doen via TransferWise (je kunt mijn link gebruiken als je wilt). Zorg dat je een "borderless" account opent, zo krijg jij je eigen EU en US bank gegevens toegewezen, met een Routing en Account nummer. Deze twee nummers moet je invullen op je Tastyworks account, welke twee kleine deposits zal doen. Wanneer jij verifieert dat je deze deposits hebt ontvangen is je TransferWise account gelinkt met Tastyworks en kun je nu via ACH geld heen en weer sturen.

Stort je euros op je TranswerWise EU bank account (IBAN die je hebt toegewezen gekregen), en kies dan voor convert EUR om te wisselen naar USD. Nu staat het in USD op je US account. Daarna ga je naar Tastyworks en initieer je gratis een ACH transfer van TransferWise naar Tastyworks. Al met al betaal je zo enkel voor de EUR>USD conversie.

Na 1-3 werkdagen verschijnt het op je Tastyworks account. Nu kun je het handelsplatform openen, wat overigens best ok werkt. Er is een browser, een desktop, en een app vriant. Daar typ je bijvoorbeeld in ARKK en nu kun je de etf kopen in USD. Je hebt ook geen kosten bij het kopen van stocks en etfs, dus dat is een leuke bonus.

Het is zeker toegestaan hier te handelen. Je geeft het gewoon net zo aan op je belastingaangifte als dat je met een EU broker zou doen, geen enkel probleem. :) Verschil is wel dat de belastingdienst bij een EU broker jaarlijks je accountsaldo ontvangt, en bij een US broker niet (ik geloof dat er soms enkel wordt doorgegeven hoeveel dividend je hebt ontvangen, raar systeem...). Maar dat moet verder niet voor problemen zorgen.
(...)
Daar doet een kerel uit de doeken om via europa er toch op in te schrijven.
(...)
.
De reactie van "kerstverlichting" lijkt me meer via de VS dan via Europa...
 
Last edited:
Dit moet iedereen ècht even zien: een (recente) blik op de toekomst van Prof Jeff Dahn.
Vanaf 22:30: hij legt uit dat tests op lithium batterijen laten zien dat 1 miljoen mijl een lachertje is.
Ze kunnen véél meer hebben dan dat: denk aan 3.5 miljoen kilometer.
Als je een goed ontworpen lithium batterij gemiddeld tot bijv. max 50% laadt (wat meer dan genoeg is voor het gemiddelde dagelijkse gebruik) kunnen ze veel langer meegaan dan wat een auto ooit nodig heeft. En bij 25% ontladen (Depth of Discharge) slijten ze eigenlijk niet meer.

De consequenties zijn enorm en gaan veel verder dan de auto; het gaat over de mogelijkheden van opslag van energie in het algemeen.
We doorlopen het begin van een energie-revolutie, fantastisch om mee te mogen maken.
En het gaat harder dan bijna iedereen denkt.
Tesla pakt dit alles op met een ongelooflijke snelheid en volgens mij laten ze daarbij iedereen achter zich.
Hoe ik daar qua investering in aandelen naar kijk zal denk ik wel duidelijk zijn.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Volgens TA kunnen we morgen zelfs de 415 nog even aantikken en daarna bij zeer positieve kwartaalcijfers een move omhoog tot aan 515 . Maar een koopmoment bij 375 bij zwak geïnterpreteerde cijfers is ook nog haalbaar (bodem van de langetermijntrend)

Ik heb gisteren een forse hap bijgekocht voor de lange termijn. Ik moet gewoon maar even een paar maanden niet kijken....
 
Ik heb gisteren een forse hap bijgekocht voor de lange termijn. Ik moet gewoon maar even een paar maanden niet kijken....

Bij mij is het opnieuw aarzelen tussen verkopen of houden. Het feit dat Tesla Chinese M3’s naar Europa brengt, vind ik niet echt positief maar beschouw ik als een gebrek aan vraag in China. Iemand een idee hoe de kostprijs van een ME in China zich verhoudt tot degelijke Chinese EV’s ?