Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
(deze post is niet echt helemaal serieus bedoeld)
Wat ik vooral mis, is het antwoord op deze vraag: hoeveel kWh heb ik nodig om bij mijn volgende laadpunt te geraken, en hoe hard mag ik dan maximaal rijden?
Een beetje smartphone heeft beschikking over een accelerometer, gyroscoop, kompas, gps, kaartinfo, hoogte info, windrichting en regenbuien enz. waarmee je een heel eind in de richting zou moeten kunnen komen om iets te zeggen over het verbruik. Maak het daarbij eenvoudig om je verbruik per rit op te geven zodat de telefoon enigszins weet hoe zuinig je auto rijdt...

Zo, daar zou je de komende 3 maanden wel mee vooruit moeten kunnen :-D

Dat komt me bekend voor, dit verhaal. Was iets met V6?

Uhm edit: mijn laatste zin had natuurlijk moeten zijn: 'Zo, dat zou je in 3 maanden wel moeten kunnen programmeren, volgens Elon...' :-D
 
Talking about antisocial use of charge points, I arrived at the Valk in Breukelen at lunchtime today +/- with a need to charge. (I miscalculated the start time of my night time home charge cycle and woke up this morning to find that my battery would not be full before I had to leave for Ams). All four charge points were occupied, three by PHEV's and one by a Tesla. Guess which one wasn't even plugged in? Indeed, our fellow Tesla.

The Valk staff were very helpful. I showed them a photo of the boosdoener and they called the owner over the hotel intercom. He appeared with some fuzzy story about all the regular parking places being full and having asked for permission to park on a charge point. Yeh, yeh, yeh, Pinocchio.

However it was resolved in a reasonable way, I'm happy to say, thanks to the Valk people. Still, even with a naturally cynical nature I'm constantly surprised just how, er, "short sighted" some people's thinking can be, to put it nicely.

The Tesla owner quizzed me about my power consumption, saying that he was due to get a new drive unit because his was using too much juice. Hmmmm.. new one on me. Anyone heard of this problem?
 
In afwachting van mijn MS (Maart.. pfff .. wat duurt dat lang!) ben ik uiteraard net als iedere andere ongeduldige afwachtende bezig met me goed voor te bereiden. Dat komt onder andere neer op het kijken naar laadpunten voor onderweg. Nu zijn er genoeg apps en sites te vinden die info geven maar ze zijn het nu net even net niet. Zeker niet omdat ik lees dat veel plekken of net te smal zijn voor de brede Tesla, of het laadvermogen is niet toereikend of.. Nou ja.. genoeg problemen.

Als rechtgeaard programmeur heb ik maar besloten zelf een app te bouwen. In die app zullen de dichtsbijzijnde laadpunten verschijnen, maar dat is niets nieuws. Ik wil aangeven welke plekken uitermate geschikt zijn voor de MS, en andere info die specifiek voor ons van belang zijn. Zijn er nog wensen van jullie kant? Wat missen jullie nu aan essentiele data in de apps die beschikbaar zijn?


wat super zou zijn : automatisch de data uploaden ! stroom, spanning, locatie... Even vragen aan de gebruiker of hij akkoord is : zwijgen is toestemmen .:wink:

krijg je meteen een mega-database.
 
Talking about antisocial use of charge points, I arrived at the Valk in Breukelen at lunchtime today +/- with a need to charge. (I miscalculated the start time of my night time home charge cycle and woke up this morning to find that my battery would not be full before I had to leave for Ams). All four charge points were occupied, three by PHEV's and one by a Tesla. Guess which one wasn't even plugged in? Indeed, our fellow Tesla.

The Valk staff were very helpful. I showed them a photo of the boosdoener and they called the owner over the hotel intercom. He appeared with some fuzzy story about all the regular parking places being full and having asked for permission to park on a charge point. Yeh, yeh, yeh, Pinocchio.

However it was resolved in a reasonable way, I'm happy to say, thanks to the Valk people. Still, even with a naturally cynical nature I'm constantly surprised just how, er, "short sighted" some people's thinking can be, to put it nicely.

The Tesla owner quizzed me about my power consumption, saying that he was due to get a new drive unit because his was using too much juice. Hmmmm.. new one on me. Anyone heard of this problem?

Hi RCH1708,

Good to hear that the Van der Valk employees were helpful and managed to resolve the problem. In the future don't be afraid to 'name and shame' the offenders.

Of course all the folks at this forum are nice and reasonable, but some recent posts have made me reconsider. Centraal Beheer insurance says they made a huge loss, due to frivolous claims (tyre rims, battery packs etc.) and are cancelling their special Tesla programme alltogether. Many members seem to be obsessed only by their 'bijtelling', and are not really interested in the progress of electric vehicles. The cynical attitude of the other Tesla owner about his free new drive unit also makes you wonder....
 
Hi RCH1708,

Good to hear that the Van der Valk employees were helpful and managed to resolve the problem. In the future don't be afraid to 'name and shame' the offenders.

Of course all the folks at this forum are nice and reasonable, but some recent posts have made me reconsider. Centraal Beheer insurance says they made a huge loss, due to frivolous claims (tyre rims, battery packs etc.) and are cancelling their special Tesla programme alltogether. Many members seem to be obsessed only by their 'bijtelling', and are not really interested in the progress of electric vehicles. The cynical attitude of the other Tesla owner about his free new drive unit also makes you wonder....

Totaal off topic in dit draadje, maar goed:
(Ik heb tot nu toe niets te claimen gehad en mijn velgen zijn nog helemaal schadevrij (knock wood), en de bijtelling ligt bij mij op 4% dus ik heb niet veel te verliezen wat dat betreft, maar desondanks wil ik dit wel even kwijt:)

Het woordje 'frivolous' vind ik misplaatst hier. Dat Centraal Beheer met hun jarenlange ervaring zich verkijken op de claim kosten van een Tesla, daarbij geen eigen risico op de polis hebben staan en ook geen no-claim etc., ja dat is echt gewoon hun eigen domme schuld.
Als daarnaast het SeC aangeeft dat zij ook meteen wel even je velgen in orde laten maken (juich, wat een goede service) en het verder regelen met je verzekering, zeg je dan, och dat arme schaap van een verzekeraar, nee doe maar niet ik betaal het zelf wel? Daar denk je niet eens aan op dat moment. De meeste mensen weten niet eens wat er in de kleine lettertjes staat, hoe een verzekering werkt, die denken alleen maar, tjee, wat een goede service, zo hoort het!).
En battery pack kapot gereden op een laag paaltje? zelf betalen a 35.000 euro? Daar heb je nu precies die verzekering voor, niets frivolous aan.

De enige schuldige in het hele verhaal is het tandem CB en CBDS, daar is fout op fout gestapeld, nl:
a) geen eigen risico en geen no-claim gecombineerd op een polis. (dat had een betaalde aanvulling moeten zijn, bijv eigen risico afkoop, of no-claim beschermer)
b) contractvervaldatum voor iedereen op 31 december ipv een jaar na startdatum polis. Dat zorgt voor problemen bij wijzigingen omdat die voor iedereen tegelijkertijd komen, waardoor je collectieve ergernis en dientengevolge (over)belasting van je support afdeling veroorzaakt, en het zorgt voor onduidelijkheid bij de verzekerde (hoezo jaarpremie?, nee premie tot contractveraldatum...)
c) blijkbaar geen communicatie tussen hoofdkantoor en tussenpersoon
d) en onduidelijke en onvolledige communicatie over de wijzigingen naar de klant.

Dus vervelend dat die claims van anderen nu jouw premie verhogen, maar je wijst echt naar de verkeerde. Je kunt mensen niet verwijten dat ze het gekochte product (de verzekering) gebruiken.
Daarnaast heb ik het idee dat het niet perse/alleen de Tesla is aangezien ook verzekerden met een ander merk auto aangeschreven zijn met 20% premie verhoging. Ik denk dat er een grotere reden achter zit (wellicht was het resultaat van de stress test voor Achmea niet zo goed bijv.).

En ja dat iemand cynisch wordt na z'n derde of vierde drive train... (weet niet over wie je het hebt overigens)...
 
Last edited:
Vandaag een poging gewaagd te parkeren in Enschede centrum bij een laadpunt. Aan de Oldenzaalsestraat kunnen 4 auto's laden, maar alle vier de plekken waren bezet door Duitsers met een ICE. Ik noemde het ook wel de Duitse bezetting. Maar goed, super vervelend natuurlijk. Alleen je kunt ze ook niet helemaal de schuld geven, want het bordje dat aangeeft dat parkeren uitsluitend voor elektrische voertuigen is, is punt 1 in het Nederlands en punt 2 niet heel duidelijk zichtbaar (zelfs onzichtbaar als je achteruit het parkeervak inrijdt).

En extra vervelend is dat die plekken dus gewoon als vrij staan in de app van The New Motion, want er hangt niemand aan te laden.

Uiteindelijk naar Stationsplein gereden en daar was wel 1 plekje vrij. Pluspuntje: je betaalt geen parkeerkosten als je aan het laden bent :) Al met al toch goed van gemeente Enschede, maar wat duidelijkere borden zou wel handig zijn, zeker gezien de helft van het winkelpubliek uit Duitsers bestaat.
 
Daar aan de Oldenzaalsestraat is het altijd feest in het weekend met oosterburen. Die doen dan net of ze de tekst niet snappen. Er zijn zat palen in Enschede, zelfs op een zaterdag, bijv. Molenstraat, Hermandad en anders P+R Zuiderval.
 
Sla ik de Oldenzaalsestraat voortaan wel gewoon direct over :) Hermandad vind ik persoonlijk niet zo prettig i.v.m. het fietspad en de laadkabel die er aan die kant ook uitsteekt. Maar misschien valt dat wel mee.

P.s.: wel grappig dat half cloud & web hostend Twente inmiddels aan de Tesla is ;)
 
Yep, een iPad op wielen spreekt aan blijkbaar. Moet jij even iets meer dan je nick name vertellen 
Mijn nick name is eigenlijk ook mijn real name :) Ik ben Lead System & Network Administrator bij Shock Media (Almelo). Het Keen On Dots logo op de Tesla van jouw avatar was aardig snel herkend :) Ik ben eens meegereden met de eigenaar van Antagonist, die toen net zijn Tesla had, alweer een jaar terug. Door hem ben ik eigenlijk vrij enthousiast geraakt over de Tesla Model S.
 
Mijn nick name is eigenlijk ook mijn real name :) Ik ben Lead System & Network Administrator bij Shock Media (Almelo). Het Keen On Dots logo op de Tesla van jouw avatar was aardig snel herkend :) Ik ben eens meegereden met de eigenaar van Antagonist, die toen net zijn Tesla had, alweer een jaar terug. Door hem ben ik eigenlijk vrij enthousiast geraakt over de Tesla Model S.

Hey, kwam ik jou afgelopen week dus voorbij toen je net als ik vanaf de A35 Almelo inreed? Witte Model S met Shock Media op de auto gestickerd?
 
Hey, kwam ik jou afgelopen week dus voorbij toen je net als ik vanaf de A35 Almelo inreed? Witte Model S met Shock Media op de auto gestickerd?
Ja klopt inderdaad. Hopelijk zag je nog dat ik net aan op tijd terug mijn hand opstak :) Zag het wat laat, mede dankzij Mark Knopfler en het goede audiosysteem was ik gewoon relaxed aan het rijden. Is wel goed voor het verbruik trouwens...

Deze Tesla dus (en om het half on-topic te houden, in Enschede aan een public charging punt):
1450797_10203300763776258_3520244550689021621_n.jpg