Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Nou ja, het enige goede tot nu toe is de nieuwe stekker met kijkglas zodat je kunt zien of de stroom wel echt groen is. Of is dit gelekt uit de H2? denktank?

Ik tank sinds het begin groene stroom en vind het maar niets. Ipv 700 pk haal je hierdoor maar 565 pk met een P85D. Dat had Tesla er wel even mogen bij vertellen. De energiedensiteit van rode stroom is een stuk hoger. Dat ze hier ook maar even over nadenken in hun denktank. En als je zonne energie tankt ipv windenergie oververhit de drivetrain sneller.
 
In hetzelfde bericht lees ik:
De Benelux-landen zijn naar eigen zeggen de eerste Europese regio die een grensoverschrijdend, duurzaam infrastructuurnetwerk opzet.
De Benelux-landen lopen duidelijk een beetje achter. Al vorig jaar is er een project gestart om een corridor van snellaadstations neer te zetten tussen Zweden, Denemarken, Duitsland en Zwitserland. Fastned is lid van het consortium dat deze stations bouwt. Zie Fastned persbericht en de links daarbij. Dit wordt voor een belangrijk deel gefinancierd door de Europese Unie - toch een Europese regio bij uitstek zou ik denken.
 
Super! Hoef ik over een paar jaar niet meer helemaal naar Turkije. Kan ik gewoon naar Belgie op vakantie :biggrin:
Ofschoon de verhouding in de mix Zon/Wind in Turkije wellicht beter ligt :frown:

En hoeft over een paar jaar een road-trip niet meer speciaal naar Noorwegen of Italië maar kunnen we idd gewoon binnen de Benelux blijven zonder angst stil te komen staan....

Morgen eerst maar kijken welke pas in Einruhr werkt.... niet dat we die nodig hebben, maar testen kan geen kwaad?
 
Gisteren een kinderfeestje gegeven, we waren met z'n 9-en dus moest de C-Zero ook mee. Was 50km enkele reis, voor C-Zero uitdaging retour op 1 lading. Dicht bij bestemming (zwemparadijs De Bonte Wever in Assen) stond een dubbele laadpaal bij het provinciehuis. Uiteindelijk beide auto's tegelijk laten laden. Grappig dat je 2 auto's gelijktijdig kunt laden op hetzelfde pasje, en ook nog op dezelfde paal... :biggrin:
 
Vrijdag en zaterdag a.s. verblijf ik in Hotel Vander Valk in Katwoude (Volendam). Daar zou een laadpaal van GreenFlux staan. Hoe kan ik daar als Belg die eenmaal naar Nederland gaat op aansluiten? Op de website van Greenflux staat dat een laadpas moet gevraagd worden (neemt wellicht teveel tijd in beslag om nu nog te bestellen)
 
Vrijdag en zaterdag a.s. verblijf ik in Hotel Vander Valk in Katwoude (Volendam). Daar zou een laadpaal van GreenFlux staan. Hoe kan ik daar als Belg die eenmaal naar Nederland gaat op aansluiten? Op de website van Greenflux staat dat een laadpas moet gevraagd worden (neemt wellicht teveel tijd in beslag om nu nog te bestellen)

Ik denk dat een bluecorner kaart daar ook werkt, net zoals een newmotion in België. Die hebben een internationale uitwisseling. Voor de zekerheid kun je even met bluecorner contact opnemen.

Als laatste kun je kijken of je plugshare.com kunt betalen.

Maar, ik zou het advies van Hans opvolgen: Supercharger in Amsterdam....