Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Is 65 km/u niet aan de lage kant voor 3f 32A?
Hij was nog aan t opschalen, stond later op 101 km/u.

- - - Updated - - -

Vreemd, ik was er op 15 mei en heb toen een foto op Chargemap gezet. In de web versie is hij wel te zien maar in de app jouw entry.
Een ander forumlid (Paul V.) was er een dag voor mij. Jammer dat het nog steeds niet goed mogelijk is om alle laadpunten op 1 site/app te krijgen. Chargemap is overigens wel de beste in mijn optiek, maar nu blijkt de app en de site weer andere info te hebben.
Ik was bij het NMM op een drukke zaterdag en werd door de verkeersregelaar naar de laadplek geleid. Vervolgens sta je daar helemaal vooraan en nog gratis ook! Prima service!
Ik kon m op geen enkele app vinden. Valt me wel op dat jij in je screenshots 11kw hebt staan. Ik kon met 22kW laden.

- - - Updated - - -

De oplaadpolitie zegt: vanuit Zoetermeer of Delft hoef je toch niet bij te laden in Soest :)
gratis én vooraan is niet te weerstaan...
Ik was niet vol vertrokken, wie doet dat tegenwoordig nog? Je kunt toch altijd overal laden...
En het klopt dat t niet nodig was maar ik wilde ook graag aan tonen dat t zinvol is dat ze er een geplaatst hebben en dat ie goed gebruikt wordt:smile:.

- - - Updated - - -

Een stroomjunkie (en dat zijn we toch allemaal:rolleyes:) laadt wanneer het kan, niet wanneer het moet:biggrin:
Laden wanneer het moet is zóóóóóóó benzine / diesel (t)denken:wink:
Zat met 7 man in de auto. Omdat ie lekker vol zat kon ik mooi wat acceleratie demo's geven:cool:. Je merkt wel dat ie trager is met 7 man aan boord.
 
Vanochtend heb ik bij mijn fitness (Pellikaan in Tilburg) het Tesla Destinationcharger Netwerk ter sprake gebracht.

Het zou daar mooi uitkomen. Er zijn wel twee laadpaaltjes maar daar staan meestal een Outlander en een EV Golf.

De bedrijfsleider had zelf al eens in een Tesla gereden en gaf aan al enkele sporters in het bestand te hebben die Tesla rijden.

Hij heeft de website bekeken en heeft zich aangemeld voor een informatief gesprek met Tesla. Ruimte genoeg trouwens voor een setje zonnepanelen en helemaal leuk als er ook een Powerpack (die autocorrectie maakt daar hardnekkig "Pokerpack" van) bij komt.

Benieuwd hoe het verder zal gaan.

Als we dat nu allemaal doen, bij hotels, restaurants, Golfresorts etc. vragen of men zich aangemeld heeft?
 
In P1 van het Groothandelsgebouw komen na de nodige massages van ondergetekende naast de reeds bestaande vier 11kW palen nog eens vier 22kW laadpunten. Klasse! In de andere twee parkings staan ook elk vier 11kW punten. Goed voor elkaar.

Probleempje is wmb nog de hybrids die 's morgens om 9.45 al klaar zijn maar toch de hele dag blijven hangen.
 
In P1 van het Groothandelsgebouw komen na de nodige massages van ondergetekende naast de reeds bestaande vier 11kW palen nog eens vier 22kW laadpunten. Klasse! In de andere twee parkings staan ook elk vier 11kW punten. Goed voor elkaar.

Probleempje is wmb nog de hybrids die 's morgens om 9.45 al klaar zijn maar toch de hele dag blijven hangen.

Laten betalen voor tijdsduur * capaciteit * tarief
Zo worden 3 kw laders gestimuleerd een 3 kw paal te zoeken
en wordt in het algemeen gestimuleerd om na volladen te verplaatsen
Die enkeling die daarvoor de boodschappen / vergadering niet kan / wil onderbreken betaald dan gewoon wat meer....
 
Ik zit volgende week ivm vakantie vlakbij Maasmechelen. Ze hebben daar bij de shops meerder laadpunten. In een bericht uit Juni staat dat het er gratis laden is. Is dit nog steeds zo of heb je een specifieke pas nodig?

Heb Maasmechelen al een paar keer gemaild met de vraag maar krijg helaas geen respons.
 
Dat waren deze gratis Blue Corner palen, E.
Die zullen vast nog wel gratis beschikbaar zijn.
Oplaadpalen-940x360-NEW.jpg


Zie mijn eerdere post en de reacties daarop. Toen dachten we dat er mogelijk een eerste Destination Charger locatie was gevonden, wat niet het geval bleek.