Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag geparkeerd in parking Breidel in Antwerpen (in verband met bezoek aan de zoo). Er zijn twee laadpunten, maar:
- niet geschikt voor twee Tesla's (ingang eigenlijk ook te smal);
- bijna onmogelijk om kabel in te pluggen en kaart voor lezer te houden. Zeker als je de kabel zoals ik in de frunk bewaart. Wat een vreemde plek om die laadstations op te hangen..
- laden werkt vervolgens niet.

Geen aanrader dus.
Als je 'm op de plek rechts zou parkeren, zou je ook de brandblusser/-slang nog blokkeren. Ik vraag me een beetje af hoe ze dat hebben bedacht, als er brand uitbreekt.
 
Heb ook al eens ergens gestaan waar tot 3 keer toe het laden na halve minuut weer stopte. Kan dit echt helpen?

hangt ervan af welke melding er juist komt.

Ik was woensdag in de Hoge Venen bij een 11kw paal; en het laden stoptte ook altijd.
Melding van slechte kabel of verlengkabel.

probleem was dat de spanning te sterk daalde bij het starten van de laadcyclus.

Door langzaam op te voeren is de spanningsdip niet ze hevig, en komt er geen alarm.
 
hangt ervan af welke melding er juist komt.

Ik was woensdag in de Hoge Venen bij een 11kw paal; en het laden stoptte ook altijd.
Melding van slechte kabel of verlengkabel.

Ik heb even gekeken bij bluecorner en Ze-mo maar zag dat ze daar geen palen hebben welke "provider" was het daar, in de winter gaan we nl graag naar die kanten...

bedankt alvast

Philippe
 
Ik heb even gekeken bij bluecorner en Ze-mo maar zag dat ze daar geen palen hebben welke "provider" was het daar, in de winter gaan we nl graag naar die kanten...

bedankt alvast

Philippe

Een Luxemburgse; maar werkt met de pas van TheNewMotion, die je bij je Tesla meekrijgt.

Overigens kan je de pas ook vragen in het cafetaria - als het open is ! In de winter valt dat tegen...


Zie ook 'relevante lijstjes'-topic voor sites met laadpalen, ik gebruik Plugshare en Chargemap.
Op beide staat de laadpaal vermeld; met foto :)

PlugShare - EV Charging Station Map - Find a place to charge your car!
Wesertalsperre - Barrage de la Vesdre: charge point in Eupen
 
Een Luxemburgse; maar werkt met de pas van TheNewMotion, die je bij je Tesla meekrijgt.

Overigens kan je de pas ook vragen in het cafetaria - als het open is ! In de winter valt dat tegen...


Zie ook 'relevante lijstjes'-topic voor sites met laadpalen, ik gebruik Plugshare en Chargemap.
Op beide staat de laadpaal vermeld; met foto :)

PlugShare - EV Charging Station Map - Find a place to charge your car!
Wesertalsperre - Barrage de la Vesdre: charge point in Eupen

Bedankt had daar gekeken, maar niet goed genoeg dan ;-)

heb trouwens geen NewMotion pass gekregen met mijn MS ....

mvg

Philippe
 
Last edited:
Ik vermoed dat je deze wel bestellen bij TNM. Indien niet : ik heb er nog wel eentje liggen die niet geregisteerd is. (ERally 2014)

Voordeel, vind ik, is dat je bij TNM enkel betaald voor verbruik; geen vast maandelijks/jaarlijks abo.
Klopt én de tarieven liggen lager dan bij BleuCorner.
http://www.bluecorner.be/abonnementen_overzicht.html, dus 8€ per uur tegen 0,32€ per kWh bij TNM.
 
De laadpas van Ecotap is ook gratis met als verschil dat het laden aan ecotap laadpunten geen starttarief heeft en een laag tarief van € 0,25/kW, verder kun je aan alle openbare laadpalen laden.
Ik heb ook een Ecotap pas aangevraagd. Alhoewel ze op hun pagina's alleen over Nederlandse oplaadpunten spreken, kun je in België het Bluecorner netwerk gebruiken.
 
Ik plaats dit goede nieuws hier even door, binnenkort kun je dus ook gewoon dwars door Spanje, ben wel benieuwd hoe die constructie met de css lader er gaat uitzien. Maar goed, zo is er toch een mouw gepast aan de wat tegenstribbelende Spaanse wetgever.

Wellicht is dit ook de voorbode van een oplossing voor Duitsland, waar ook een eis voor gestandaardiseerde pluggen rondwaart.....

Tesla Motors allowed to install SuperChargers throughout Spain without additional CCS charger during the next 2 years (link).
 
Misschien is hij/zij het gewoon vergeten? #schiphol #P1
17feea6d6d1fea9cba5c707f33fa58c0.jpg
 
Volgens mij hoeft nu die CSS er nu niet meer bij. Of lees ik het verkeerd?

Klopt, Tesla heeft een tijdelijke vrijstelling aangevraagd en gekregen op de verplichting om publiek toegankelijke snellaadstations ook te voorzien van een CCS.

Het Spaanse (en Duitse) beleid is overigens gebaseerd op de implementatie van een Europese Richtlijn. Kennelijk wordt deze richtlijn in andere lidstaten niet zo strikt geïnterpreteerd.