Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vervolg Lauwersoog: dinsdagavond zonder bekeuring of andere problemen weer terug gereden. Vandaag weer naar Schiermonnikoog, helaas: laadpalen bezet door een Ampera en een Volvo hybride. Het blijft een wat moeizame constructie zo. Beter 10 lolo's in de parkeergarage plaatsen. Enfin, op de terugweg met de chademoadapter stoppen in Zurich dus.

VW meldt dat zij in 2019 wagens hebben die 500 km range gaan halen met hun nieuwe 65Kw batterijen.
Het laadpalen netwerk hier in NL levert soms 22Kw (maar meestal 11).

De interne laders in die VW's laden op 3.5 Kw.

10 lolo's gaan dan niet helpen, wat wij dan nodig hebben zal zoiets als Destination Charging of extra SuC zijn.

.
 
vandaag kunnen laden aan vlakbij VTM (Neder-Over-Heembeek) in Euro Volley Center (ook hotel en business center)

EuroVolleycenter

2 x 22 Kw met mennekes stekker; heb gewoon een andere RFID kaart voorbij gezwaaid en laden ging zonder problemen.
Is waarschijnlijk bedoeld voor hotelgasten, dus misschien niet echt 'publiek'.
Een 'destination charger' ?

IMG_1413.JPG
 
Op de terugweg uit Denemarken het plan opgevat de Fraeylemaborg in Slochteren te bezoeken. Voor het gemeentehuis van Slochteren staat een E-laadpaal. Niks nakkes nada. Gebeld naar e-laad: "ja ik kan zien dat hij offline is. Ik zal een monteur waarschuwen maar daar heeft U nu niks aan natuurlijk". Hoog tijd dat die laadpalers een SLA bieden aan hun afnemers.
 
Weet iemand een lader in een stad/dorp in de buurt van Stavelot (B). Geen direct probleem anders een dagje Luxemburg.

Op chargemap.com vind ik een lader op de royal golf club des fagnes. Maar op het circuit van francorchamps heb je op de parking thv eau rouge 3 fazen stekkers.
Of als je een activiteit zoekt kan je naar east belgium karting in grüfflingen.
Of ergens op de hoge vene zit een b&b die ook laden aanbiedt,google maar eens op "hubert savelberg"
 
Iemand ervaring met publieke laadpalen in België? Volgende week zijn we in Poperinge. Er staat een paal naast ons hotel op het plein. Hij lijkt van 'Telenet'. Maar of ik hier kan laden met mijn new motion of MTC tankpas. Zal wel niet.....volgens oplaadpalen.nl kan ik betalen bij de paal met bluecorner of met travelcard. Maar beide is niet zo simpel als 'even een pasje aanvragen'. Doe ik iets verkeerd of is er ondertussen al een oplossing die beter werkt?

Overigens kan ik prima zonder opladen in poperinge en heen en terug via de SuC in Gent, maar als we er toch een nacht staan zou ik de tesla liever gewoon opladen, scheelt gereken en geeft flexibiliteit om nog andere route te nemen.
 
Iemand ervaring met publieke laadpalen in België? Volgende week zijn we in Poperinge. Er staat een paal naast ons hotel op het plein. Hij lijkt van 'Telenet'. Maar of ik hier kan laden met mijn new motion of MTC tankpas. Zal wel niet.....volgens oplaadpalen.nl kan ik betalen bij de paal met bluecorner of met travelcard. Maar beide is niet zo simpel als 'even een pasje aanvragen'. Doe ik iets verkeerd of is er ondertussen al een oplossing die beter werkt?

Overigens kan ik prima zonder opladen in poperinge en heen en terug via de SuC in Gent, maar als we er toch een nacht staan zou ik de tesla liever gewoon opladen, scheelt gereken en geeft flexibiliteit om nog andere route te nemen.

Wij zitten eind volgende week twee dagen in De Panne, ook iets van ruim 90 km van Gent. Ik ga echt niet op zoek naar een laadpaal, even doorladen naar 300 km typical en dat is voldoende om heen en terug te geraken, toch? Maar ligt ook een beetje aan mij, ik heb een hekel aan openbare paaltjes en met name het "gedoe" ;)
 
Klopt ook, maar ik ben meer van het type als er een stekker is, dan gaat ie er in. Dus als het wél kan zonder gedoe dan liever dat dan een half uur bij de SuC...

Ja, als er een stekker is zou het een optie zijn maar om te beginnen moet ik die stekker zelf uitpakken en de kabel, dik als een tuinslang, over de straat draperen, als ik dan die laadplaats heb gevonden, hij vrij blijkt te zijn en ik de toegang heb "begrepen". Daarna weer inrollen en in de hoes doen. Misschien is het luiheid :)
Ik ben met het gezin en die houden (ook) niet van onzekerheid en vinden een pauze aan een SuC tot nu toe nog een welkome onderbreking. Maar houden zo :)

Als het echt niet anders kan, zoals in het pré-SuC tijdperk is het wat anders natuurlijk.

Straks met de destination chargers wordt het denk ik anders, maar zo ver zijn we nog niet. Het startschot is nog niet gegeven.
 
Last edited:
Wij zitten eind volgende week twee dagen in De Panne, ook iets van ruim 90 km van Gent. Ik ga echt niet op zoek naar een laadpaal, even doorladen naar 300 km typical en dat is voldoende om heen en terug te geraken, toch? Maar ligt ook een beetje aan mij, ik heb een hekel aan openbare paaltjes en met name het "gedoe" ;)
In Koksijde en De panne kan je makkelijk laden aan de palen van Bluecorner (als ze niet ge-iced zijn tijdens de drukke zomerdagen);-)Ik maakte er al regelmatig gebruik van met de I3 en nu met de MS.
Mijn vrouw is wel van Poperinge , maar met het laden daar heb ik geen ervaring :tongue:
 
Iemand ervaring met publieke laadpalen in België? Volgende week zijn we in Poperinge. Er staat een paal naast ons hotel op het plein. Hij lijkt van 'Telenet'. Maar of ik hier kan laden met mijn new motion of MTC tankpas. Zal wel niet.....volgens oplaadpalen.nl kan ik betalen bij de paal met bluecorner of met travelcard. Maar beide is niet zo simpel als 'even een pasje aanvragen'. Doe ik iets verkeerd of is er ondertussen al een oplossing die beter werkt?

Overigens kan ik prima zonder opladen in poperinge en heen en terug via de SuC in Gent, maar als we er toch een nacht staan zou ik de tesla liever gewoon opladen, scheelt gereken en geeft flexibiliteit om nog andere route te nemen.

Bij die paal is een hotspot; dat is van Telenet.

De paal zal van BlueMotion zijn, daar kan je met TNM pas laden.