Phil V
Well-Known Member
Geen betaalvoorzieningen aan de paal. Tesla, dus eenvoud van installatie.Waarom zou dat zijn?
Ik denk ook dat hotels gratis grond in bruikleen geven. In ruil voor extra opbrengsten, reclame, greenwashing.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen betaalvoorzieningen aan de paal. Tesla, dus eenvoud van installatie.Waarom zou dat zijn?
Leuk dat het als verlies wordt genoem, maar hoeveel heeft Tesla geïnvesteerd voordat ze winst begonnen te maken?Van Tesla weet je zeker dat ze geld verdienen, maar volgens mij verkoopt BYD ook een heleboel PHEV, splitsen ze dit ook uit? Oftewel verdienen ze ook daadwerkelijk geld met hun EV's? Serieuze vraag, voor zover ik weet is Ford een van de weinige die hier eerlijk over is en die stevenen af op een verlies van 4 miljard dit jaar.
Hier kunnen we het heel lang over hebben, ik vind zelf altijd oude berichten leuk, zoals deze kop uit jan 2021.......waar blijft die competition dan? Dat is waar het om gaat. GM die 2 Hummers verkoopt en enkele duizenden Bolts waar ze mee gaan stoppen omdat ze daar zwaar verlies op blijven draaien?Leuk dat het als verlies wordt genoem, maar hoeveel heeft Tesla geïnvesteerd voordat ze winst begonnen te maken?
Mijn post was een reactie op het feit dat beweerd werd dat BYD winst maakte met zijn EV's. Jij haalt er nu andere zaken bij, volledig terecht, maar daar ging het niet om.Dat is geen antwoord op mijn vraag, en als je commentaren terug leest (van jaren terug) dan zie je mijn voorspelling dat de concurrentie uit China gaat komen. Old auto gaat exit.
Leuk dat het als verlies wordt genoem, maar hoeveel heeft Tesla geïnvesteerd voordat ze winst begonnen te maken?
Nee. De noodzakelijke investeringen waren zo hoog dat ze bijna failliet gingen aan de introductie van de Model 3. Diezelfde investeringen moeten nu door Ford ook worden gedaan, daarom wordt er geroepen dat ze 60 k verlies maken per auto. Als je dat ook mee neemt bij de introductie van de Model 3 dan was daar ook sprake van een verlies per auto. Niet zo met een roze bril kijken.Gross margin op Tesla’s is altijd positief geweest, zelfs bij de Roadster.
Nee. De noodzakelijke investeringen waren zo hoog dat ze bijna failliet gingen aan de introductie van de Model 3. Diezelfde investeringen moeten nu door Ford ook worden gedaan, daarom wordt er geroepen dat ze 60 k verlies maken per auto. Als je dat ook mee neemt bij de introductie van de Model 3 dan was daar ook sprake van een verlies per auto. Niet zo met een roze bril kijken.
What is interesting is that even on freshmile not all Shell fast chargers come to the same cost. Some at 21 c / kW + 0.07 per min and the others at 30c per kW + 0.30 per min. Strangede publieke laadpassen business is gewoon een jungle, ik snap niets van het business model. Met mijn Freshmiles rfid kan ik dc snelladen aan 0,26 bij 1 bepaalde snellader in de buurt, ga ik 1 km verder naar een andere dc snellader dan betaal ik 0,47 en gebruik ik diezelfde freshmiles om te ac laden op een Allego paal aan 11 kw dan kom ik op 0,44 en op de Shell newmotion paal 100 meter verder is het 0,72. Die 4 voorbeelden zijn dus allemaal in een radius van 1 km rond mijn woning. De goedkoopste optie momenteel om te laden voor mij is een dc snellader aan een tarief dat competitief is met thuis laden
Wat helemaal bizar is dat bij Shell Recharge er verschillen in de tarieven zitten tussen de app en website voor dezelfde laadpaal en met hetzelfde account. Momenteel zijn ze dit al maanden aan het onderzoeken maar vinden het probleem niet. Bij elke update van de app vragen ze me of het is opgelost maar het verschil blijft.de publieke laadpassen business is gewoon een jungle, ik snap niets van het business model. Met mijn Freshmiles rfid kan ik dc snelladen aan 0,26 bij 1 bepaalde snellader in de buurt, ga ik 1 km verder naar een andere dc snellader dan betaal ik 0,47 en gebruik ik diezelfde freshmiles om te ac laden op een Allego paal aan 11 kw dan kom ik op 0,44 en op de Shell newmotion paal 100 meter verder is het 0,72. Die 4 voorbeelden zijn dus allemaal in een radius van 1 km rond mijn woning. De goedkoopste optie momenteel om te laden voor mij is een dc snellader aan een tarief dat competitief is met thuis laden
yeah it is a mess but one that I am happily using to do cheap dc fast chargingWhat is interesting is that even on freshmile not all Shell fast chargers come to the same cost. Some at 21 c / kW + 0.07 per min and the others at 30c per kW + 0.30 per min. Strange
Volgens mij kun je de Lidl App gebruiken. Nog niet geprobeerd maar staat op de lader van de Lidl.Blijkbaar zal er niet meer gratis kunnen opgeladen worden bij Lidl.
Er komt een pasje aan.
Meer info vanaf eind volgende week...
Volgens mij wordt het duurder dan de SUC als ik het goed begreep met de QR code op de paal. En probeer niet met een andere pas want ik zag dat ik meer dan 58cnt/kWh mag afrekenen zonder belasting.Blijkbaar zal er niet meer gratis kunnen opgeladen worden bij Lidl.
Er komt een pasje aan.
Meer info vanaf eind volgende week...
Prijs is gekend; 55 cent....Volgens mij wordt het duurder dan de SUC als ik het goed begreep met de QR code op de paal. En probeer niet met een andere pas want ik zag dat ik meer dan 58cnt/kWh mag afrekenen zonder belasting.
Bij ons wordt er ook niet meer geladen.Prijs is gekend; 55 cent....
Vroeger stonden de EV's aan te schuiven; nu staan de laders van beide Lidl's in Roeselare eenzaam en alleen.....
Ik ben bang dat er geen enkele app is waar alle laadpalen in staan...Zijn er in google maps nog laadpalen die niet vermeld staan( tis maar om in ene app te gaan zoeken)