Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Rijksoverheid investeert grootschalig in laadpunten voor elektrisch vervoer

dit jaar nog 2.000 laadpunten erbij bij overheidsgebouwen. Als ze waar maken wat ze beloven (zie het ietwat amateurige filmpje) een goed initiatief - los van sec de laadpunten zelf.
Wat me wel aanspreekt is dat de laadkabel wordt ontkoppeld als de auto niet meer laadt - en de palen (neem ik aan) zo komen te staan dat dan een tweede auto er gebruik van kan gaan maken.

 
Ik heb mijn Tesla als privépersoon gekocht en één van de argumenten was: levenslang free supercharging. Ik had me voorgenomen deze auto helemaal op te gaan rijden en dit soort berichten maakt dat dat een goede beslissing geweest lijkt te zijn.
De M3 moet goedkoper worden en dat kan alleen als de superchargers op meer plekken staan en meer stalls gaan hebben en er dus meer laadpunten zullen zijn. De verhoging van de kwhprijs wordt ingezet voor die uitbreiding en dat is goed nieuws.
Natuurlijk heeft de eerste eigenaar en ik bij de koop die prijs ook betaald, maar dat was in één keer en ben ik voor het gemak maar even vergeten :D
 
Heeft er iemand die net als ik van publiek laden afhankelijk is ervaring met SW Dusseldorf Flat | Laadpas Top 10

Het lijkt mij één van de goedkoopste oplossingen als je vaak laad bij Allego bijvoorbeeld. De Telekom Ladestrom | Laadpas Top 10 heb ik ook besteld maar nog niet mogen ontvangen. Daarnaast kun je bij die laatste je auto beter loskoppelen zodra het laden voltooid is, vanwege het feit dat deze pas per minuut kosten berekend ookal is het laden voltooid, hetgeen voor mij niet altijd handig is. Mijn dichtsbijzijnde paal (die ik vooralsnog als enige in de wijk gebruik) staat een eindje verderop dus ik koppel m'n Tesla vaak pas los in de loop van de dag nadat ik 'm de avond ervoor aangesloten heb.
 
Krijg net een mailtje binnen dat Fastned bij 2 Appie XL’s is begonnen met het plaatsen van snellaadstations. (Staat niet bij of je ook pannenzegeltjes of voetbalplaatjes kunt sparen)
Maar het gaat de goede kant op zo te zien.
EC743948-0826-45A8-9087-C2C19F1BCAEB.png
 
  • Like
Reactions: Tozz
Met alle respect, maar had je verwacht dat Tesla je naar een Tesla laadstation zou sturen waar de auto niet kan laden?
Er gaat een hoop mis bij Tesla, maar dat laadnetwerk hebben ze wel onder de knie :)

Met alle respect, maar ik rijd al sinds 2013 in een Tesla en heb in die tijd wel gekkere dingen meegemaakt dus ik verwacht niks op dat vlak.
Was gewoon benieuwd waar Hans het gezien/gelezen had...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Maurice1 and Hans59
iemand ervaring met laden aan centerparcs Heijderbos nabij Nijmegen? Chargemap leert me dat er kan geladen worden aan 3 KW, oplaadpunt voor die golfkarretjes waarschijnlijk?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik adviseer je om gewoon even naar het park te bellen. Zelf wilde ik morgen ook gebruik maken van een laadpaal in zeeland. Toch even gechecked op Google Maps, en daaruit bleek dat de paal achter een hek op priveterein van een bedrijf te staan. Na bellen toch toestemming gekregen van de eigenaar.
Ik vraag me toch af hoe al die niet-tesla EV’s dat telkens doen. Als je daar zonder nadenken naartoe zou rijden, sta je toch mooi te kijken... wat ben ik blij met die superchargers :), nu nog eentje in zeeland (richting Middelburg). ;)
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy