Tot nu toe vooral van huis naar werk vv gereden en nog geen publieke palen gebruikt.
Dus gisteren en vandaag de eerste ervaringen om te delen.
1.
Gisteren met een bijna lege accu in de parkeergarage van St Jansdal (ziekenhuis in Harderwijk) gestaan. Na eindelijk een plek te hebben gevonden op de 4de etage, hoor ik bij de balie dat er op de bagage grond tussen alle invalide parkeerplaatsen 4 laadpunten zijn...
Bij vertrek heb ik hem daar even aangehangen om te zien wat ze doen. Je kunt er type 2 3x16 laden, gratis. Dwz alleen parkeerkosten maar die zijn bij het ziekenhuis erg bescheiden.
Leek me dus een ideale plek voor mensen die op de A28 onderweg zijn naar het Noorden en moeten/willen bijladen.
Staan dit soort 'hidden treasures' ook op de app's met laadpunten of hebben die alleen maar commerciele publieke palen?
2.
Vandaag op Schiphol geweest. Was bekend P1 heeft laadpalen. Voor wie er nog heen moet: ingang P1 (niet Privium; Previum heeft ook laadpunten maar heb ik nog niet geprobeerd), na de slagboom direct rechts, daarna direct links. Op het einde van de rij, vlak bij de ingang naar de terminal zijn 4 plekken met EV box (werkt met elke 'normale' laadpas gok ik).
Heb niet geladen (weet dus ook vermogen niet) want ik was er maar voor een paar minuten. Wel kabel erin gestopt voor de foto. Is stond back-to-back met een Fisker.
3.
Daarna van Schiphol naar Enschede. Dus kwam ik langs Palmpol met het eerste FastNed station. Daar dus even gestopt om uit te proberen en een bak koffie te doen.
Is (bevestigd door FastNed) voorlopig helemaal gratis. Gewoon op de startknop drukken en gaan.
Bij afwezigheid van de Chademo adapter op 3x32A geladen. Wat dus maar 3x26 werd vanwege de huidige software van Tesla.
Ben wel benieuwd wat de 120A Chademo gaat opleveren zodra de adapter er is.
Na 20 min alweer vertrokken met slechts 6kW/h extra in de batterij.
Conclusie: Palmpol is open en werkt en is voorlopig gratis.