Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Belachelijk! Heb je dus alleen als langparkeerder wat aan. Als wegbrenger/ophaler (uurtje, max twee als er onvoorzien vertraging is) schiet je daar dus echt niet mee op.
Het zou me niets verbazen als dat de EV-Box is die langzaam zijn vermogen aan het opbouwen is.

Die beginnen vaak bij 6A om dan op te bouwen tot 16A binnen een paar minuten.
 
Publieke laadpaal alleen op 230V?

Sinds gisteren eerste kilometers gemaakt. In de nacht publiek geladen maar toen kon ik de app niet gebruiken dus niets raars opgemerkt. Nu twee publieke palen geprobeerd en op beide laad ie maar met 230V terwijl ik 400V verwacht :frown:. 40km/hr is dan wel weer netjes. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Lijkt alsof ie maar 1 fase pakt oid. Iemand in Amsterdam met rode stekker om 3 fase mobile charger te testen? Was er niet iemand met kapotte fase in lader?

Morgen op en neer naar Friesland
:confused:

Screenshot_2013-11-22-22-51-47.jpg
 
Sinds gisteren eerste kilometers gemaakt. In de nacht publiek geladen maar toen kon ik de app niet gebruiken dus niets raars opgemerkt. Nu twee publieke palen geprobeerd en op beide laad ie maar met 230V terwijl ik 400V verwacht :frown:. 40km/hr is dan wel weer netjes. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Lijkt alsof ie maar 1 fase pakt oid. Iemand in Amsterdam met rode stekker om 3 fase mobile charger te testen? Was er niet iemand met kapotte fase in lader
Die 230V klopt gewoon, de Model S laad in een 3-fase Y config, niets aan de hand.

In de auto zie je een 3-fase icoon als hij 3-fase laad.


Overigens reed ik net over de A4 naar huis dus dacht bij Leiden bij de N206 even de lader van Greenflux bij de La Place te testen. Werkte dus mooi niet.... Hele lader staat gewoon uit.
 
Het zou me niets verbazen als dat de EV-Box is die langzaam zijn vermogen aan het opbouwen is.

Die beginnen vaak bij 6A om dan op te bouwen tot 16A binnen een paar minuten.

Dat heb ik, zoals gezegd, toen niet getest.
Kan iemand die binnenkort op schiphol komt dit even nagaan? Dus even een paar minuten in de auto afwachten of ie toch naar 16A gaat?
Zou waardevolle info zijn voor de toekomstige bezoekjes aan Schiphol…
 
Heb ergens eens horen vertellen dat er tegen 2020 20.000 laadplaatsen voor elektrische wagens zouden moeten zijn in België. Nu kan ik natuurlijk nergens deze tekst vinden.
Weet iemand van jullie waar ik dit kan vinden?
Zou dit willen gebruiken om mijn stadsbestuur er eindelijk eens van te proberen overtuigen om ook in de suikerstad Tienen publieke laadplaatsen aan te gaan leggen.
Mag mij gerust altijd via PM iets laten weten ook.
 
Thanks! Een auto huren is ook duur.....maar hoe hang ik deze nu aan mijn Tesla? Moet nog een koppelstukje aan?
Heb antwoord in de "op vakantie" thread gezet. Met de Tesla op vakantie in Europa - Page 4

- - - Updated - - -

Thanks! Een auto huren is ook duur.....maar hoe hang ik deze nu aan mijn Tesla? Moet nog een koppelstukje aan?
Heb antwoord in de "op vakantie" thread gezet. http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22297-Met-de-Tesla-op-vakantie-in-Europa/page4
 
Hoi,

Ik heb al diverse App op mijn iphone voor het zoeken van laadpalen.
Nu heb ik gisteren de auto opgehaald en hoopte op de navi ook al laadpalen te kunnen vinden.
Is er een internapagina welke ik in de favorieten kan stoppen die dit wel bied.
Of kan ik een file downloaden voor de Navi waarin oplaadpalen en flitspalen kan plaatsen?
 
Hoi,

Ik heb al diverse App op mijn iphone voor het zoeken van laadpalen.
Nu heb ik gisteren de auto opgehaald en hoopte op de navi ook al laadpalen te kunnen vinden.
Is er een internapagina welke ik in de favorieten kan stoppen die dit wel bied.
Of kan ik een file downloaden voor de Navi waarin oplaadpalen en flitspalen kan plaatsen?

Ik heb oplaadpalen.nl opgeslagen als favoriet in de web browser. Helaas biedt deze versie Google Maps niet al te veel mogelijkheden (en loopt ook behoorlijk achter. Ik mis mijn TomTom met automatische updates EN flitswaarschuwingen.....)
 
Nieuwe laadpunten op Schiphol (Privium - P1): http://www.schiphol.nl/reizigers/nieuws/meerplekmeercomfortenelektrischeoplaadpunteninpriviump1.htm
Of het veel zoden aan de dijk zet, weet ik niet, het betreft vier punten?

Elektrische oplaadpunten
Sinds kort zijn er op het dak van Privium P1 vier oplaadpunten voor elektrische auto’s beschikbaar. Hiermee kunt u tijdens uw reis uw auto gratis opladen. Zo kunt u uw reis bij terugkomst direct vervolgen met een volle accu. Opladen kan op basis van beschikbaarheid.
4b4b592a-688b-44ce-88f2-8e8bfe51fe8b_4_paal.jpg
10bacf07-87da-4c06-bd2a-ba0ca05cdf7a_5_garage.jpg
 
Nieuwe laadpunten op Schiphol (Privium - P1): http://www.schiphol.nl/reizigers/nieuws/meerplekmeercomfortenelektrischeoplaadpunteninpriviump1.htm
Of het veel zoden aan de dijk zet, weet ik niet, het betreft vier punten?

Elektrische oplaadpunten
Sinds kort zijn er op het dak van Privium P1 vier oplaadpunten voor elektrische auto’s beschikbaar. Hiermee kunt u tijdens uw reis uw auto gratis opladen. Zo kunt u uw reis bij terugkomst direct vervolgen met een volle accu. Opladen kan op basis van beschikbaarheid.
View attachment 36412 View attachment 36413
P1 is alleen gruwelijk duur... Als ze dit nou gewoon op P3 deden en dan gewoon allemaal 1x16A palen, dat is prima voor als je auto daar enkele dagen staat.
 
Schiphol excellence parking kost idd wat maar dan heb je ook wat
op de eerste verdieping zijn er type 2 oplaadpalen welke gratis zijn.
Je reserveert een parkeerplaats met je creditkaart en je kan de parkeergarage ook alleen maar in met je creditkaart
De parkeerplaatsen zij 3 meter breed.
Ik ga op 9 december naar LA voor 4 dagen en heb er voor gekozen dit maar eens te proberen.
Ik meld mijn bevindingen..


Ja, maar dan wel gratis opladen.

Dat zal Schiphol voor een ICE niet zo snel doen. Parkeren met gratis een volle tank erbij...

En 1 x 6 Ampère is zelfs al prima, als je er toch dagen staat.