Belofte maakt schuld.
Als ik terugkijk op mijn periode "straatladen" ben ik daar niet vrolijk over.
Los van de onzekerheid over de beschikbaarheid is er het geklooi met die kabel, het aan twee kanten aansluiten, het pasje (dat overigens wel werkte) en het onvermijdelijke weer afkoppelen en opbergen van de kabel. Een paar keer regende het flink en dat is dan geen pretje.
Natuurlijk het kan en als het meezit gaat het sneller dan je fiets op slot zetten maar in zijn algemeenheid, "Bah, liever niet".
En om eerlijk te zijn, het ziet er niet uit, een auto van meer dan 70 duizend € met een snoertje aan een paaltje op de stoep. Ik denk dat het huidige beeld van de palen, bezet met met Outlanders etc. een negatief beeld oproept bij de gemiddelde automobilist.
Daarnaast is onderhand type 2 wel de standaard geworden dus er is geen enkele bezwaar tegen om laders een vaste kabel te geven. Het werkt prima op de duizenden Destination Chargers en zal dat met een rijtje op een parkeerplek ook kunnen doen.
Verder communicatie tussen auto en provider via de aansluiting zelf.
Dus gewoon aankoppelen, auto wordt herkend en bij akkoord staat lader en wordt via provider verrekend.
Als ik als echte EV fanaat er al een hekel aan heb (ook omdat het vele malen beter kan, waarbij een wakkere overheid de juiste duwtjes kan geven) hoe moet het dan met de ICE rijder? Die is niet gek en komt niet gemakkelijk uit zijn comfortzone.