Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
ANWB verzekeringsvoorwaarden ff vluchtig bekeken en het enige wat enigszins negatief opviel was de maximale som die uitgekeerd wordt bij diefstal en total-loss. Ga kijken hoe dit bij de andere geregeld is.
Voor de rest ziet het er erg goed/netjes uit!


  1. als de auto total loss is of bij diefstal van de gehele auto:
    1. als de auto nog geen jaar oud is:
      1. de nieuwwaarde bij een cataloguswaarde tot maximaal € 75.000,-;
      2. de marktwaarde als de cataloguswaarde hoger is dan € 75.000,-, maar nooit minder dan de

      dagwaarde en nooit meer dan de cataloguswaarde;
    2. als de auto ouder is dan 1 jaar:
      1. de aanschafwaarde tot maximaal €75.000,- als dit ontstaan is binnen 12 maanden na deaankoopdatum van de auto;
      2. de marktwaarde, maar nooit minder dan de dagwaarde en nooit meer dan de cataloguswaarde,als de aanschafwaarde hoger is dan € 75.000,- als dit ontstaan is binnen 12 maanden na aan-koopdatum van de auto;
      3. de marktwaarde als dit ontstaan is na 12 maanden na de aankoopdatum van de auto, maarnooit minder dan de dagwaarde en nooit meer dan de cataloguswaarde;
    3. als de auto geleased is: de boekwaarde volgens de leasemaatschappij, maar nooit meer dan decataloguswaarde;
    4. als u gekozen heeft voor de 3 jaar aanschafwaardegarantie: de aanschafwaarde tot maximaal
      € 75.000,-. U krijgt tot 3 jaar na aankoop van de auto de aanschafwaarde als u de originele aan-koopnota van een bij de Kamer van Koophandel ingeschreven autobedrijf aan ons geeft. Na 3 jaarontvangt u de marktwaarde, maar nooit minder dan de dagwaarde en nooit meer dan decataloguswaarde;






De definities van de nieuwwaarde, marktwaarde, cataloguswaarde en dagwaarde:

Nieuwwaarde:
de verkoopprijs van de auto op moment van schade naar merk, model, type en uitvoering en in de fabriek
aangebrachte extra’s.


Cataloguswaarde:
de verkoopprijs van de auto naar merk, model, type en uitvoering en in de fabriek aangebrachte extra’s, die geldt
op de datum van afgifte van het kentekenbewijs deel 1A.

Marktwaarde:
de waarde volgens de ANWB-BOVAG koerslijst + 10%, op moment van schade.

Dagwaarde:
het bedrag dat nodig is om de auto te kunnen vervangen door een vergelijkbare auto van hetzelfde merk, model, type, uitvoering, kwaliteit, staat van onderhoud en ouderdom. Dit bedrag wordt vastgesteld door de expert die door ons is benoemd.

- - - Updated - - -



Snelle scan bij independer voor Ditzo,Turien en Delta Lloyd, deze hebben respectievelijk geen dagwaarde limiet, 80.000 euro max, geen dagwaarde limiet.

als we dichterbij komen maar eens goed de voorwaarden scannen...
 
Weet iemand al of de optie "Beveiligingspakket" een lagere premie gaat opleveren?
Op de ANWB-site wordt niet eens een beveiligingen/alarm-klasse gevraagd.
En er zit standaard al een Antidiefstal en blokkeersysteem op de S. Is me niet duidelijk wat je dan nog aan dat extra pakket hebt.
 
Weet iemand al of de optie "Beveiligingspakket" een lagere premie gaat opleveren?
Op de ANWB-site wordt niet eens een beveiligingen/alarm-klasse gevraagd.
En er zit standaard al een Antidiefstal en blokkeersysteem op de S. Is me niet duidelijk wat je dan nog aan dat extra pakket hebt.

Ik denk niet dat je hier antwoord op gaat krijgen op dit moment.
De auto is nieuw en de verzekeringsmaatschappijen beginnen pas met premies te berekenen.
De kans dat je 'extra' korting krijgt vanwege het extra beveiligingspaket is klein. Misschien dat dit later wel mee gaat spelen, maar zeker niet aan het begin.

Momenteel is het onduidelijk wat de extra beveiligingen zijn en of deze het extra geld waard zijn.
 
Ik denk niet dat je hier antwoord op gaat krijgen op dit moment.
De auto is nieuw en de verzekeringsmaatschappijen beginnen pas met premies te berekenen.
De kans dat je 'extra' korting krijgt vanwege het extra beveiligingspaket is klein. Misschien dat dit later wel mee gaat spelen, maar zeker niet aan het begin.

Momenteel is het onduidelijk wat de extra beveiligingen zijn en of deze het extra geld waard zijn.

Lijkt inderdaad (te) nieuw voor maatschappijen al zou het mogelijk bij Centraal Beheer (waar Tesla "collectief" aan het regelen is) wel al schelen.
ANWB vraagt überhaupt niet naar een alarm-klasse.
Met het extra pakket heeft het alarm een eigen aparte voeding en hellingshoeksensoren, dus als je ze je S proberen "op te tillen" zal die dat signaleren.
 
Lijkt inderdaad (te) nieuw voor maatschappijen al zou het mogelijk bij Centraal Beheer (waar Tesla "collectief" aan het regelen is) wel al schelen.
ANWB vraagt überhaupt niet naar een alarm-klasse.
Met het extra pakket heeft het alarm een eigen aparte voeding en hellingshoeksensoren, dus als je ze je S proberen "op te tillen" zal die dat signaleren.

Als dat echt alles is, lijkt het mij sterk dat het veel invloeden gaat hebben op de premie.
Het pakket lijkt puur gemaakt te zijn om de bezorgde gebruiker iets meer gevoel van veiligheid te geven.

Dus, kun je de poen missen, pak je het pakker. Vind je het niet te moeite waard, dan laat je het zitten.

Ikzelf twijfel nog. Indien ik het pak, zal het puur zijn om later een beter bedrag ervoor te kunnen krijgen..
 
Gisteren een adviseur van de rabo op bezoek gehad. Er ligt een aanvraag van interpolis bij tesla voor de specs van het alarm. Deze zijn nog steeds niet ontvangen, zolang die er niet zijn kunnen ze geen goed voorstel maken.
 
Gisteren een uitgebreide proefrit gemaakt in Eindhoven. Tesla heeft een zeer mooie deal met Centraal Beheer/Achmea gesloten. All Risk € 750,- ex btw/jr ongeacht de uitvoering. Vandaag geverifieerd bij CB en bevestigd gekregen. Geen alarm eisen of beveiligingspakket nodig. Ongeacht het aantal schadevrije jaren!!
 
Last edited:
Gisteren een uitgebreide proefrit gemaakt in Eindhoven. Tesla heeft een zeer mooie deal met Centraal Beheer/Achmea gesloten. All Risk € 750,- ex btw/jr ongeacht de uitvoering. Vandaag geverifieerd bij CB en bevestigd gekregen. Geen alarm eisen of beveiligingspakket nodig. Ongeacht het aantal schadevrije jaren!!

Sounds too good to be true... vooral het 'onafhankelijk van het aantal schadevrije jaren'...
Voor 750 per jaar all-risk hoef ik geen seconde na te denken.
 
Sounds too good to be true...:biggrin:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    101.2 KB · Views: 464
Gisteren een uitgebreide proefrit gemaakt in Eindhoven. Tesla heeft een zeer mooie deal met Centraal Beheer/Achmea gesloten. All Risk € 750,- ex btw/jr ongeacht de uitvoering. Vandaag geverifieerd bij CB en bevestigd gekregen. Geen alarm eisen of beveiligingspakket nodig. Ongeacht het aantal schadevrije jaren!!


In de offerte lees ik dat de premie inclusief de aanvullende verzekeringen € 885,00 is. Hier komt dan nog 21% ASSURANTIE belasting bij.
Het totaal wordt dan € 1.070,00 per jaar. Nog steeds een heel laag bedrag. Er wordt geen BTW gerekend over verzekeringen.
In de offerte staat genoemd dat je een Tesla alarm nodig hebt. Deze kost € 450,00 incl. BTW.

Ik ga vandaag eens even bellen met CB / Tesla. Ik wil ook wel zo'n offerte.
 
Na contact met Centraal Beheer Dealer Services, heb ik een offerte ontvangen en kan ik bevestigen dat ze een hele goede verzekering tegen een lage prijs bieden.
WA + volledig casco voor een jaarpremie van € 750,00 exclusief 21% assurantie belasting.

De verzekering omvat o.a.
- afkoop no-claim
- 3 jaar nieuwwaarde dekking bij total-loss of diefstal
- geen eigen risico bij schade herstel door Tesla

Je moet wel het Tesla alarm bijbestellen.

voor info: Centraal Beheer Dealer Services, tel 088 - 054 50 50, email info(at)cbds.nl
 
De verzekering omvat o.a.
- afkoop no-claim
- 3 jaar nieuwwaarde dekking bij total-loss of diefstal
- geen eigen risico bij schade herstel door Tesla

Wat betreft de afkoop no-claim: is dat, wat eerder beweerd werd, dat het aantal schadevrije jaren geen rol speelt? Na vele jaren schadevrij te zijn geweest heb ik eerder dit jaar wel schade gemaakt, en binnen mijn huidige verzekering viel ik daardoor ver terug op de bonus malus ladder. Ik ging er al vanuit dat ik voor de Model S dus ook fors meer ging betalen door dit incidentje, en bij een eerder bericht dat de premie ongeacht de schade historie zou gelden zei ik dus al 'too good to be true'. Ik ben echt blij verrast met deze premie, centraal beheer heeft er in mijn persoon zeker een klant bij als dit inderdaad klopt (zonder aan jou te twijfelen Hans, want je hebt het dus eigenlijk al geverifieerd).
Het Tesla alarm heb ik al besteld, dus dat is voor mij geen issue.