Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Hans,

Na jouw dossier zijn er hier nog enkele gepasseerd. Ik had het dus niet specifiek over dit van jou, maar ....dank voor de loftuitingen.
Ik heb ook al enkele aanvragen van Noorderburen ontvangen, maar kan daar momenteel niet op ingaan.

Mijn verslag van gisteren (gedeeltelijk vermoedens) kan inmiddels wat aangevuld worden:

- verzekeraar AXA, die ik vorig jaar bevraagd heb om iets uit te werken voor Teslagebruikers en die toen weigerde, deed dit nu wel op vraag van een grote bedrijfsmakelaar. Het zal dus ook een verhaal worden dat niet door andere makelaars kan verdeeld worden. En is een affinity-groep Tesla gecreëerd. Net zoals AXA er ook lopen heeft voor onder meer Opel en Peugeot.

- CBDS heeft blijkbaar met betrokken makelaar een akkoord gesloten om daar de Belgische prospecten naar toe te geleiden. Net als in Nederland gebeurt dit onder de nieuwe naam European Automotive Services en voorlopig(?) nog onder emailadres van CBDS. Aangezien CBDS staat voor +/- Centraal Beheer Direct Services is dit een vreemde vorm van deloyaliteit van de tussenpersoon tov. zijn provinciaal/moederbedrijf. M.i. te vergelijken met een plaatselijke Volkswagen-garagehouder die zijn kandidaat-kopers aanraadt om toch maar beter een Volvo te kopen. Gezien noch CB, noch CBDS echt duidelijk maken wat er nu juist gebeurt/gebeurd is, kan je alleen vermoeden dat de banden tussen beiden doorgeknipt zijn en dat de laatste halsoverkop naar oplossingen zocht om te kunnen blijven verkopen én de eerste misschien in eerste instantie focust op sanering van zijn blijkbaar verlieslatende portefeuille.

- vandaag wist nog iemand mij mede te delen dat hij al 3 keer bij CB gepolst had voor offerte voor zijn eigen risico (profiel van jonge gast) en dat ze daar zouden verteld hebben dat CB vanaf 2015 geen Belgische klanten meer accepteren. Ook voorwaardelijk dus (komt uit mail van prospect en is dus geen officiële mededeling).

- of CBDS nog het vertrouwen geniet van Tesla zelf is momenteel niet uit te maken, wegens gebrek aan communicatie van Tesla hierover. Wat ik voel is dat er de laatste paar dagen toch nogal wat mensen vanuit Tesla-sales in België mijn gegevens meekrijgen. Dit kan natuurlijk te maken hebben met de windstilte en onduidelijkheid van CB en CBDS tot heden, terwijl er nog tal van wagens dit jaar tot bij hun eigenaar moeten geraken.

- Tot heden heb ik 1 tarief gezien die via de AXA-affinity uitgebracht werd. Dit is onvoldoende om inzicht te kunnen krijgen in hun tariefstructuur. Het ene tarief lag erg dicht bij wat via mijn leveranciers kan bekomen worden. Qua voorwaarden zijn er verschillen in + en - .

CBDS is compleet overvallen door de acties van Centraal Beheer. CBDS is hier uiterst ongelukkig mee en als tussenpersoon, nu dan European Automotive Services genaamd, proberen zij voor 995 euro een polis van ... Delta Lloyd te verkopen.
Voor degenen die via CBDS verzekerd zijn, tot en met 31-12-2014, is het volgens CBDS wel zaak op te zeggen bij CB.
 
Wat ik erg raar vind. Afsluiten kon wel bij CBDS (Centraal Beheer Dealer Services), maar polis opzeggen kan blijkbaar niet bij CBDS. Riekt naar powerplay door CB (Centraal Beheer Achmea) richting CBDS. CB heeft meer juristen in dienst dan CBDS personeel heeft, dus wint altijd.
Voelt niet lekker om als klant speelbal tussen deze partijen te zijn, om het maar voorzichtig uit te drukken.
 
Ik zie op het moment een vacature voor een Tesla verzekering i.s.m. een bedrijf genaamd Marsh.

Let the speculations begin...

Tesla verzekering.jpg