Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    110.5 KB · Views: 361
2 Vraagjes:
1. als ik een tunnel binnenrijd gaan de lichten automatisch aan = OK.
Maar het scherm blijft op dag-mode staan, d.w.z. volle licht = vervelend en verblindend.
Bij mijn vorige wagen (Jaguar X) ging het scherm in nachtmodus wanneer de lichten aangingen.
Hoe kan dit in de MS bekomen worden?

2. Als ik achter een erge vervuiler rijd (camion of oude disel) of in een tunnel wil ik op snelle manier bekomen dat er geen buitenlucht meer binnen de MS komt.
Nu moet ik eerst op het scherm het verwarmings- en verluchtingsmenu activeren en dan het cirkeltje aandrukken = diverse handelingen op het scherm tijdens het rijden = onveilig.
Bij mijn vorige wagen volstond het op een knop te drukken op het dashboard.

1. Eens. Maar vervelender vind ik dat bij mist de verlichting dus niet aan gaat. De Tesla die vanmorgen voor me reed op de provincialeweg, was bijna niet zichtbaar..

2. In dat soort gevallen zet in de hele verwarming/airco even uit. Dat is wel één grote knop op het scherm.
 
Leen ik ook een keer mijn MS uit voor het weekend (man dol enthousiast over het rijden in e MS), staat de beste man vanavond stil met 12V batterij problemen!

Die had ik niet nog gehad.(12 maanden oud, 9 maaden in gereden, 45.000km)

Tesla service als vanouds in dit soort gevallen goed en adequaat. Als het goed is krijgt hij vanavond nog een leenauto geleverd.

Wat zijn de ervaringen hier? Wat ik zo gelezen heb is het standaard verhaal: 12V batterij laad niet bij vanwege probleem relais in hoofdbatterij, dus beide vervangen?

Ik zal het bij terugkomst wel van Tesla vernemen.


Ben zelf dit weekend onderweg met een Volvo FH (gloednieuw) op en neer naar de Oekraine (westen).
Dat ding lijkt eigenlijk wel op een MS. 500pk, schier eindeloos koppel, zeer comfortabel en opmerkelijk stil (in de cabine wel te verstaan).
En hij rijdt net als de Tesla ook ongeveer 1:4 :wink:

Vanmorgen weer contact met de auto die in Duiven staat. Range op 95km (nieuwe batterij neem ik aan).
Nu staat hij te superchargen in Zevenaar. Binnenkort een telefoontje van Telsa? Gaat niet lang meer duren voor ik hem terugzie gok ik.

Da's raar. Kijk twee minuten later weer en de auto is nu onderweg terug naar Duiven (ong. 200km range).
Of een test of slecht nieuws...
 
Even wat luchtigs. Ik reed vanochtend na een afspraak in Hapert (heerlijk hier door de Kempen rijden met dit weer) en besloot terug even langs Udenhout te gaan om een streeklekkernij ("Udenhoutse broeder) te gaan halen voor morgen voor trouwe cliënten in Noord Holland. Wordt mooi ritje trouwens, verste zit in de kop van Noord Holland.

Toen ik door Udenhout reed, langzaam en met pano open, reed ik langs wat fietsers en hoorde ineens een kinderstemmetje: "Mam daar is een Tèèèèsla".

Het blijft bijzonder!
 
Even wat luchtigs. Ik reed vanochtend na een afspraak in Hapert (heerlijk hier door de Kempen rijden met dit weer) en besloot terug even langs Udenhout te gaan om een streeklekkernij ("Udenhoutse broeder) te gaan halen voor morgen voor trouwe cliënten in Noord Holland. Wordt mooi ritje trouwens, verste zit in de kop van Noord Holland.

Toen ik door Udenhout reed, langzaam en met pano open, reed ik langs wat fietsers en hoorde ineens een kinderstemmetje: "Mam daar is een Tèèèèsla".

Het blijft bijzonder!


wel terugzwaaien dan volgende keer beste Hans...
Vanmorgen 2 Tesla's tegengekomen, maar "t duimpje op" was vanmorgen even niet meer van deze tijd :)
 
Erg cool om te zien, alleen jammer dat het vrijwel nutteloos / achterhaald geworden is door de extreme uitbreidingsplannen van het supercharger netwerk. Vraag me af wie zo'n adapter gaat aanschaffen?

Wordt net als de type 3 adapter een prima product voor in de verhuur afdeling van jouw winkel...

- - - Updated - - -

Erg cool om te zien, alleen jammer dat het vrijwel nutteloos / achterhaald geworden is door de extreme uitbreidingsplannen van het supercharger netwerk. Vraag me af wie zo'n adapter gaat aanschaffen?

Wordt net als de type 3 adapter een prima product voor in de verhuur afdeling van jouw winkel...