Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Erg cool om te zien, alleen jammer dat het vrijwel nutteloos / achterhaald geworden is door de extreme uitbreidingsplannen van het supercharger netwerk. Vraag me af wie zo'n adapter gaat aanschaffen?
Ik koop hem direct. Heb nog steeds 300 euro tegoed bij Tesla staan.

SuperChargers staan nog steeds niet op alle routes die ik rijd. Ik zit op zo'n 50.000km per jaar en ookal komen er zó veel SuperChargers, ze staan niet op elke weg. FastNed gaat in Nederland een grotere dichtheid krijgen en gaat mij dus nog meer vrijheid bieden.

Prijs van FastNed is een ander verhaal, maar ik wil vrijheid.
 
Erg cool om te zien, alleen jammer dat het vrijwel nutteloos / achterhaald geworden is door de extreme uitbreidingsplannen van het supercharger netwerk. Vraag me af wie zo'n adapter gaat aanschaffen?
Ik heb er toentertijd een tegelijkertijd met de auto besteld... Die zal wanneer die geleverd wordt wel op eBay of marktplaats gaan verschijnen als de expansie van het supercharger netwerk zo blijft doorgaan...
 
Een leuke bijkomstigheid van een Tesla Model S eigenaar is dat je af en toe mensen tegenkomt met leuke auto's, die graag een keer een dag ofzo willen ruilen om de Tesla uit te proberen. Daar ben ik niet te beroerd voor. ;)
Dus de komende dagen zit ik in deze schitterende Jaguar F type. Wat een geweldige auto en wat een fantastische brul!! In de sportstand knettert ie nog lekker even na. Indrukwekkend! Maar toch zou ik niet permanent willen ruilen met mijn Model S. Die instant torque van de Models S werkt te verslavend! :)

2014-09-17 07.27.00a.jpg
 
Een leuke bijkomstigheid van een Tesla Model S eigenaar is dat je af en toe mensen tegenkomt met leuke auto's, die graag een keer een dag ofzo willen ruilen om de Tesla uit te proberen. Daar ben ik niet te beroerd voor. ;)
Dus de komende dagen zit ik in deze schitterende Jaguar F type. Wat een geweldige auto en wat een fantastische brul!! In de sportstand knettert ie nog lekker even na. Indrukwekkend! Maar toch zou ik niet permanent willen ruilen met mijn Model S. Die instant torque van de Models S werkt te verslavend! :)

View attachment 59311
Dat is zeker gaaf! Lijkt me een geweldige auto.
 
improviseren ter plekke. zijkussens, steun in rug, zitting, alles custom. zit er de hele ochtend en gaan opvullen tot het lekker zit. dan hoezen er weer om en rijden, bevalt t dan gaat ook de passagiersstoel eraan :)

Okay, ben benieuwd, bij mij is daar wel een stuk schuim aan de achterkant toegevoegd zodat ik niet meer met m'n bovenste nekwervel tegen de hoofdsteun aan druk. Nu alleen nog die vervelende bobbel onder in de rug oplossen.
 
simpel:
1. nu is ie 100% op maat voor mijn rug en kont
2. kosten max 300 tot 350 eu ex BTW per stoel... dat is de helft...

Dat zijn goede argumenten. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Hou er wel rekening mee dat je mogelijk niet in 1x tevreden bent en dat je een aantal sessies nodig hebt voordat je echt lekker zit.
Wij zijn er 4 maanden mee bezig geweest.

O ja, ik lees nu dat jullie de originele hoezen blijven gebruiken. Dat verklaart het prijsverschil.
Omdat de vorm van de zitting door Ellermeyer ingrijpend gewijzigd wordt, moeten ze een compleet nieuwe leren hoes maken.
 
Toekomstige Tesla rijders zitten ook in 2015 nog wel goed....

Waar relatief energiezuinige auto's nu zonder bpm kunnen worden aangeschaft, geldt in 2015 een drempel van slechts 1 gram CO2/km. Dus alleen volledig schone (lees: elektrische) auto's kun je nog bpm-vrij kopen. Voor andere auto's geldt een minimumtarief van 175 euro.

En zo zijn er nog een aantal andere maatregelen in voorbereiding:

  • De CO2-waarden die het bpm-tarief mede bepalen worden aangescherpt
  • Vanaf 2016 gaan ook de lease-bijtellingen op de schop. Hoe precies is nog niet bekend, maar waarschijnlijk vervallen er tussenniveau's zoals de 14%-bijtelling voor semi-schone auto's, en komen alleen nul-emissie-auto's voor lage bijtelling in aanmerking.
  • In 2015 blijven de bestaande bijtellingsniveau's (4%, 7%, 14%,20% en 25%) nog wel van kracht. De bijbehorende CO2-uitstootninveau's worden wel aangescherpt, omdat autofabrikanten er nu in slagen om met wat kunstgrepen nauwelijks zuiniger auto's toch in lage bijtellingstarieven te krijgen

http://www.iexgeld.nl/Artikel/13567...one-autos-krijg-je-nog-belastingvoordeel.aspx