Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
530km, onderweg twee keer bij kunnen tanken in Oosterhout. Heerlijk, wat relaxed. En helemaal nu de dubbele espresso bij McDonalds maar een Euro is... :) Bij de tweede stop lopend op weg gegaan naar de lokale AH om boodschappen te gaan doen, dat gaf precies genoeg tijd om de Tesla weer 95% vol te krijgen. Ik kijk al uit naar de volgende trip!

Volgens mij is bij de autogrill nog steeds de koffie gratis op vertoon van je keyfob... ze schijnen zelfs een Tesla button op de kassa te hebben...
 
Last edited:
Hoeveel reserve heb je nog als de TR op 0 komt te staan ? Ik heb er in het begin wel op gereden en kwam dan -3 km bij een SuC aan bijvoorbeeld. Ik ging toen uit van een reserve van pakweg 25 km bij 90 k/u. op snelweg. Op een gegeven moment was er sprake van dat dit bij een software-udate gewijzigd was.. Weet iemand hoe dat nu precies zit ?

Rond de 0 rijdt het voor geen meter meer, ik moest met 5 range de snelweg nog op, de 70 km/u haalde ik niet. Had ook een supercharger die iets op een berg ligt bijna niet gehaald. De klim was bijna te veel...
hebben anderen ook deze ervaring? Dat het vermogen zo sterk afneemt..

Geloof dat het reserve nu 17km is, maar weet niet precies meer waar ik dat opgevangen heb...
 
Dat en kostentechnisch is het gewoon niet interessant zo'n adapter te maken, dan kun je beter een kant en klare type 3 kabel kopen voor hetzelfde bedrag. Tesla club be heeft er een aantal te leen tegen een kleine vergoeding dacht ik, probeer het daar eens.
Ik rij straks gewoon met superchargers en een type2 kabel naar de Cote d'Azur hoor ;)

Hoe overbrug je de afstand naar Auxerre?
 
Vandaag op de camping bij Lyon kom ik een andere Tesla eigenaar tegen. Durfde niet zelf met Tesla op vakantie te gaan en had met een collega een autoruil gedaan. Hij baalde wel toen hij ons met de Tesla zag aankomen!
Dat had ik in Italië tussen Pisa en Rome... genieten van de bovenste plank toch - als jij degene bent die daar wel rijdt in een Tesla! :biggrin:
 
Verloop

foto.JPG
foto 2.JPG
View attachment 55678

Deze heb ik.... maar een verloop is ook te koop, paar euro:
Zoeken Elektronicacatalogus.nl)

Let wel, aanvoer is dan 16a/230v = 3.6kW maar je bijgeleverde Tesla lader zal op 13a=2.7-2.9kW laden.

Wellicht is dit de oplossing??