Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat en kostentechnisch is het gewoon niet interessant zo'n adapter te maken, dan kun je beter een kant en klare type 3 kabel kopen voor hetzelfde bedrag. Tesla club be heeft er een aantal te leen tegen een kleine vergoeding dacht ik, probeer het daar eens.
Ik rij straks gewoon met superchargers en een type2 kabel naar de Cote d'Azur hoor ;)
 
Dat en kostentechnisch is het gewoon niet interessant zo'n adapter te maken, dan kun je beter een kant en klare type 3 kabel kopen voor hetzelfde bedrag. Tesla club be heeft er een aantal te leen tegen een kleine vergoeding dacht ik, probeer het daar eens.
Ik rij straks gewoon met superchargers en een type2 kabel naar de Cote d'Azur hoor ;)

Er zijn er ook denk ik in NL die ze uitlenen, waaronder ik. Bigbit (user) komt mijne lenen voor weekendje Parijs.... Vergoeding niet nodig.
 
Bij een collega van me was vandaag het raampje ingeslagen van zijn Audi A3 en het navigatiesysteem uit zijn dashboard gesloopt (in parkeergarage P22 in Amsterdam ZO). Hij is met zijn auto naar autoschadeherstelbedrijf ABS Splinter in Amsterdam Noord gegaan en hij stuurt me daarnet een bericht: "er staan daar 3 Tesla's!"

Wat doen jullie allemaal met die auto's jongens?
 
Tesla heeft het wel voor elkaar nu vindt mijn vrouw zelfs autorijden leuk. Ik moet nu op zoek naar een tweede hands roadster. Nu heb ik er zelf nooit een in het echt gezien maar is er in deze ruimte genoeg om met zijn tweeen plus hond (duitse herder) een stukje te rijden, kan de hond bijv voor de bijrijders stoel en pas ik er dan ook nog bij, is er misschien een forum lid die dit weet, kan laten zien?
 
Tesla heeft het wel voor elkaar nu vindt mijn vrouw zelfs autorijden leuk. Ik moet nu op zoek naar een tweede hands roadster. Nu heb ik er zelf nooit een in het echt gezien maar is er in deze ruimte genoeg om met zijn tweeen plus hond (duitse herder) een stukje te rijden, kan de hond bijv voor de bijrijders stoel en pas ik er dan ook nog bij, is er misschien een forum lid die dit weet, kan laten zien?

Vergeet dat maar. Een Roadster is klein! Heeeeeeeeel klein.
 
Tesla heeft het wel voor elkaar nu vindt mijn vrouw zelfs autorijden leuk. Ik moet nu op zoek naar een tweede hands roadster. Nu heb ik er zelf nooit een in het echt gezien maar is er in deze ruimte genoeg om met zijn tweeen plus hond (duitse herder) een stukje te rijden, kan de hond bijv voor de bijrijders stoel en pas ik er dan ook nog bij, is er misschien een forum lid die dit weet, kan laten zien?

let op, en totaal anders rijden dan de Model S! Leuk, maar zeer spartaans!

- - - Updated - - -

View attachment 55678

Deze heb ik.... maar een verloop is ook te koop, paar euro:
Zoeken Elektronicacatalogus.nl)

Let wel, aanvoer is dan 16a/230v = 3.6kW maar je bijgeleverde Tesla lader zal op 13a=2.7-2.9kW laden.

heb deze gisteren ook nog even op de kop getikt voor 10 euro, waarbij de blauwe net anders is, in mijn geval een stekker van mennekes...

- - - Updated - - -

zit net te denken, is het wellicht een goed idee om per locatie in het buitenland een korte post aan te leggen met de voorkeursroute, tijd en laadpunten? buitenland topics worden nu al snel onoverzichtelijk voor "buitenstaanders".. bijv. een topic oosterhout-parijs, zevenaar - munchen, etc.? dan wordt het denk ik eenvoudiger om zaken uit te wisselen... zal volgende week zelf een eerste aanzet maken met Nuenen - Gardameer, mits ik terugkom :)
 
zit net te denken, is het wellicht een goed idee om per locatie in het buitenland een korte post aan te leggen met de voorkeursroute, tijd en laadpunten? buitenland topics worden nu al snel onoverzichtelijk voor "buitenstaanders".. bijv. een topic oosterhout-parijs, zevenaar - munchen, etc.? dan wordt het denk ik eenvoudiger om zaken uit te wisselen... zal volgende week zelf een eerste aanzet maken met Nuenen - Gardameer, mits ik terugkom :)
Da's een HEEL goed idee!
 
Ik kan het even niet meer vinden maar iemand vroeg van de week om de ervaring met RainX op de ruiten. Ik heb het van het weekend aangebracht op het achterruit en dat werkt echt top!

Ik had vaak in de stad behoefte aan een ruitenwisser achter maar die mis ik nu echt niet meer!


Ahh dat was ik. Bedankt voor de feedback.
Ik ga het ergens volgende week aanbrengen op voorruit en achterruit.

Nu alleen nog even kijken bij Carclean wat het kost etc.
 
Maar heel snel overbodig...
Vrijwel iedere week komt er een Suc bij, blijkbaar zijn er 3 groepen Tesla rijders..: .degenen die op safe gaan,
Een aantal wat avontuurlijkere... en de thril seekers... deze week was ik voor de 6e keer in 23k kilometers onder 0!
Da's waar en de ideale routes zullen daardoor wel regelmatig veranderen. Toch kan het ook met een uitdijend SuC netwerk interessant zijn. Zo verzamel en groepeer je informatie over de SuC's en wat de alternatieven zijn mocht er ergens een probleem met een laadpunt zijn, of bezet of druk.
 
Maar heel snel overbodig...
Vrijwel iedere week komt er een Suc bij, blijkbaar zijn er 3 groepen Tesla rijders..: .degenen die op safe gaan,
Een aantal wat avontuurlijkere... en de thril seekers... deze week was ik voor de 6e keer in 23k kilometers onder 0!

Hoeveel reserve heb je nog als de TR op 0 komt te staan ? Ik heb er in het begin wel op gereden en kwam dan -3 km bij een SuC aan bijvoorbeeld. Ik ging toen uit van een reserve van pakweg 25 km bij 90 k/u. op snelweg. Op een gegeven moment was er sprake van dat dit bij een software-udate gewijzigd was.. Weet iemand hoe dat nu precies zit ?
 
Een aantal wat avontuurlijkere... en de thril seekers... deze week was ik voor de 6e keer in 23k kilometers onder 0!

Jikes! Ik begin al the zweten als ik verwacht in de buurt van de 40km range uit te komen.

De afgelopen weken zijn we op vakantie geweest in Zeeland en hebben hierdoor, vanuit woonplaats Arnhem, eindelijk goed gebruik kunnen maken van de SuperChargers in Oosterhout. Normaal gesproken kom ik daar nooit in de buurt en de laders en Zevenaar zijn zo dicht bij huis dat het handiger is gewoon thuis te gaan laden.

Door een noodgeval ook halverwege de vakantie nog een keer terug naar Arnhem gereden, 530km, onderweg twee keer bij kunnen tanken in Oosterhout. Heerlijk, wat relaxed. En helemaal nu de dubbele espresso bij McDonalds maar een Euro is... :) Bij de tweede stop lopend op weg gegaan naar de lokale AH om boodschappen te gaan doen, dat gaf precies genoeg tijd om de Tesla weer 95% vol te krijgen. Ik kijk al uit naar de volgende trip!