Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kunnen ze mooi ook het onderhoud van de Tesla Model S'en doen.
Alleen wat ruitenwissers en (actieve kool) interieurfilters nodig op voorraad.

Ik was deze week bij het SeC en heb gevraagd wat er nu eigenlijk in de onderhoudsbeurt zit. Dit naar aanleiding van de bevestiging van EM dat het bedrag van €.700,00 wel erg hoog is en natuurlijk uit nieuwsgierigheid.

Men vertelde mij dat, naast de eerder genoemde zaken als controle/vervanging remblokken, ruitenwissers e.d. de uitlijning van de gehele auto in deze beurt is opgenomen als vast onderdeel. Daarnaast worden alle logs doorgelezen en op onregelmatigheden onderzocht en gesignaleerde foutjes hersteld. Die logs zou 2 uur werk zijn en uitlijnen ook een aantal uurtjes.

Het is niet verplicht en het overslaan heeft geen invloed op de garantie, werd mij verteld.

Ik weet nog niet wat ik zal doen. Misschien combinatie te maken met winterwielen of zo.
 
Had probleempje met opladen thuis. Ging wel goed aan publieke paal en de stoppen zaten er ook nog in. Machiel heeft de logs doorgenomen en geen afwijkingen gevonden. Voor de zekerheid stuurde hij mij direct een nieuwe kabel en belde de volgende dag of deze goed was aangekomen. De MS laadt weer als vanouds. Ben zeer te spreken over de service!
 
prijzen van de i8 zijn gekend.
BMW i8 prijs overzicht inclusief de officiële optielijst

wat me wel opvalt is de prijs van het onderhoud!
Onderhoudspakket 5 jaar 875€ incl. BTW (dit lijkt me dan weer zeer weinig)
Onze nieuwe X3 die een paar weken geleden geleverd werd had dezelfde optie. Die hebben we natuurlijk genomen:biggrin:. Is een schijntje vergeleken bij wat je voor een Tesla betaald. Toch was de aanschafprijs wel vergelijkbaar... Ben benieuwd wanneer Elon iets met z'n uitspraak in Amsterdam gaat doen...:mad:
 
Had probleempje met opladen thuis. Ging wel goed aan publieke paal en de stoppen zaten er ook nog in. Machiel heeft de logs doorgenomen en geen afwijkingen gevonden. Voor de zekerheid stuurde hij mij direct een nieuwe kabel en belde de volgende dag of deze goed was aangekomen. De MS laadt weer als vanouds. Ben zeer te spreken over de service!

Was dat een originele Tesla/Mennekes (rode kabel) die stuk gegaan is? (Dat zie je niet vaak iig)
Had overigens laatst ook een "defecte" kabel van een klant retour ontvangen, laadpaal sloeg telkens op storing. Bleek vuil in een vd pennen te zitten waardoor stekker net een paar mm minder diep ingestoken kon worden. Even schoonmaken en probleem opgelost.
Zo kom je van alles tegen wat er mis kan gaan met een kabel, maar meestal valt het uiteindelijk wel mee :)
 
Umc melding was van mij... Had de umc met een verlengkabel aan een toilet stopcontact gehangen. Was denk ik iets teveel van het goede leuk overigens om de melden is dat laden op 6 ampère wel lukt! Althans, hier, hij kan heel even 13a aan, daarna slaat ie eruit. Vervolgens binnen enkele minuten terug zetten naar max 8ampere en hij doet t! Apart overigens dat hij op een 6 ampère zekering 8 kan laden. Of is dat normaal?
 
nu5yte4u.jpg


Gespot in budapest. Bijzonder nummerplaat!
 

Heb je de quote eronder gezien: Since the introduction of the Model S, Tesla has apparently been refining the design to make it lighter, and Musk claims that compared to the earlier versions, the Model S today is a few hundred pounds lighter. We're investigating that further.

dat zal toch niet in productie zijn. Dat zou een geweldige impact hebben op handling en range. Iemand daar meer over gehoord?
 
volgende week gaan we voor het eerst in 9 maand naar een bestemming (de Ardennen) waarvan ik NIET kan weerkeren zonder ter plaatse of onder weg te laden.
ben ik nu ook een "lefgozer"?:smile:
Op 9 maand nog maar 3 keer buiten huis opgeladen. twee maal bij forumleden en één keer bij mijn broer aan de kust. maar nog nooit echt uit noodzaak.
Van zodra ik de SuC optie heb, ga ik mijn grenzen verleggen.:cool: