Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
gisteren tijdens terugkeer van verlof op de ring rond Parijs TESLA taxi zien voorbij vliegen.
heb even moeten doorduwen om deze terug in te halen en fotoke te maken.

TESLAFR.jpg


hier het hele verhaal (in het Frans...)
Parole de professionnel : Jean-Luc Pellier

was trouwens de enige TESLA tijdens hele verblijf in Frankrijk...
 
Last edited:
Gelukkig dat het nu gebeurde en niet over een dag of 10...

Net verdict gekregen, weer nieuwe motor, morgen is ie klaar... Nu maar hopen dat ie geen brom heeft, dan wordt ik echt heel chagrijnig....

In inderdaad Bas, beter nu dan op vakantie, maar krijg inmiddels stilletjes wel wat zorgen over de kwaliteit van tesla... Inzet genoeg in nederland, hele aardige mensen, maar ik sta vaker bij Amelie dan op m'n kantoor....
 
Heb een akkefietje met Tesla Service Tilburg.
Afgelpen weken is mijn auto daar geweest voor ondertussen de vierde motor en wat andere 'afleverpunten' (kreeg eind sept 2013 geleverd). Maar daar gaat het hier niet over.

Nadat de auto door Tesla bij mij thuis is opgehaald en door Tesla naar Tilburg gereden is en hij twee weken daar is geweest (incl testritten) krijg ik een telefoontje dat een van de banden een beschadiging tot op het canvas heeft. Of ze deze moeten vervangen en wellicht de andere kant direct ook.
Dat heb ik afgewezen omdat het plan toch was om de set Tsportsline 19'' velgen er onder te zetten (en ik twijfels had over de ernst van de beschadiging; ik was me bewust van wat stoeprandschade aan de beschermrand van de band)

Enige dagen later de auto terug en binnen 400km rijd ik lek. Blijkt de bewuste beschadiging te zijn. Maar die zit niet aan de buitenkant (stoeprand) maar aan de binnenzijde van de band te zitten. (het leek me ook al overdreven dat ze bij de stoeprandschade aan de buitenzijde een vezel canvas gevonden zouden hebben).

Nu ligt de vraag voor of die beschadiging er zat voordat Tesla de auto bij mij afhaalde of daarna (door Tesla) is ontstaan.
Mijn stelling is dat de kans groot is dat het aan Tesla ligt. Dit gezien de snelheid waarmee de band nu echt kapot is. Komt bij dat ik met zuiver geweten kan zeggen dat ik echt geen enkel idee heb waar en wanneer ik dit zelf gedaan zou moeten hebben.

Tesla wil er in een eerste reactie niet aan dat zij verantwoordelijkheid dragen.
De redenering is dat als een monteur dit (per ongeluk) gedaan zou hebben hij dat wel eerlijk zou zeggen. Maar net zoals ik niets gemerkt zou/kan hebben, geldt dat natuurlijk ook voor hen.

Als ze bij de eerste keer de wielen demonteren (motor vervangen) direct geroepen hadden had ik nog willen geloven dat ik het gedaan heb (hoewel dat ook al lastig is omdat Tesla er 130km mee naar Tilburg gereden heeft). Maar nu komen ze pas na twee weken bij de afsluitende uitlijning met deze mededeling/ontdekking.

Kan natuurlijk een klassiek welles-nietes verhaal worden.

Zou betekenen dat je zonder complete inspectie vooraf je auto niet meer mee kunt geven met een Tesla chauffeur.
Verder zou je denken dat Tesla hiervoor verzekerd zou moeten zijn.

Wat vinden jullie?
 
Lastig verhaal Daniel. Ik vindt persoonlijk dat in een dergelijk geval waar je al zoveel problemen met je auto hebt gehad en ook de bijbehorende overlast er best wat meer coulance vanuit Tesla mag zijn en ze niet eens de Discussie aan moeten gaan. Doen ze dat wel dan ga je daar niet uitkomen ben ik bang.
 
De grap is dat Tesla het in haar reactie ook over 'coulance' heeft. Maar er is helemaal geen sprake van 'coulance' als je aansprakelijk bent...
Als ze aansprakelijk zijn. Dat is natuurlijk het twistpunt.
Beetje afhankelijk hoeveel km er al met de band gereden is. Als er al meer dan 10k mee gereden is vind ik een coulance voorstel redelijk. Als het een nieuwe band betrof niet.
 
Lastige situatie. Ik zou toch bellen met Tesla en vragen wat er geregeld kan worden.
Leg uit dat je momenteel niet tevreden bent met de geboden oplossing en of er iets geregeld kan worden waarmee beide partijen tevreden zijn.

Even iets anders.

Ik ben het denken om een goedje zoals RAIN X op de ruiten te smeren. Heeft iemand hier ervaring mee ? En zijn de koplanpen van kunstof of glas ?
 
Vandaag op onze internetkrant: titel "TESLA blijft in rode cijfers".
Het artikel luidt als volgt:
De Amerikaanse fabrikant van luxueuze elektrische wagens Tesla ziet zijn verkoop stijgen, maar blijft ondanks die expansie in de rode cijfers zitten. Dat heeft Tesla bekendgemaakt in Silicon Valley.
Hoge ontwikkelingskosten voor de volgende modellen en de uitbouw van een verkoopnet zorgen ervoor dat Tesla verlies blijft maken. In het tweede kwartaal verdubbelde het verlies ten opzichte van dezelfde periode in 2013 tot 62 miljoen dollar (46 miljoen euro).
Tesla benadrukt er niet aan te denken om de investeringen terug te dringen. De autobouwer plant dit jaar investeringen voor 750 miljoen tot 950 miljoen dollar.
Tesla wil goedkopere modellen op de markt brengen en moet daarvoor vooral de batterijkosten omlaag krijgen.
 
Even iets anders.

Ik ben het denken om een goedje zoals RAIN X op de ruiten te smeren. Heeft iemand hier ervaring mee ? En zijn de koplanpen van kunstof of glas ?

Heb je je ramen niet laten coaten icm je auto? Dan heeft het minder zin als de coating er nog goed opzit, effect is hetzelfde. Ik gebruik het meestal met vakanties en dan met name in winters, lees nat weer. Je moet er mee leren rijden. Bij voldoende snelheid geen ruitenwissers gebruiken. Werkt fantastisch als je langs vrachtwagens moet die een flinke spray afgeven. Er zijn mensen die ik het geadviseerd hebben die het spul vervloeken.
 
Vandaag op onze internetkrant: titel "TESLA blijft in rode cijfers".
Het artikel luidt als volgt:
De Amerikaanse fabrikant van luxueuze elektrische wagens Tesla ziet zijn verkoop stijgen, maar blijft ondanks die expansie in de rode cijfers zitten. Dat heeft Tesla bekendgemaakt in Silicon Valley.
Hoge ontwikkelingskosten voor de volgende modellen en de uitbouw van een verkoopnet zorgen ervoor dat Tesla verlies blijft maken. In het tweede kwartaal verdubbelde het verlies ten opzichte van dezelfde periode in 2013 tot 62 miljoen dollar (46 miljoen euro).
Tesla benadrukt er niet aan te denken om de investeringen terug te dringen. De autobouwer plant dit jaar investeringen voor 750 miljoen tot 950 miljoen dollar.
Tesla wil goedkopere modellen op de markt brengen en moet daarvoor vooral de batterijkosten omlaag krijgen.

Een beetje een negatieve benadering, die alles te maken heeft of je GAAP of non-GAAP rapporteert. 4c EPS verwacht, 11 c eps gehaald. Over het algemeen was men redelijk tevreden en zijn de doelstellingen behaald.

IMG_0120.PNG
 
Lastige situatie. Ik zou toch bellen met Tesla en vragen wat er geregeld kan worden.
Leg uit dat je momenteel niet tevreden bent met de geboden oplossing en of er iets geregeld kan worden waarmee beide partijen tevreden zijn.

Even iets anders.

Ik ben het denken om een goedje zoals RAIN X op de ruiten te smeren. Heeft iemand hier ervaring mee ? En zijn de koplanpen van kunstof of glas ?

Watb ik er van gehoord heb is dat het heel goed werkt als je je ruitenwissers maar niet aan zet. Want dan streept het.
Die info is wel van 10 jaar geleden. Geen idee of ze er iets op gevonden hebben.

Edit: Als ik dit zie valt het mee
RAIN X ORIGINAL REVIEW RAINY AFTERNOON IN ORLANDO FLORIDA - YouTube

Hoe ben je tevreden met je opticoat?
 
Nadat de auto door Tesla bij mij thuis is opgehaald en door Tesla naar Tilburg gereden is en hij twee weken daar is geweest (incl testritten) krijg ik een telefoontje dat een van de banden een beschadiging tot op het canvas heeft. Of ze deze moeten vervangen en wellicht de andere kant direct ook.
Dat heb ik afgewezen omdat het plan toch was om de set Tsportsline 19'' velgen er onder te zetten (en ik twijfels had over de ernst van de beschadiging; ik was me bewust van wat stoeprandschade aan de beschermrand van de band)

Enige dagen later de auto terug en binnen 400km rijd ik lek. Blijkt de bewuste beschadiging te zijn. Maar die zit niet aan de buitenkant (stoeprand) maar aan de binnenzijde van de band te zitten. (het leek me ook al overdreven dat ze bij de stoeprandschade aan de buitenzijde een vezel canvas gevonden zouden hebben).

Volgens mij is hier niet echt iets aan de hand. Tesla heeft keurig gemeld dat de banden tot op het canvas zijn (en dat is haast altijd aan de binnenkant vd band door de hoge camber), vervolgens rij je door en gaat een band lek cq gaatje aan binnenzijde band.
Dan is het toch eigen schuld dikke bult?
 
Ik ben het denken om een goedje zoals RAIN X op de ruiten te smeren. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik gebruik het wel eens, op vorige auto mee begonnen en nu op de Tesla ook. Strepen doet het misschien een klein beetje maar dat is niet hinderlijk, vind het wel fijn spul zelfs.
Probeer gewoon eens een flesje, en kijk of het je bevalt.
Op de voorruit slijt het laagje best snel overigens dus je moet het om de zoveel weken opnieuw aanbrengen. Op de zij/achterruiten blijft het langer zitten.
En tijdens het aanbrengen goed afboenen anders vlekt het op de ruit, ziet er slordig uit als je daar doorheen kijkt.
 
Watb ik er van gehoord heb is dat het heel goed werkt als je je ruitenwissers maar niet aan zet. Want dan streept het.
Die info is wel van 10 jaar geleden. Geen idee of ze er iets op gevonden hebben.

Edit: Als ik dit zie valt het mee
RAIN X ORIGINAL REVIEW RAINY AFTERNOON IN ORLANDO FLORIDA - YouTube

Hoe ben je tevreden met je opticoat?

Opticoat ben ik ZEER tevreden mee. Wassen gaat makkelijk, de auto wordt minder snel vuil en met af en toe een verdwaald takje langs de lak nog totaal geen probleem mee gehad.


Ik gebruik het wel eens, op vorige auto mee begonnen en nu op de Tesla ook. Strepen doet het misschien een klein beetje maar dat is niet hinderlijk, vind het wel fijn spul zelfs.
Probeer gewoon eens een flesje, en kijk of het je bevalt.
Op de voorruit slijt het laagje best snel overigens dus je moet het om de zoveel weken opnieuw aanbrengen. Op de zij/achterruiten blijft het langer zitten.
En tijdens het aanbrengen goed afboenen anders vlekt het op de ruit, ziet er slordig uit als je daar doorheen kijkt.

Goede tip. Ik ga het gewoon eens proberen en kijken hoe het bevalt. Indien het niks is, kan ik het altijd weer eraf poetsen.

Heb je je ramen niet laten coaten icm je auto? Dan heeft het minder zin als de coating er nog goed opzit, effect is hetzelfde. Ik gebruik het meestal met vakanties en dan met name in winters, lees nat weer. Je moet er mee leren rijden. Bij voldoende snelheid geen ruitenwissers gebruiken. Werkt fantastisch als je langs vrachtwagens moet die een flinke spray afgeven. Er zijn mensen die ik het geadviseerd hebben die het spul vervloeken.

Nee, de ramen heb ik niet laten coaten omdat Opticoat Pro niet gemaakt is om op ramen te gebruiken.

Ik ga het gewoon eens proberen en kijken hoe het bevalt.

Allemaal, bedankt voor de tips en feedback !
 
Volgens mij is hier niet echt iets aan de hand. Tesla heeft keurig gemeld dat de banden tot op het canvas zijn (en dat is haast altijd aan de binnenkant vd band door de hoge camber), vervolgens rij je door en gaat een band lek cq gaatje aan binnenzijde band.
Dan is het toch eigen schuld dikke bult?

Zou ik het mee eens zijn als ze mij de eerste of tweede dag gebeld hadden met dit bericht. Maar 'keurig melden' na twee weken is een hoop op af te dingen. Hoe kun je met zekerheid beweren dat ik de aanstichter van de schade ben als zij de auto al twee weken onder hun hoede hebben er ook ook meerdere keren mee gereden is (en ook in de garage kun je deze schade veroorzaken). Er is duidelijk te zien dat dit geen gewone slijtage is maar dat de band ergens tegenaan gezeten heeft. (ook aan de veeg op de velg te zien).
 
Ik kwam er al snel achter dat de mensen van het SeC geen bandenexperts zijn.
Zo zouden mijn achterbanden volgens hen aanlopen, vanwege te breed. Bleek dat er inderdaad een beschadiging op de binnenzijde van de band zat, maar niet veroorzaakt door aanlopen. Namelijk veroorzaakt door met één wiel van het asfalt af te rijden in een greppeltje/kuiltje. Dan schaaft het rubber langs de asfaltrand en krijg je een 'veeg' dwars op cirkel van de band. Aanlopen geeft juist vegen die de cirkel van de band volgen.

Dit wist ik ook allemaal niet, maar gelukkig heb ik een uitstekende bandenservice bij mij in het dorp. Ik waardeer de inspanning van het SeC, maar de expert controleert het toch nogmaals voor mij.
 
Nu ligt de vraag voor of die beschadiging er zat voordat Tesla de auto bij mij afhaalde of daarna (door Tesla) is ontstaan.
Mijn stelling is dat de kans groot is dat het aan Tesla ligt. Dit gezien de snelheid waarmee de band nu echt kapot is. Komt bij dat ik met zuiver geweten kan zeggen dat ik echt geen enkel idee heb waar en wanneer ik dit zelf gedaan zou moeten hebben.

Je zegt zelf al dat je geen idee hebt waar je het gedaan zou moeten hebben, of waar. Maar het feit dat je nooit hebt gemerkt dat je iets hebt geraakt, betekent toch nog niet dat het niet zo is? Ik kan me heel goed voorstellen dat de band beschadigd raakt zonder dat je daar erg in hebt, en ik kijk in elk geval niet dagelijks onder m'n auto voor de status van de banden. Het wordt wel erg makkelijk om zo van de geweldige service van Tesla gebruik te maken, "bij twijfel heeft Tesla het gedaan", en 'ze zijn toch verzekerd'.

Ik zou pas iemand of een bedrijf aanspreken ("beschuldigen") als ik zeker ben dat dat terecht is.

Overigens komt dit misschien wat verwijtend over, dat is snel zo in tekst, het is vooral bedoeld als mening :smile: