Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het was een gezellig treffen vanochtend!

@pwillemse78: dank voor de voortreffelijke lunch
@LuckyLuke: dank voor de 8m kabel en ik ben benieuwd naar het filmpje :wink:
@Maarten: dank voor het fotoshoppen. Jouw Tesla ziet er wel een beetje vreemd uit op de foto :biggrin:

image.jpg
image.jpg
 
Zaterdag vertrokken we bij de SuC Hausen bei Wurtzburg richting Sauerland met het idee rustig te rijden tot ik zag dat de Lutterberg SuC niet ver van de route lag en we besloten om eens echt te kijken hoe de S het op de autobahn doet. Het is een heuvelachtige route met een aantal 80km/h wegwerkzaamheden stukken om de stippellijn weer te laten verdwijnen. Dat ging best goed maar op een gegeven moment loopt de temperatuur toch te hoog op en wordt het vermogen flink geknepen, zodat een 5 serie rijder nu denkt dat de Tesla's makkelijk te pakken zijn.
Bij het laden aan de SuC Lutterberg kon ik geen verbinding via de app maken, in de auto kreeg ik deze melding (die zelfs pas na tientallen km's rijden weer verdween)
7uquhumy.jpg


Het verbruik tijdens de voorgaande rit viel overigens nog best mee door de 80km/h stukken
6utedege.jpg
 
Last edited:
Hoe 'gek' heb je gedaan dan?
Ik heb afgelopen zaterdag ook nog een paar keer een stukje geraced tegen een paar snelle jongens (Porsche 911 Carrera S en een Panamera 4S). Tot de 200km/h kon ik ze best bijhouden, daarboven gaan ze het winnen.
Maar de melding die jij noemt heb ik niet gezien.

Zaterdag vertrokken we bij de SuC Hausen bei Wurtzburg richting Sauerland met het idee rustig te rijden tot ik zag dat de Lutterberg SuC niet van van de route lag en we besloten om eens echt te kijken hoe de S het op de autobahn doet. Het is een heuvelachtige route met een aantal 80km/h wegwerkzaamheden stukken om de stippellijn weer te laten verdwijnen. Dat ging best goed maar op een gegeven moment loopt de temperatuur toch te hoog op en wordt het vermogen flink geknepen, zodat een 5 serie rijder nu denkt dat de Tesla's makkelijk te pakken zijn.
Bij het laden aan de SuC Lutterberg kon ik geen verbinding via de app maken, in de auto kreeg ik deze melding (die zelfs pas na tientallen km's rijden weer verdween)


Het verbruik tijdens de voorgaande rit viel overigens nog best mee door de 80km/h stukken
 
Zaterdag vertrokken we bij de SuC Hausen bei Wurtzburg richting Sauerland met het idee rustig te rijden tot ik zag dat de Lutterberg SuC niet van van de route lag en we besloten om eens echt te kijken hoe de S het op de autobahn doet. Het is een heuvelachtige route met een aantal 80km/h wegwerkzaamheden stukken om de stippellijn weer te laten verdwijnen. Dat ging best goed maar op een gegeven moment loopt de temperatuur toch te hoog op en wordt het vermogen flink geknepen, zodat een 5 serie rijder nu denkt dat de Tesla's makkelijk te pakken zijn.
Bij het laden aan de SuC Lutterberg kon ik geen verbinding via de app maken, in de auto kreeg ik deze melding (die zelfs pas na tientallen km's rijden weer verdween)
Ja, de koeling van de S kán beter. Het is niet zwaar over gedimensioneerd waardoor het soms erg warm kan worden voor de S.
 
Je kunt het ook andersom verklaren. De elektromotor wordt zwaar overbelast en trekt dat maar korte tijd.
(Die belastbaarheid is 80 kW continue en de motor wordt tot 4x zo zwaar belast)

Benieuwd hoe dat gaat worden in de Model X met twee motoren.
 
Hoe 'gek' heb je gedaan dan?
Ik heb afgelopen zaterdag ook nog een paar keer een stukje geraced tegen een paar snelle jongens (Porsche 911 Carrera S en een Panamera 4S). Tot de 200km/h kon ik ze best bijhouden, daarboven gaan ze het winnen.
Maar de melding die jij noemt heb ik niet gezien.

O.a. met 203km/h bergop, totaal 200km met rustig op de 80km/h stukjes en de rest doortrappen. Direct daarna aan de SuC, daardoor de melding dat de oplaadsnelheid verminderd is. Tijdens het laden ook de melding dat de airco geknepen werd omdat de koelcapaciteit ergens anders nodig was...
 
Last edited:
In minder hoog water dan dat heb ik al eens een Porsche in de prak gereden (koudeklop onderblok, alles vast gelopen), ik heb mijn lesje geleerd en dat met 10km/uur ... ;)
(=dus stoppen en alles uitzetten of achteruit terugrijden oid)
Dat water zakt vanzelf wel zodra de hoosbui voorbij is, een half uurtje vertraging is minder erg dan flinke schade aan je mooie wagen.