Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat was ik. Eerst geladen, toen ontkoppeld en overnacht in het hotel. Vergeten chargeport dicht te doen dus. Dacht hem wel een nachtje te kunnen laten staan op een laadplek.
Uiteraard niet zo netjes :) Je weet nooit hoe druk het ineens wordt.

Zo kwam ik een keer bij een SC aan als eerste. Loop naar binnen, ga naar de WC en binnen 5 min stonden alle 8 de bays vol. Was Jettingen in Duitsland.
 
Uiteraard niet zo netjes :) Je weet nooit hoe druk het ineens wordt.

Zo kwam ik een keer bij een SC aan als eerste. Loop naar binnen, ga naar de WC en binnen 5 min stonden alle 8 de bays vol. Was Jettingen in Duitsland.

Je hebt gelijk, maar omdat het de nacht betrof en ik ook door een gammele knie zeer moeilijk de auto kon in- en uitkomen, dacht ik het wel voor deze ene keer te kunne n maken.
Ik ben tot Aichstetten gegaan ivm vakantie. De heenweg kost meer WH dan de terugweg, niet onverwacht. Praktisch sta je 45 minuten te laden voordat je helemaal safe weer verder kan. Dat is eigenlijk net een kwartiertje langer dan ideaal zou zijn.
 
Gok ik niet. De PEM in de Roadster kan dat niet aan en ik gok niet dat er een nieuwe PEM in komt.

Ik had vandaag Tilburg aan de telefoon over iets anders en vroeg toen naar de berichten over Accu-upgrade. Wel inderdaad bekend maar nog geen echte details. Mijn vraag naar 3 fase laden werd genoteerd - hoe meer mensen dit verzoek doen, hoe groter de kans dat er ook wat mee gedaan wordt. Dus belt allen en doe dit feature request - ook al is de kans niet groot !
 
Stom langs een heg gereden....ik baal enorm

uploadfromtaptalk1406669198629.jpg
 
Aauw!! Dat is een vrij stugge heg geweest dan. Ziet er behoorlijk beschadigd uit zo op de foto. Sterkte (ook met de deuk in je ego :tongue:)!

Stom langs een heg gereden....ik baal enorm

- - - Updated - - -

Ik heb het afgelopen maandag toch geprobeerd, eigenwijs als ik ben. De luchtvering op 'Very High' en heel voorzichtig doorrijden.
Het is goed gegaan, maar het voelde toch niet fijn. Ik kreeg visioenen van elektrocutie enzo... :scared:

In minder hoog water dan dat heb ik al eens een Porsche in de prak gereden (koudeklop onderblok, alles vast gelopen), ik heb mijn lesje geleerd en dat met 10km/uur ... ;)
(=dus stoppen en alles uitzetten of achteruit terugrijden oid)
Dat water zakt vanzelf wel zodra de hoosbui voorbij is, een half uurtje vertraging is minder erg dan flinke schade aan je mooie wagen.
 
Ik keek net even naar de autoverkopen in Duitsland (lunchpauze :)), 102 Model S-en in Duitsland in juni, vs 182 in Nederland (586 in H1). Opvallend, toch de nog steeds prima fiscale voordelen en de vergevorderde laad infra denk ik. Met de aantallen superchargers en het inktvlekmodel (een keer meerijden = enthousiast worden), ben ik benieuwd wat er in december gebeurt in Duitsland.

Verder, daarmee lijkt de Model S sales beter te gaan worden dan in 2013, uitgaande van nauwelijks verkopen in jan/feb denk ik dat ze toch goed boven de 1200 stuks dit jaar uit moeten kunnen komen. Misschien weer niet de groei die Elon hoopt trouwens.

Bron resp. Focus2move | German car sales - June 2014 en http://www.bovag.nl/data/sitemanagement/media/20140701%20Personenautoverkopen%20juni%20%202014.pdf
 
Ik keek net even naar de autoverkopen in Duitsland (lunchpauze :)), 102 Model S-en in Duitsland in juni, vs 182 in Nederland (586 in H1). Opvallend, toch de nog steeds prima fiscale voordelen en de vergevorderde laad infra denk ik. Met de aantallen superchargers en het inktvlekmodel (een keer meerijden = enthousiast worden), ben ik benieuwd wat er in december gebeurt in Duitsland.

Verder, daarmee lijkt de Model S sales beter te gaan worden dan in 2013, uitgaande van nauwelijks verkopen in jan/feb denk ik dat ze toch goed boven de 1200 stuks dit jaar uit moeten kunnen komen. Misschien weer niet de groei die Elon hoopt trouwens.

Bron resp. Focus2move | German car sales - June 2014 en http://www.bovag.nl/data/sitemanagement/media/20140701 Personenautoverkopen juni 2014.pdf

Als je in dit soort cijfers bent geinteresseerd, deze worden voor Europa redelijk nauwkeurig bijgehouden in een draad op het dit forum. De laatste stand vind je hier : http://www.teslamotorsclub.com/show...Outlook/page33?p=709895&viewfull=1#post709895

1200 Model S'en in Duitsland dit jaar wordt niet eenvoudig : Q2 was juist minder goed dan Q1. Misschien was zo de nadruk leggen op Duitsland niet helemaal terecht. Met een Amerikaanse blik kan ik begrijpen dat Duitsland als een land werd gezien dat erg veel over had voor een 'groene auto', gezien de ongelofelijke investeringen die ze doen in hun Energiewende. Maar dat is dus niet zo : niet beleidsmatig en niet vanuit de individuele autokoper. Waarschijnlijk was Tesla beter af geweest wanneer die focus werd aangewend om de Britse markt sneller te betreden. Het lijkt me dat de rijstijl, mentaliteit en weginfrastructuur daar veel beter aansluit op een electrische auto. Zeker de relatieve rijke maar geconcentreerde Londense markt lijkt me erg aantrekkelijk.