Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel kost zo een band eigenlijk??? Waar hebben we het eigenlijk hier over..

Afhankelijk of het 19" of 21" is, tussen de 300 tot 600euro.
Ik geloof das incl. btw

Ik denk niet dat het hier om een bedrag gaat, maar eerder om een principe kwestie. Ze hebben de auto 2 weken in bezit, hebben natuurlijk test-ritten gemaakt en na 2 weken komen ze erachter dat een band dermate beschadigd is dat deze eigenlijk vervangen moet worden.
Als klant redeneer je dan : ohh dat hebben ze daar kapot gemaakt, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ergens overheen ben gereden wat die schade kan maken. Het moet gebeurt zijn tijdens een van hun test-ritten.
Als Tesla redeneer je : Ohh kijk we hebben we defect gevonden wat we nog niet eerder hebben opgemerkt. Weet je wat, we melden het snel zodat de klant een keuze kan maken.

Dat deze situatie pas ontdekt is na 2 weken, kun je makkelijk in het voordeel van de klant redeneren.

Het is een typisch geval van welles-nietes. Nooit een winnaar.
Naar mijn mening, stop met argumenten en ik hoop dat Tesla iets aanbied als 50/50 aangezien geen van beide zich kan voorstellen dat dit veroorzaakt is door hunzelf. Tesla wilt de beste service geven, nou dan kan het voorkomen dat je soms even iets moet investeren. Ongeacht wie gelijk heeft.
 
Afhankelijk of het 19" of 21" is, tussen de 300 tot 600euro.
Ik geloof das incl. btw

Ik denk niet dat het hier om een bedrag gaat, maar eerder om een principe kwestie. Ze hebben de auto 2 weken in bezit, hebben natuurlijk test-ritten gemaakt en na 2 weken komen ze erachter dat een band dermate beschadigd is dat deze eigenlijk vervangen moet worden.
Als klant redeneer je dan : ohh dat hebben ze daar kapot gemaakt, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ergens overheen ben gereden wat die schade kan maken. Het moet gebeurt zijn tijdens een van hun test-ritten.
Als Tesla redeneer je : Ohh kijk we hebben we defect gevonden wat we nog niet eerder hebben opgemerkt. Weet je wat, we melden het snel zodat de klant een keuze kan maken.

Dat deze situatie pas ontdekt is na 2 weken, kun je makkelijk in het voordeel van de klant redeneren.

Het is een typisch geval van welles-nietes. Nooit een winnaar.
Naar mijn mening, stop met argumenten en ik hoop dat Tesla iets aanbied als 50/50 aangezien geen van beide zich kan voorstellen dat dit veroorzaakt is door hunzelf. Tesla wilt de beste service geven, nou dan kan het voorkomen dat je soms even iets moet investeren. Ongeacht wie gelijk heeft.
Kunnen we deze discussie in het jankdraadje voortzetten....:rolleyes:
 
Afhankelijk of het 19" of 21" is, tussen de 300 tot 600euro.
Ik geloof das incl. btw

Ik denk niet dat het hier om een bedrag gaat, maar eerder om een principe kwestie. Ze hebben de auto 2 weken in bezit, hebben natuurlijk test-ritten gemaakt en na 2 weken komen ze erachter dat een band dermate beschadigd is dat deze eigenlijk vervangen moet worden.
Als klant redeneer je dan : ohh dat hebben ze daar kapot gemaakt, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ergens overheen ben gereden wat die schade kan maken. Het moet gebeurt zijn tijdens een van hun test-ritten.
Als Tesla redeneer je : Ohh kijk we hebben we defect gevonden wat we nog niet eerder hebben opgemerkt. Weet je wat, we melden het snel zodat de klant een keuze kan maken.

Dat deze situatie pas ontdekt is na 2 weken, kun je makkelijk in het voordeel van de klant redeneren.

Het is een typisch geval van welles-nietes. Nooit een winnaar.
Naar mijn mening, stop met argumenten en ik hoop dat Tesla iets aanbied als 50/50 aangezien geen van beide zich kan voorstellen dat dit veroorzaakt is door hunzelf. Tesla wilt de beste service geven, nou dan kan het voorkomen dat je soms even iets moet investeren. Ongeacht wie gelijk heeft.

Daar doelde ik dus op. Wat is de levensverwachting in km van een band/aantal gereden km = " factor X" maal kostprijs band & montage = " bedrag" delen door 2. 50/50 deal... case closed.
 
Kunnen we deze discussie in het jankdraadje voortzetten....:rolleyes:

Laten we de discussie beeindigen. Ik vroeg jullie om jullie mening en die is er gekomen.
Had niet de intentie om te janken nog om Tesla valselijk te beschuldigen nog hun 'goede service' te misbruiken.

Ik concludeer dat er een rare situatie ontstaat als op een laat moment in de garage een schade aan het licht komt waarbij het gebruik van de auto door de garage dusdanig is geweest dat de schade ook door de garage toegebracht zou kunnen zijn.

Als consument ben ik geneigd de verantwoordelijkheid hiervoor bij het service verlenende bedrijf te leggen. Jullie meningen hebben me wellicht iets milder gemaakt.

De les voor het forum (delen van ervaring) is om hier bedacht op te zijn, zeker bij het thuis afgeven van de auto aan de Tesla chauffeur.
 
Heren, ik lees al een paar maanden hier mee, bedankt voor de goede info !
nu toch maar een account aangemaakt om linksenrechts zelf ook wat te delen.
net terug uit zuidfrankrijk nl. En de nodige onderdelen aan de auto zijn al vervangen, drivetrain, zijruiten enz. Het bekende lijstje.
en ook ik mag het thuis niet meer over tesla hebben, dus dan maar hier :rolleyes:

- - - Updated - - -

Heren, ik lees al een paar maanden hier mee, bedankt voor de goede info !
nu toch maar een account aangemaakt om linksenrechts zelf ook wat te delen.
net terug uit zuidfrankrijk nl. En de nodige onderdelen aan de auto zijn al vervangen, drivetrain, zijruiten enz. Het bekende lijstje.
en ook ik mag het thuis niet meer over tesla hebben, dus dan maar hier :rolleyes:
 
En hoe ging het met de superchargers onderweg (mn in frankrijk?)

De suc's in Frankrijk is wel even wat anders dan bijv. de route naar Oostenrijk.
Durf wel te stellen dat de betrouwbaarheid van het franse net sterk daalt als je zuidelijker komt.
In Auxerre nog met een hele mooie 550km/u geladen, maar die onder Lyon was triest, max. 100 km/u en 4x de sessie kunnen herstarten. Toen er een ander stond te laden zat ik zelfs op 13 km/u...
Wat ook niet zo prettig is van die mobiele opstellingen is dat de eerste auto die gaat laden ongeveer 80% van de capaciteit krijgt.
De losse 22kw paal die bij de suc staat werkt overigens alleen maar als de suc niet wordt gebruikt, die palen hebben een type3 aansluiting, verloopkabel is bij het hotel te lenen...
Al met al kom je er wel, maar het kost duidelijk meer tijd dan van te voren verwacht (als je vaste opstellingen bent gewend)...
 
En hoe vind je die dan? Type 2 of type 3?

Lemnet.org of chargemap.com, weinig is type2. Je kunt bij de ikea laden, maar eigenlijk is het te onbetrouwbaar, die bij parijs noord kon ik na een half uur pas vinden. Vragen helpt niet, ze zeggen maar wat. Had nog geluk ook, reedt net een ice van de plek af. Die paal staat nu als defect op chargemap...lastig.
het beste is om de suc route te gebruiken en bij te laden bij de tesla sc in parijs
 
Ik moet 5x laden. Overweeg nu toch maar om over duitsland te rijden en hopen dat de lader in zwitserland noord dan klaar is.

Opening van Egerkingen is 15-08

Resultaten van 2 Tesla rijders naar Zuid-Frankrijk is positief, zie linkedin "Tesla Model S Club Nederland".

Paul Konijnendijk
Director at amaseu
Suc in Auxere en in Macon waren prima, beiden tot ruim over 500kmh. Ik stond er alleen. Ben nu bij Chasse sur Rhone, die gaat niet sneller dan 350kmh, ook hier weer alleen.
Verder alleen op CdG een andere Teslas gezien, waaronder Paul Zoeten... Geen wachtrijen voor de pioniers.


paul zoeten
DGA Zontech Nederland BV
laat niemand zeggen dat het moeilijk is om met de Tesla naar spanje te rijden.
vanaf parijs hebben we iedere rit van lader naar lader 3 uur vertraging gehad, en nog halen we het makkelijk zonder extra laden.


- - - Updated - - -

Wij gaan via duitsland en zwitserland eerst naar chambery en dan willen we eigenlijk nog richting nimes

Hoe ga jij Bad Rappenau - Lully overbruggen ? Via Aichstetten of ....
 
Maandag rij ik dit zelfde traject. Staufen im Breisgau ten zuiden van Freiburg heeft 4x22kW laders staan, gratis. Kijk op goingelectric.de. Wijzelf gaan daar overnachten.
Ronald,
Die route wil ik eind augustus ook gaan rijden. Ben heel benieuwd naar je ervaringen, ook voor wat betreft de overnachtingsplekken.
Hoop dat je de tijd vindt om je ervaringen op het forum te schrijven (ik heb zonet een aparte thread gemaakt om de vakantie-ervaringen voor Frankrijk maar eens te bundelen).
Goede reis gewenst!