Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Er is al eens eerder gemeld dat de rechterstoel lager kan dan de linker (bestuurders)stoel. Nu zit ik eigenlijk hoger dan ik zou willen, ben 1.94 lang. Iemand iets weten te vinden over mogelijkheden om de stoel lager te krijgen?
Dat is toch niet zo moeilijk? Voorstoelen demonteren en verwisselen... bedieningsknoppen aan de zijkant van de zittingen worden dan wel slecht bereikbaar. En misschien helemaal niet meer te bedienen (of het omwisselen past domweg niet). Maar het lijkt me het proberen waard - hoeveel cm verschil is er?
Gisteren sprak ik met een Tesla-rijder die 2 meter lang is. Hij had speciaal daarom het panodak gekozen, want de bestuurder (en passagier) heeft dan meer hoofdruimte (sommigen denken dat het juist minder is).
 
Dat is toch niet zo moeilijk? Voorstoelen demonteren en verwisselen... bedieningsknoppen aan de zijkant van de zittingen worden dan wel slecht bereikbaar. En misschien helemaal niet meer te bedienen (of het omwisselen past domweg niet). Maar het lijkt me het proberen waard - hoeveel cm verschil is er?
Gisteren sprak ik met een Tesla-rijder die 2 meter lang is. Hij had speciaal daarom het panodak gekozen, want de bestuurder (en passagier) heeft dan meer hoofdruimte (sommigen denken dat het juist minder is).

Dat is even teveel voor mij als hobbyist vrees ik. Weet ook niet of dat zo gaat, er zijn immers sensoren die kijken of je in de auto zit, anders rijdt ie niet. Als ik de bestuurdersstoel rechts zet, moet ik altijd zak aardappelen op de passagiersstoel zetten om te kunnen rijden denk ik :)

Het verschil is best groot, probeer maar eens. Ik pas qua hoofdruimte prima, alleen merk ik dat ik vaak wat gekromd ga zitten om voldoende zicht te hebben. Niet goed voor de nek. Ik zal nog eens goed zoeken op het US deel, je zou zeggen dat iemand hier iets op heeft verzonnen.
 
Sinds een week heb ik dit...

View attachment 40467

Volgens Byron zou het nu nog 6 à 8 weken wachten zijn.
Terwijl Billy het over 6 weken vanaf de "In productie" heeft.
Wie zit er het dichtst bij?
Hoop voor je dat ik gelijk heb. De 6 weken waren van 22 oktober tot levering op 4 december. Hij was trouwens 2 december al gereed, maar kon zelf niet eerder.:smile:

- - - Updated - - -

dat was ik. Zou links best een paar cm omlaag willen. Volgens Tesla kan het niet...
Ik heb dat ook gemeld. Er is zelfs door Tesla naar gekeken, maar de stoel was gewoon volgens zeggen conform voorschrift gemonteerd. Vreemd genoeg had ik de indruk in de loaner, die ik had lager (gelijk aan de bijrijderstoel) te zitten. Kan iemand die de stoelen op gelijke hoogt heef, dit eens nameten?
 
maar fun !


Deze auto is so much fun.
Ik zou bijna wensen dat ik meer rode lichten tegenkwam. :wink:
+1!!
Toen ik in mei vorig jaar een hele week in een Tesla Roadster mocht rijden, was mijn belangrijkste conclusie:
De Tesla Roadster is de eerste auto waarbij je hoopt dat het stoplicht op ROOD staat als je aan komt rijden (en dat je vooraan komt te staan). Als het licht groen wordt duw je het rechterpedaal naar beneden en een paar tellen later zie je in de achteruitkijkspiegel een heleboel auto's in de verte... :biggrin: :biggrin::biggrin:
Voor de Model S Performance geldt hetzelfde (en voor de overige Model's S eigenlijk ook maar in iets minder heftige/indrukwekkende wijze).
 
Oef. Vanmiddag een stoeprand meegenomen met de 21". Ongeveer 3-4cm stoeprandschade. Daar wordt je niet vrolijk van als er nog maar 1800km op de teller staat. :scared:

Zojuist direct maar de Alloygators besteld! Weet iemand toevallig ook of Tesla dit zelf kan polijsten/repareren? Betreft de 21 inch grey...
 
+1!!
Toen ik in mei vorig jaar een hele week in een Tesla Roadster mocht rijden, was mijn belangrijkste conclusie:
De Tesla Roadster is de eerste auto waarbij je hoopt dat het stoplicht op ROOD staat als je aan komt rijden (en dat je vooraan komt te staan). Als het licht groen wordt duw je het rechterpedaal naar beneden en een paar tellen later zie je in de achteruitkijkspiegel een heleboel auto's in de verte... :biggrin: :biggrin::biggrin:
Voor de Model S Performance geldt hetzelfde (en voor de overige Model's S eigenlijk ook maar in iets minder heftige/indrukwekkende wijze).

De Model S heeft bij een stoplicht juist een andere uitwerking op mij. Anticiperend uitrollen en dan op het juiste moment op groen springen zodat je zo min mogelijk energieverlies hebt. Daar haal ik mijn kick uit, maar ik ben dan ook grootgeschapen, dat zal het verschil zijn LOL
 
Oef. Vanmiddag een stoeprand meegenomen met de 21". Ongeveer 3-4cm stoeprandschade. Daar wordt je niet vrolijk van als er nog maar 1800km op de teller staat. :scared:

Zojuist direct maar de Alloygators besteld! Weet iemand toevallig ook of Tesla dit zelf kan polijsten/repareren? Betreft de 21 inch grey...

Dat liet ik maar niet door Tesla doen. Als ze het al doen kost het de hoofdprijs. Er zijn zoveel goede velgreparatiebedrijven die ik voortreffelijk kunnen voor bedragen van 80 tot 120 euro per velg.
 
Ik stem voor een "Ultimate Tesla Dragrace".

Ik heb een Model S en Roadster in te brengen. Nu nog een P85 en Roadster Sport en ergens een stukje asfalt en testen maar!
En ik heb een 85P en ben wel in voor zo'n actie. Alleen ik woon wel aan de andere kant van Nederland. Dus zou het testje ergens in het midden van NL moeten? In de buurt van Zevenaar of zo?
 
Las net dit in het Algemeen dagblad

De milieuvriendelijke Tesla is te krap voor de Rotterdamse wethouders. Dat is waarom is afgezien van de eco-bolide als dienstauto. Het afwijzen van de eco-auto leidde tot ophef in de Rotterdamse raad.

Vooral GroenLinks, D66 en Leefbaar mopperen. Arno Bonte (GroenLinks) vindt dat burgemeester en wethouders het verkeerde voorbeeld geven door op vervuilende, fossiele brandstof te blijven rijden.

'Niet functioneel'
Wethouder Richard Moti (personeel en organisatie, PvdA) gaf aan dat de hippe Tesla Model S niet 'functioneel' is. 'Het is meer een sportauto. Dat levert een beperking op. Als ik achterin zit, raakt mijn hoofd het dak.' De wethouders noemen de auto het verlengde van hun kantoor.

D66-raadslid Brenda Dirkse: 'Er zijn ook wagens die duurzaam zijn, maar wel comfortabeler zitten.' Moti weerspreekt dat. Opvallend genoeg zegt Tesla juist met Model S te mikken op directeuren en managers.

Waarschijnlijk is hun ego te groot voor de Tesla