Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo krap is het laadvermogen niet hoor. In Nederland komt op het kenteken te staan ledig gewicht 2075kg en max.gewicht 2590kg. Dus mogen die "9" personen 515 kilo wegen en dat is gemiddeld per persoon 57kilo.
Natuurlijk slaat die 9 personen alleen maar op de categorie voertuigen waar de Tesla in valt. Vermoedelijk valt de Roadster daar ook in, en die is voor 9 personen wel aan de krappe kant! :mad:
Niet echt overdreven 515kg laadvermogen uitkijken met vakanties ect je bent zo te zwaar.
 
De belangrijkste tip die ik kan geven is als je je wagen uit de fabriek ophaalt, dat je eerst naar huis rijdt en daar gaat oefenen.
Ik was in principe helemaal niet van laadpalen afhankelijk, alleen werkte mijn 220 volt lader niet, en dat merkte ik natuurlijk pas nadat ik al flink wat geracet had.
Wat natuurlijk wel echt belachelijk is dat ik bij 6 palen ben geweest en dat geen een werkte, of mijn pas niet accepteerde, dat is voor mij wel een les.
Opvallend was wel dat ik zo'n verre range had en boe veel km ik erbij kon sprokkelen door echt langzaam te gaan rijden, ik was er bijna....
Auto wordt nu naar Amsterdam gebracht, ik krijg straks een telefoontje wat de planning wordt, ik hoop hem morgen thuis gebracht te krijgen.
@jm71 ik ben wel heel blij dat je laadpaal het weer doet, ik voelde me echt bezwaard dat hij kapot was. Nogmaals dank voor je hulp gisteren.
En de auto is echt een belevenis, ik ben ook zeer onder de indruk van de afwerking, echt bijna opm ercedes niveau, alleen het plastic om de dwarsbalk bij het panorama oogt wat goedkoop, maar verder een genot om naar te kijken en om in te rijden.
 
Even een ander onderwerp, ik heb het 'lijntje' van onze Amerikaanse vrienden 'Wireless front parking camera' een beetje gevolgd. Het zou wel prachtig zijn als ze dat aan de praat kregen! Ik heb bewust niet de 'parking assist'genomen omdat ik er in mijn vorige wagen juist meer schade door had. Ik vertrouwde er teveel op. Met zo'n camera van voor en van achteren kan je veel beter zien of er nog ruimte is.
 
De belangrijkste tip die ik kan geven is als je je wagen uit de fabriek ophaalt, dat je eerst naar huis rijdt en daar gaat oefenen.
Ik was in principe helemaal niet van laadpalen afhankelijk, alleen werkte mijn 220 volt lader niet, en dat merkte ik natuurlijk pas nadat ik al flink wat geracet had.
Wat natuurlijk wel echt belachelijk is dat ik bij 6 palen ben geweest en dat geen een werkte, of mijn pas niet accepteerde, dat is voor mij wel een les.
Opvallend was wel dat ik zo'n verre range had en boe veel km ik erbij kon sprokkelen door echt langzaam te gaan rijden, ik was er bijna....
Auto wordt nu naar Amsterdam gebracht, ik krijg straks een telefoontje wat de planning wordt, ik hoop hem morgen thuis gebracht te krijgen.
@jm71 ik ben wel heel blij dat je laadpaal het weer doet, ik voelde me echt bezwaard dat hij kapot was. Nogmaals dank voor je hulp gisteren.
En de auto is echt een belevenis, ik ben ook zeer onder de indruk van de afwerking, echt bijna opm ercedes niveau, alleen het plastic om de dwarsbalk bij het panorama oogt wat goedkoop, maar verder een genot om naar te kijken en om in te rijden.
Na ophalen van de Tesla heb ik de laadpas onderweg telefonisch laten activeren. Mij werd uitgelegd dat hij direct op love to load palen te gebruiken was. Na 12 uur op E-laadpalen geloof ik en pas na 24 of 48 uur op alle laadpalen. Kan het zijn dat je hier ook last van gehad hebt?

- - - Updated - - -

Even een ander onderwerp, ik heb het 'lijntje' van onze Amerikaanse vrienden 'Wireless front parking camera' een beetje gevolgd. Het zou wel prachtig zijn als ze dat aan de praat kregen! Ik heb bewust niet de 'parking assist'genomen omdat ik er in mijn vorige wagen juist meer schade door had. Ik vertrouwde er teveel op. Met zo'n camera van voor en van achteren kan je veel beter zien of er nog ruimte is.
Zodra er een Topview optie komt sta ik vooraan in de rij. Heb ik nu ook en is een fantastisch hulpmiddel bij het inparkeren van een grote auto in onze kleine parkeerplekjes.
6279733-9-2-2.jpg
 
De belangrijkste tip die ik kan geven is als je je wagen uit de fabriek ophaalt, dat je eerst naar huis rijdt en daar gaat oefenen.
Ik was in principe helemaal niet van laadpalen afhankelijk, alleen werkte mijn 220 volt lader niet, en dat merkte ik natuurlijk pas nadat ik al flink wat geracet had.
Wat natuurlijk wel echt belachelijk is dat ik bij 6 palen ben geweest en dat geen een werkte, of mijn pas niet accepteerde, dat is voor mij wel een les.
Opvallend was wel dat ik zo'n verre range had en boe veel km ik erbij kon sprokkelen door echt langzaam te gaan rijden, ik was er bijna....
Auto wordt nu naar Amsterdam gebracht, ik krijg straks een telefoontje wat de planning wordt, ik hoop hem morgen thuis gebracht te krijgen.
@jm71 ik ben wel heel blij dat je laadpaal het weer doet, ik voelde me echt bezwaard dat hij kapot was. Nogmaals dank voor je hulp gisteren.
En de auto is echt een belevenis, ik ben ook zeer onder de indruk van de afwerking, echt bijna opm ercedes niveau, alleen het plastic om de dwarsbalk bij het panorama oogt wat goedkoop, maar verder een genot om naar te kijken en om in te rijden.

Beste Bill,

Als het werkelijk zo is dat je 6 laadpalen hebt gehad die alle 6 niet werkten, heb je in mijn ogen wel een soort record gehaald. Maar weet je wel zeker dat die palen niet gesneuveld zijn door het probleem met de lader van je Model S? Dit laatste lijkt me waarschijnlijker hoor. Zo slecht is het in het algemeen echt niet gesteld met laadpalen...
 
Sorry als het antwoord op mijn volgende vraag al ergens al tussen de honderden posts hierboven staan die er dit weekend zijn toegevoegd, ik heb diagonaal gelezen maar niets gevonden. Maar ik ben behoorlijk teleurgesteld dat de 5.8 update NIET de limiet op de laadstroom heeft opgeheven, terwijl dat mij meermalen, en zo recent als begin vorige week, was toegezegd door Tesla. Ik zal het woord "liegen" niet in de mond nemen, maar dan zijn ze bij Tesla Nederland op zijn minst "fors misgeinformeerd".

Wat ik heel graag wil weten is op welke firmware de vorige week uitgeleverde auto's zitten, en of die ook last hebben van de beperkte laadstroom. Zo ja, dan MOET Tesla toch iets daarover vertellen als jullie de auto ophalen? Of je nou 11kW of 22kW laders besteld hebt, je hebt er voor betaald, en als het er bij aflevering niet op zit en zij weten dan, dan moeten ze je dat toch vertellen? Inclusief een indicatie van wanneer het weer gefixed wordt?

Aan de andere kant lees ik nog steeds posts waar mensen het hebben over 50km/h laden. Ik heb dat getal al heel lang niet meer gezien, en het is wel het getal waarop ik de keuze heb gemaakt dat ik (met wat moeite) met een single charger af zou kunnen.

Ik heb trouwens vorige week een mail gestuurd naar [email protected] over dit onderwerp, maar daar wordt, net als vorige keer dat ik een mail stuurde, alleen met een automatische reply op gereageerd. Ik begrijp gewoon niet hoe Tesla zonder communicatie een downgrade van je auto kan doen, en daarna zich kan hullen in stilzwijgen en leu.. errr fabeltjes over wanneer ze gewoon weer gaan leveren wat ze beloofd hebben.

Edit
(Hoewel ik weet dat er mensen op dit forum zijn die dit maar al te bekend voor zal komen)
 
Last edited:
Beste Bill,

Als het werkelijk zo is dat je 6 laadpalen hebt gehad die alle 6 niet werkten, heb je in mijn ogen wel een soort record gehaald. Maar weet je wel zeker dat die palen niet gesneuveld zijn door het probleem met de lader van je Model S? Dit laatste lijkt me waarschijnlijker hoor. Zo slecht is het in het algemeen echt niet gesteld met laadpalen...

Hij laadde wel op aan de paal van jm71.
Ik had een pas van Essent, die deed het in principe wel, denk ik.
2 palen waren echt defect, maar de storingsdiensten verbinden me door met de ANWB.
Ik hoop dat Tesla alles even goed controleert, want het zou natuurlijk ook aan de auto kunnen liggen.
 
Hij laadde wel op aan de paal van jm71.
Ik had een pas van Essent, die deed het in principe wel, denk ik.
2 palen waren echt defect, maar de storingsdiensten verbinden me door met de ANWB.
Ik hoop dat Tesla alles even goed controleert, want het zou natuurlijk ook aan de auto kunnen liggen.
Jeetje man wat een avontuur erg vervelend te ervaren. De reden dat ik gisteren ook op het laatste moment - ondanks dat ik Range mode geladen stond - met de fossiele auto van Den Haag naar Drenthe gereden ben. Ik was niet zeker genoeg over het eventueel kunnen bijladen in de buurt van Bruntinge bij Hoogeveen en vond wel wat laadpalen op circa 10 kilometer van waar ik in het 'achterrland' moest zijn. Bij kennissen waar ik moest zijn zou ik overigens ook kunnen laden was het verhaal vooraf. Ik heb het maar eerst even allemaal rustig onderzocht en zoals de infrastructuur er bij ligt zou ik moeten kunnen laden, 3*16A op een Rode Mennekes stekker. Ervaring eerdre opgedaan met de UMC in Duitsland eerder vorige maand dat ging toen ook goed. Anyway, het is raadzaam altijd een goede back-up te hebben waarbij zoals meer wordt onderschreven vooralsnog het forum ook voor mij de beste back-up is voor raad en daad, prachtig. Laten we vooral alle positieve dingen met elkaar delen en ondersteunen waar support nodig is, dacht hem even vanmorgen weer nodig te hebben na de update naar 5.8 kwam de auto ernstig langzaam weer op gang met allerlei berichtjes die ik niet eerder gezien heb en geen enkel kwaad deden meer veiligheids- en informatiechecks leken het te zijn. Opvallend vond ik alleen dat tijdens het rijden na zo'n 5 kilometer er een melding kwam dat de het batterijpakket verwarmd werd en dat daardoor het vermogen langzaam zou gaan verbeteren. Klopte ook wel want de eerste kilometers had ik dat onderbroken streepje heel zuinig bij de vermogensmeter staan waardoor ik niet boven de circa 320 Kwh kon verbruiken, nog ruim voldoende maar er werd dus heel licht in het vermogen geknepen. Zou een mooie optie zijn straks bij stevige vorst en temparaturen onder het nulpunt als de kans op gladheid toeneemt.
 
Jeetje man wat een avontuur erg vervelend te ervaren. De reden dat ik gisteren ook op het laatste moment - ondanks dat ik Range mode geladen stond - met de fossiele auto van Den Haag naar Drenthe gereden ben. Ik was niet zeker genoeg over het eventueel kunnen bijladen in de buurt van Bruntinge bij Hoogeveen en vond wel wat laadpalen op circa 10 kilometer van waar ik in het 'achterrland' moest zijn. Bij kennissen waar ik moest zijn zou ik overigens ook kunnen laden was het verhaal vooraf. Ik heb het maar eerst even allemaal rustig onderzocht en zoals de infrastructuur er bij ligt zou ik moeten kunnen laden, 3*16A op een Rode Mennekes stekker. Ervaring eerdre opgedaan met de UMC in Duitsland eerder vorige maand dat ging toen ook goed. Anyway, het is raadzaam altijd een goede back-up te hebben waarbij zoals meer wordt onderschreven vooralsnog het forum ook voor mij de beste back-up is voor raad en daad, prachtig. Laten we vooral alle positieve dingen met elkaar delen en ondersteunen waar support nodig is, dacht hem even vanmorgen weer nodig te hebben na de update naar 5.8 kwam de auto ernstig langzaam weer op gang met allerlei berichtjes die ik niet eerder gezien heb en geen enkel kwaad deden meer veiligheids- en informatiechecks leken het te zijn. Opvallend vond ik alleen dat tijdens het rijden na zo'n 5 kilometer er een melding kwam dat de het batterijpakket verwarmd werd en dat daardoor het vermogen langzaam zou gaan verbeteren. Klopte ook wel want de eerste kilometers had ik dat onderbroken streepje heel zuinig bij de vermogensmeter staan waardoor ik niet boven de circa 320 Kwh kon verbruiken, nog ruim voldoende maar er werd dus heel licht in het vermogen geknepen. Zou een mooie optie zijn straks bij stevige vorst en temparaturen onder het nulpunt als de kans op gladheid toeneemt.

oftewel: onder de 10 graden altijd ff standkachel gebruiken...
 
De belangrijkste tip die ik kan geven is als je je wagen uit de fabriek ophaalt, dat je eerst naar huis rijdt en daar gaat oefenen.
Ik was in principe helemaal niet van laadpalen afhankelijk, alleen werkte mijn 220 volt lader niet, en dat merkte ik natuurlijk pas nadat ik al flink wat geracet had.
Wat natuurlijk wel echt belachelijk is dat ik bij 6 palen ben geweest en dat geen een werkte, of mijn pas niet accepteerde, dat is voor mij wel een les.
Opvallend was wel dat ik zo'n verre range had en boe veel km ik erbij kon sprokkelen door echt langzaam te gaan rijden, ik was er bijna....
Auto wordt nu naar Amsterdam gebracht, ik krijg straks een telefoontje wat de planning wordt, ik hoop hem morgen thuis gebracht te krijgen.
@jm71 ik ben wel heel blij dat je laadpaal het weer doet, ik voelde me echt bezwaard dat hij kapot was. Nogmaals dank voor je hulp gisteren.
En de auto is echt een belevenis, ik ben ook zeer onder de indruk van de afwerking, echt bijna opm ercedes niveau, alleen het plastic om de dwarsbalk bij het panorama oogt wat goedkoop, maar verder een genot om naar te kijken en om in te rijden.

Lees net het hele verhaal. Had ik het gisteren maar gelezen. Woon ook in Krommenie en heb 3fase lader op de oprit, was je in 1-2 uur klaar geweest. Heb mijn laadpaal in elk geval nu op de zeemap gezet.
 
Dan zou ik de GPS van je smartphone laten ijken, ech wel !
Het symbool wat je vraagt is mijn inziens toch echt wel de GPS locatie van de device waar je de App op draait. Of staat je auto inmiddels 1 kilometer verderop ?

Je had gelijk. GPS van telefoon stond uit...

Verschil "Ideal Range" en "Rated Range"?? Hij is nu bijna vol en ideal range zegt 350km. Klopt dat?
Hoe stel ik dat evt. anders in? Hij staat op standard-charge en niet op range-charge.