Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bill1970 staat met 44km/h bij mij te laden. Had nog 20 km over en moet nog naar Friesland.
Dit bewijst wel dat we met zijn allen zo min mogelijk off-line mogen van dit forum!
Super! Ik kom net terug van Zoetermeer - Oudega vv. Voor een lunch met de schoonfamilie, Hotel Restaurant Ie sicht, 400km en geen laadpunt te vinden... Gelukkig was ik nog niet met de Tesla want dan had ik toch echt wel ergens wat bij moeten laden.

Mocht t eens nodig zijn, op mijn bedrijf aan de A4/A12, vlakbij het Prins Claus plein heb ik nu 1 en met 2 weken 3x een 22kw lader staan. Is wel in de garage dus je moet ff contact met me opnemen maar ik kom voor je naar de zaak.
 
Update 5.8 deed er bij mij 3 uur over.
De tpms functie werkt iig, heb mijn tweede set nu zelf kunnen inleren.

Dat is mooi. Nu kunnen we ook zelf experimenteren. Ik krijg naast 2 sets Baolong binnenkort ook nog een set van een club uit Taiwan.
Die bieden een alternatief voor de Roadster (laatste versie). Die heeft volgens Baolong dezelfde sensoren als de Model S.

Wordt nu wat eenvoudiger om uit te proberen of die ook inderdaad gaan werken.
Dan kan het nog wat goedkoper.

Ik heb overigens voorlopig pas zo'n 5 aanmeldingen voor de TMPS group/bulk buy. Als dat zo blijft gaat dat voorlopig dus niet door.
 
Last edited:
Bill1970 staat met 44km/h bij mij te laden. Had nog 20 km over en moet nog naar Friesland.
Dit bewijst wel dat we met zijn allen zo min mogelijk off-line mogen van dit forum!

Super!

Mijn collega heeft bij Rudi gisteren 22kW staan tappen in Hansweert nadat hij Middelburg niet ging redden. 15 min aan de lader was voldoende.

De Keba hing er net deze week en werd dus direct getest!
 
In een eerdere post gaf ik al aan dat tot mijn verbazing de EV-Box laden tot boven de 16A toestond. Wido gaf daarop al aan dat dat niet de bedoeling was. Ik was van plan om morgenochtend even te bellen met EV-Box om dit te laten beperken tot 16A, maar net bij het laden voor Bill1971 ging het toch mis. Hij doet niks meer, een oranje lampje brandt in het grijze krachtstroom blokje in mijn meterkast (en een electrobeet als ik ben heb ik geen flauw idee wat te doen) en Bill1970 heeft dus alsnog een probleem om vanavond Friesland te bereiken.
Mijn probleem wordt morgen wel opgelost.
Bill1970 succes verder vanavond! (Ik zou richting Motel Akersloot gaan...)
 
Update:

Net thuis, 5.8 Netjes geïnstalleerd, geen foutmelding meer....
Dus volgende keer alleen updaten als ik de tijd heb!
Voor zover ik na kan lezen hebben anderen ook geen problemen na de update....

Morgen naar een afspraak met een klant in den Bosch, even genieten....








Bij mij ook de update gestart, en de melding "service nodig".

Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat de update binnengehaald wordt, en dat daarna een melding komt om m te installeren. In dat geval zou verbindingssnelheid niet van belang zijn.... en dus enkelde "update - tijd".
Ik heb ook nog even met service gebeld, ook daar geen melding dat de snelheid vd verbinding invloed heeft (ook niet specifiek naar gevraagd overigens).
Wel de geruststellende woorden dat het heel normaal is dat er foutmeldingen komen tijdens de update en dat na de update (2-4 uur......) alles weer goed zou moeten zijn. Anders even bellen.
Dus vanmiddag maar met vrouw en de kleine met de ZOE naar de schoonouders. Was een leuk Tesla ritje geweest...
Misschien toch nog maar even wachten met de ZOE te verkopen (was ook nog niet geplaatst onder "Help, ik moet..." :biggrin:)
 
Akersloot bedoel ik.

Van der Valk Akersloot heeft type 2 aansluiting volgens chargemap.

image.jpg


Met foto's van de oplaadpunten: Geesterweg 1a Akersloot: oplaadstation voor Akersloot
 
Last edited:
Misschien toch een leerzame les voor velen. Heb de afgelopen maanden de tijd genomen als ik ergens heen ging, om al landpalen te zoeken op goed toegangbare plaatsen. dan weet je in ieder geval een beetje waar je terecht kunt. Tevens de tijd genomen om rustig in te leren op o.a. Dit forum, en gezorgd voor de juiste kabels... Toch zien we nu mensen online komen die niet wisten dat bijv. De rode CEE stekker niet geleverd wordt door tesla...

Tevens kunnen we de conclusie trekken dat de huidig beschikbare Apps / sites niet afdoende zijn. Heb zelf tot nu toe gekeken op de app van laadpunten.nl op m'n Windows Phone. De meeste palen die daarop stonden waren er echt... Pasjes heb ik nog niet kunnen testen...