Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bah mijn geplande roadtripje is niet doorgegaan, zit nu in trein naar Amsterdam ipv in de Tesla.
Kwam er net met 1e stuk rijden achter dat er boven de 100-110km een flinke trilling kwam, werd nog veel erger naarmate ik harder ging. Zal ergens een slag in de net geplaatste set velgen of banden zitten denk ik, de bandengarage gaat er maandag naar kijken...

Balen!
 
@in-clusion
Dank je voor het delen van de foto, is een voorproefje van hoe mijn S85 er vrijdag uitziet, alleen heeft die een Pano dak als ze dat tenminste niet vergeten zijn.
6.JPG
5.JPG
4.JPG

Deze stond buiten en mijn zoon heeft foto's van gemaakt
Dit is een 85 met een Zwart leren interieur.
Is dit 'm misschien?
 
View attachment 35730View attachment 35731View attachment 35732
Deze stond buiten en mijn zoon heeft foto's van gemaakt
Dit is een 85 met een Zwart leren interieur.
Is dit 'm misschien?

mijn mijn mijn, bruin buitenkant, zwart met panodak, moet de mijne zijn. Dit is Tilburg toch..... Iemand VIN genoteerd 19975?

- - - Updated - - -

Dinsdag 16:00 is het T-time voor ons :)
Ophalen in Tilburg.

Kooky dan zie ik je daar. Ben er ook om 16 uur? Hoe ga jij naar Tilburg?
 
Gisteren mijn auto opgehaald. Al heel wat verhalen hier gelezen en dan verwacht je ook wat. Maar het is niet te beschrijven, wat een geweldige auto. De auto rijdt echt super (normale 85) en de techniek er omheen is fantastisch. Al de mogelijkheden die je hebt vanaf het scherm, iedereen staat versteld. Enige nadeel is nog het ontbreken van de rode adapter, want laden op een normaal stopcontact gaat wel erg traag. Dus als er nog iemand is die hem toch niet gebruikt dan zou ik de rode adapter graag willen lenen.
 
mijn mijn mijn, bruin buitenkant, zwart met panodak, moet de mijne zijn. Dit is Tilburg toch..... Iemand VIN genoteerd 19975?

- - - Updated - - -

Da's pech. Hebben ze hem net niet lekker gefotografeerd. VIN staat joekels groot op dat witte A4tje achter de vooruit. (zal overigens wel 'Letter' formaat zijn).

- - - Updated - - -


Ik zie dat je vast een rechter reserve spiegel gescoord hebt. Paste net onder je pet zeker?:wink:
 
View attachment 35730View attachment 35731View attachment 35732
Deze stond buiten en mijn zoon heeft foto's van gemaakt
Dit is een 85 met een Zwart leren interieur.
Is dit 'm misschien?

Deze heb ik vrijdag ook gefotografeerd. Geen foto van de vin gemaakt, maar wel even gekeken, omdat het erg op mijn configuratie lijkt. Het is inderdaad de jouwe!
Ik was erg blij dat hij er stond, want zo kon ik mijn kleurencombinatie in het echt bekijken en ik ben zo blij dat ik voor bruin heb gekozen. Prachtige kleur voor deze auto.
 
Deze heb ik vrijdag ook gefotografeerd. Geen foto van de vin gemaakt, maar wel even gekeken, omdat het erg op mijn configuratie lijkt. Het is inderdaad de jouwe!
Ik was erg blij dat hij er stond, want zo kon ik mijn kleurencombinatie in het echt bekijken en ik ben zo blij dat ik voor bruin heb gekozen. Prachtige kleur voor deze auto.

PDK goede keus welkom bij de club bruine S'en. Thanx voor dit bericht. Nog 3 dagen.

- - - Updated - - -

Ray, zal om 14:00 wel van huis gaan, eerst nog wat mensen ophalen. Altijd leuk om een auto in ontvangst te nemen, zeker een als deze. Tot dinsdag.

Je heb je auto vol geladen. Ik zie je daar om een uurtje of 4. Welke kleur heb jij eigenlijk?
 
Wat een dag...

Ik volg Tesla zo een 5-tal jaren, maar reserveerde "pas" in juli 2010 nadat Toyota besloten had aandeelhouder te worden.
Daarna verder fora lezen, eerst vooral Volker e.a. op de tesla site zelf, later vooral hier. Dat heeft geleid tot verslaving en ja de tesla psychose, maar hielp me vooral de laatste jaren de pijn van het wachten te verzachten. Dank u allemaal daarvoor! Deze zomer de fabriek bezocht en dan ging het in een stroomversnelling tot de delivery vandaag.

Dikke pluim voor DS Nicolas; hij heeft alle tijd genomen om alles uit te leggen aan mijn vrouw en kinderen terwijl ik zat te dromen. Zeer vakkundig en professioneel. Met koffie.
Er zitten wel een hele hoop krasjes op de auto, maar enkel op de achterkant, die is waarschijnlijk vergeten?; later thuis zag ik dat veel minder in het daglicht maar binnen was het toch overduidelijk. Heb een bon gekregen voor waxbeurt bij hun als de drukte wat minder is. Geen rode stekker en Nicolas vermoedde dat Jerome vergeten is zijn excuus mail met 300€ naar de Belgische klanten te versturen. Hij ging erachter gaan. Voor de rest de checklist afgewerkt en geen enkel probleem:smile:.

Ondertussen maar zoeken naar xfrank's rode S maar ook ik vond hem niet. Balen voor hem en veel respect! met hoe hij dit zeer sportief opneemt. Bedankt xfrank voor de mooie foto trouwens!

En dan de baan op... Wat een fantastische auto! Zelfs de niet performance die ik heb. En (@Petersz o.m.) die hoofden die draaien en auto's die naast je komen rijden om beter te kijken, gewoon leuk. Even door de file in ons dorp en je wordt gewoon aangestaard door jong en oud, man en ja ook vrouw.
De grin is nog lang niet van mijn gezicht. Morgen weer wat ritjes met anderen maken, drukke dag voor de boeg.

Veel plezier allemaal en voor degenen die nog even mogen wachten: hou vol, het is echt de moeite waard!
 
Firmware 5.8 beschikbaar (in US?)
Firmware 5.8
Met oa de mogelijkheid om zelf de tire pressure sensors te resetten (en om je ruitenwisserblad te vervangen).

In een ander topic op dit forum - wordt gemeld dat bij 5.8 voorlopig ook het automatisch verlagen van de auto op hogere snelheden is uitgeschakeld. Als dat klopt is dat een eerste maatregel van Tesla om te voorkomen dat rommel op de weg de onderzijde van de accu kan beschadigen. Het zou wel fijn zijn als het later optioneel wordt, want ik kom nooit rommel tegen op de Nederlandse snelwegen en ik hou van een beetje verlaagde auto. Alhoewel, elk nadeel heeft zijn voordeel: het rijdt wel iets comfortabeler als de vering niet op de laagste stand staat.
 
Last edited:
Vossen 20" er op en 15mm verlaagd:
za5ugaha.jpg


Zo nog ff thuis aan de lader en dan roadtrip time! :)

Gaaaaaaaf! Echt hele dikke velgen! Wat was de prijs voor die Vossen 20" (met banden)?

- - - Updated - - -

@LuckyLuke: Ik zat te kijken naar je laadkabels. Ik ga 16A laden. Ik neem aan dat ik daar ook een 32A kabel voor kan nemen? 32A leek me wat safer met het oog op de toekomst. Is de 32A kabel nou veel dikker/zwaarder/lomper als de 16A?
 
ook voor VIN 19910 nadert stilaan T-day.

ik zal zeker heel wat geïnteresseerden een Tesla-grin moeten bezorgen.

ik zoek daarvoor nog de juiste sound : op welk liedje kan ik best, vanuit stilstand vol-amps gaan ?
suggesties ?

het mag uiteraard luid en hard gaan... (volume 11).
Ik zeg geen muziek. Heb de eerste avond 4 demo ritten verzorgd. Men is juist extra onder de indruk omdat er geen geluid is.