Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Feedback voor Tesla

Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.

Wil hem (ter algemene verbetering) een samenvatting geven van de 'Tesla ervaring' in NL en B.
Ik weet natuurlijk al aardig goed wat er beter kan vua dit forum.
Maar ik hoor graag (nogmaals) van jullie wat er volgens jullie in de top 10 van ergernissen/verbeterpunten/wensen staat.
Voor wat betreft wensen dan niet zo zeer de functionaliteit van de auto maar meer het functioneren van de Tesla organisatie.

Ik zie hem morgen 13:30 in Palo Alto. Dat is 22:30 NL/B tijd.
Nu kan ik niet alles last minute verwerken. Maar als jullie vandaag overdag jullie best doen terwijl ik lig te slapen, maak ik er morgenochtend eeen samenvatting van.

Grijp je kans. Geen idee wat ze met onze input gaan doen maar het kan er alleen maar beter van worden.
 
Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.

Wil hem (ter algemene verbetering) een samenvatting geven van de 'Tesla ervaring' in NL en B.
Ik weet natuurlijk al aardig goed wat er beter kan vua dit forum.
Maar ik hoor graag (nogmaals) van jullie wat er volgens jullie in de top 10 van ergernissen/verbeterpunten/wensen staat.
Voor wat betreft wensen dan niet zo zeer de functionaliteit van de auto maar meer het functioneren van de Tesla organisatie.

Ik zie hem morgen 13:30 in Palo Alto. Dat is 22:30 NL/B tijd.
Nu kan ik niet alles last minute verwerken. Maar als jullie vandaag overdag jullie best doen terwijl ik lig te slapen, maak ik er morgenochtend eeen samenvatting van.

Grijp je kans. Geen idee wat ze met onze input gaan doen maar het kan er alleen maar beter van worden.

Vraag hem eens of de problemen met de brom van de motor/inverter bekent/onder de aandacht is en wat ze doen om dit op te lossen, aangezien het veel voorkomt.
 
Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.

Wil hem (ter algemene verbetering) een samenvatting geven van de 'Tesla ervaring' in NL en B.
Ik weet natuurlijk al aardig goed wat er beter kan vua dit forum.
Maar ik hoor graag (nogmaals) van jullie wat er volgens jullie in de top 10 van ergernissen/verbeterpunten/wensen staat.
Voor wat betreft wensen dan niet zo zeer de functionaliteit van de auto maar meer het functioneren van de Tesla organisatie.

Ik zie hem morgen 13:30 in Palo Alto. Dat is 22:30 NL/B tijd.
Nu kan ik niet alles last minute verwerken. Maar als jullie vandaag overdag jullie best doen terwijl ik lig te slapen, maak ik er morgenochtend eeen samenvatting van.

Grijp je kans. Geen idee wat ze met onze input gaan doen maar het kan er alleen maar beter van worden.

Wauw!!! Maar ik denk dat je zelf al wel heel wat voer hebt voor een gesprek.
Je mag ook benadrukken dat er ook mensen zijn die heel blij zijn met de service en de auto ;-)

Veel succes met je gesprek!!
 
Ik denk dat er twee zaken zijn die duidelijk als een rode lijn door de fora heen lopen.

1. De communicatie is volledig onder de maat. Wachtend op je auto kun je niemand bereiken en de "My Tesla" is niet direct diepteinformatie. Als je de auto dan hebt en er is iets mis, duurt het allemaal lang en voel je de onmacht aan hun kant.
2. Er komen auto's naar de klant die absoluut niet door de kwaliteitscontrole hadden mogen komen. Dat is gewoon dom! De kosten van herstel via de service centers zijn veel hoger dan van een gespecialiseerde afdeling in de fabriek. De schade aan het vertrouwen bij de klant is ook bijna niet meer te herstellen.
 
Meisjes en Jongens,

Na alle klaagzang over internetverbindingen en andere zaken wil ik toch graag jullie mening over de RADIO. Ik weet het, een ouwe l*l die nog naar radio luistert ipv Spotify. Maar goed. Hier is mijn relaas en ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren of dat er bij mij - lees MS Radio - een draadje los zit:

- DAB+ heb ik opgegeven. Een minuut ontvangst is lang, daarna valt het weg.
- FM ontvangst is zeer wisselvallig. Valt weg, weer ontvangst, valt weg, en dat binnen 2 Km in open veld dus geen obstakels.
- De FM ontvangst valt ineens weg, dus niet langzaam alsof het signaal zwakker wordt. Uit, aan. Uit, aan. Dat idee.
- Ik rij iedere dag dezelfde route door open veld. De ene dag redelijke ontvangst, de andere dag hopeloos. Ik rij Baarn - Almere v.v., in andere auto's nooit een ruisje, nimmer.
- Iedere keer als ik instap staat de radio te ruisen. De zender die op stond toen ik uitstapte kan niet meer ontvangen worden. Slechts wat heen en weer zappen helpt en dan is de zender er weer.
- Het duurt heel lang (+/- 10 minuten) voordat RDS een nieuwe frequentie heeft gevonden als de zender wat zwak wordt. Dat ging in mijn Espace in minder dan een minuut.

Voor jullie info, ik luister naar Radio 1 en BNR - inderdaad, nieuwsjunk - bepaald geen kleine lokale zendertjes. Dat doe ik al jaren, nooit problemen. Maar nu... hopeloos.

Hoe is dit bij jullie?

Ik heb de auto sinds maandag. Luister ook 90% radio1 op de route Bollenstreek-A-dam, en dat is 100% in orde. Nog geen tijd voor TuneIn gehad(BBC radio 5 live!), maar met mijn goede ervaringen met 3g heb ik daar wel wel vertrouwen in. Gezien de reacties lijkt het toch vooral een issue bij de eerder afgeleverde auto's te zijn, beetje zuur voor de (very) early adopters.

Auto staat overigens nu bij DC cardetailing voor een opti-coat pro behandeling.
 
Zeg dat ie in ieder geval in Europa de hoedenplank niet als optie aan moet bieden. Gewoon standaard erbij desnoods met prijsverhoging. Vraag me af of Tesla beseft hoe erg de klant voor lul staat als hij verteld dat ie net een auto van 100+ gekocht heeft met als optie een hoedeplank:redface:. De redenering erachter is mij volstrekt onduidelijk.
 
Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.

Wil hem (ter algemene verbetering) een samenvatting geven van de 'Tesla ervaring' in NL en B.
Ik weet natuurlijk al aardig goed wat er beter kan vua dit forum.
Maar ik hoor graag (nogmaals) van jullie wat er volgens jullie in de top 10 van ergernissen/verbeterpunten/wensen staat.
Voor wat betreft wensen dan niet zo zeer de functionaliteit van de auto maar meer het functioneren van de Tesla organisatie.

Ik zie hem morgen 13:30 in Palo Alto. Dat is 22:30 NL/B tijd.
Nu kan ik niet alles last minute verwerken. Maar als jullie vandaag overdag jullie best doen terwijl ik lig te slapen, maak ik er morgenochtend eeen samenvatting van.

Grijp je kans. Geen idee wat ze met onze input gaan doen maar het kan er alleen maar beter van worden.


Knap gedaan!
1. Veel strengere normen voor de kwaliteitscontrole; hoever van 6 sigma zijn ze nog verwijderd?
2. QC mag niet onder druk komen voor kwartaalresultaten; er is voldoende base business om te stoppen met die dure cosmetica; terug naar lange termijn visie, laat TM de boel runnen, niet de street, daar zijn er nog teveel die ze enkel kapotwillen (en ja zelf al is dit op korte termijn ten nadele van de koers).
3. Revisit supply chain voor issues rond onbeschikbaarheid 3 fase stekker, winterbanden, en misschien nog andere zaken.

Veel succes!
 
Knap gedaan!
1. Veel strengere normen voor de kwaliteitscontrole; hoever van 6 sigma zijn ze nog verwijderd?
2. QC mag niet onder druk komen voor kwartaalresultaten; er is voldoende base business om te stoppen met die dure cosmetica; terug naar lange termijn visie, laat TM de boel runnen, niet de street, daar zijn er nog teveel die ze enkel kapotwillen (en ja zelf al is dit op korte termijn ten nadele van de koers).
3. Revisit supply chain voor issues rond onbeschikbaarheid 3 fase stekker, winterbanden, en misschien nog andere zaken.

Veel succes!
+1
En toevoeging:
- Informeer de Benelux staff beter. Nu krijg je vaak je horen --> geen idee dat wordt in VS geregeld. Zou niet hoeven in dit tijdperk.
- Onduidelijkheid over lage onderhoudskosten tbv EV en de serviceplans
- Wat valt er onder HW-upgrade dat genoemd is
- http://www.forbes.com/sites/uciliaw...-a-pioneering-approach-to-servicing-its-cars/ --> wat wrdt er mbt servicing bedoelt. Wat gaat er veranderen??

Vrij vertaald. Er is veel onduidelijkheid over eea

Good luck
 
Ik denk het communicatie het hoofdprobleem is. Er is nu vaak zo veel onduidelijkheid waardoor ieder groot of klein punt steeds meer gaat irriteren. Iedere (succesvolle) startup gaat door groeipijnen heen, ik denk dat niemand die een Tesla koopt daar van staat te kijken. Pro-actief en transparant communiceren kan al heel veel oplossen. Op dit moment is dit forum een verzameling van kennis waar Tesla niet aan meewerkt. Het zou veel beter zijn om iemand hier actief te laten participeren in een Webcare rol. Ik heb uit Engeland al eens gehoord dat ze helemaal gek worden van deze forums, en dat ze ook niet weten wat ze er mee moeten. Kost wel heel veel tijd, al die Forum leden die met precies dezelfde vraag over (levertijd/winterbanden/hoedeplank, etc...) bellen. Laat iemand read-only participeren, met als enigste doel om een "Tesla-approved" FAQ bij te houden. Daar kan dan bij iedere relevante post naar verwezen worden, zonder in eindeloze discussies te vervallen.

Wegens gebrek aan een Tesla kan ik over de kwaliteit helaas nog niets zeggen. Maar als je serieus de Duitse markt op wilt kun je dat maar beter op orde hebben. :tongue:
 
Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.

Wil hem (ter algemene verbetering) een samenvatting geven van de 'Tesla ervaring' in NL en B.
Ik weet natuurlijk al aardig goed wat er beter kan vua dit forum.
Maar ik hoor graag (nogmaals) van jullie wat er volgens jullie in de top 10 van ergernissen/verbeterpunten/wensen staat.
Voor wat betreft wensen dan niet zo zeer de functionaliteit van de auto maar meer het functioneren van de Tesla organisatie.

Ik zie hem morgen 13:30 in Palo Alto. Dat is 22:30 NL/B tijd.
Nu kan ik niet alles last minute verwerken. Maar als jullie vandaag overdag jullie best doen terwijl ik lig te slapen, maak ik er morgenochtend eeen samenvatting van.

Grijp je kans. Geen idee wat ze met onze input gaan doen maar het kan er alleen maar beter van worden.

Belangrijkste tip is altijd om eerst te beginnen met het positieve element, wat een gave vernieuwende auto. sluit me verder aan bij voorgaande sprekers: webcare moet komen. voor een bedrijf wat zich met name online profileert, en het moet hebben van mond-op-mond reclame, scoort men slecht, wat ze uiteindelijk geld kost.
 
Ik begrijp van Athlon dat de NL Tesla organisatie HE-LE-MAAL niks zelf mag doen/besluiten/toezeggen. In de VS zijn ze alleen maar geïnteresseerd in de beurskoers.

- Waar zijn ze zo bang voor?
- Als ze zo blijven communiceren dan komen de klachten uit Europa echt wel door in de VS en da's niet goed voor de beurskoers
- Dus hou daar mee op en ga gewoon als een normaal bedrijf acteren!

Cool hoor, doe hem de groeten :)
 
Meisjes en Jongens,

Na alle klaagzang over internetverbindingen en andere zaken wil ik toch graag jullie mening over de RADIO. Ik weet het, een ouwe l*l die nog naar radio luistert ipv Spotify. Maar goed. Hier is mijn relaas en ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren of dat er bij mij - lees MS Radio - een draadje los zit:

- DAB+ heb ik opgegeven. Een minuut ontvangst is lang, daarna valt het weg.
- FM ontvangst is zeer wisselvallig. Valt weg, weer ontvangst, valt weg, en dat binnen 2 Km in open veld dus geen obstakels.
- De FM ontvangst valt ineens weg, dus niet langzaam alsof het signaal zwakker wordt. Uit, aan. Uit, aan. Dat idee.
- Ik rij iedere dag dezelfde route door open veld. De ene dag redelijke ontvangst, de andere dag hopeloos. Ik rij Baarn - Almere v.v., in andere auto's nooit een ruisje, nimmer.
- Iedere keer als ik instap staat de radio te ruisen. De zender die op stond toen ik uitstapte kan niet meer ontvangen worden. Slechts wat heen en weer zappen helpt en dan is de zender er weer.
- Het duurt heel lang (+/- 10 minuten) voordat RDS een nieuwe frequentie heeft gevonden als de zender wat zwak wordt. Dat ging in mijn Espace in minder dan een minuut.

Voor jullie info, ik luister naar Radio 1 en BNR - inderdaad, nieuwsjunk - bepaald geen kleine lokale zendertjes. Dat doe ik al jaren, nooit problemen. Maar nu... hopeloos.

Hoe is dit bij jullie?
Bij mij precies het zelfde probleem. Advies van Tesla was om op de softwareupdate te wachten maar die heb ik volgens mij al een tijdje niet meer gehad. Echt heel knullig als er mensen meerijden in zo'n fantastische auto en dan moeten vaststellen dat een gewone inbouw radio van een paar tientjes een veel betere ontvangst heeft dan die van de Tesla. Gekke bij mij is inderdaad ook dat ik soms de auto parkeer met prima ontvangst en dan bij vertrek enorme storing heb op de zender die dan aan staat. Enige oplossing is dan van zender wisselen maar na de volgende stop heb ik dan weer hetzelfde. Vaak gaat die zender het bij mij dan ook niet meer doen.

- - - Updated - - -

Ik heb de auto sinds maandag. Luister ook 90% radio1 op de route Bollenstreek-A-dam, en dat is 100% in orde. Nog geen tijd voor TuneIn gehad(BBC radio 5 live!), maar met mijn goede ervaringen met 3g heb ik daar wel wel vertrouwen in. Gezien de reacties lijkt het toch vooral een issue bij de eerder afgeleverde auto's te zijn, beetje zuur voor de (very) early adopters.

Auto staat overigens nu bij DC cardetailing voor een opti-coat pro behandeling.
welke software versie heb je?