Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij precies het zelfde probleem. Advies van Tesla was om op de softwareupdate te wachten maar die heb ik volgens mij al een tijdje niet meer gehad. Echt heel knullig als er mensen meerijden in zo'n fantastische auto en dan moeten vaststellen dat een gewone inbouw radio van een paar tientjes een veel betere ontvangst heeft dan die van de Tesla. Gekke bij mij is inderdaad ook dat ik soms de auto parkeer met prima ontvangst en dan bij vertrek enorme storing heb op de zender die dan aan staat. Enige oplossing is dan van zender wisselen maar na de volgende stop heb ik dan weer hetzelfde. Vaak gaat die zender het bij mij dan ook niet meer doen.

- - - Updated - - -

welke software versie heb je?

dat weet ik niet uit mijn hoofd, krijg de auto morgenmiddag terug.
 
Zeg dat ie in ieder geval in Europa de hoedenplank niet als optie aan moet bieden. Gewoon standaard erbij desnoods met prijsverhoging. Vraag me af of Tesla beseft hoe erg de klant voor lul staat als hij verteld dat ie net een auto van 100+ gekocht heeft met als optie een hoedeplank:redface:. De redenering erachter is mij volstrekt onduidelijk.

Ik ben heel blij dat ik hem niet genomen heb. Maar ik heb dan ook geen opklapstoelen, en ik vind de ruimte onder de vloer prima om spullen uit het zicht te leggen, rollen/schuiven ook minder. En dan is er ook nog de frunk. Ik zou niet weten waar ik een hoedenplank voor nodig heb.
 
dat weet ik niet uit mijn hoofd, krijg de auto morgenmiddag terug.
Nee, dat begrijp ik :smile:. Begrijp van Tesla dat jouw auto met een iets hogere subversie van 5.6 is uitgerust dan de mijne en dat het daar in zou kunnen zitten. Ze wachten bij Tesla nu echter op versie 5.8 welke volgende week moet komen en waarmee veel van deze problemen opgelost zouden moeten zijn. Als het dan nog niet werkt moet het dus een hardware probleem zijn.
 
Vanochtend wilde mijn auto niet meer open met de keyfob (en dus helemaal niet meer). Dat is vervolgens vanaf afstand gedaan door een medewerker van de Tesla hulplijn.

Het probleem bleek een heel simpele oorzaak te hebben: een lege batterij van de keyfob. En ook dat bleek, na anderhalve maand rijden, een heel simpele oorzaak te hebben: mijn sleutels liggen in huis op ongeveer 3-4 meter afstand van de auto. Sleutel en auto blijven daardoor de hele nacht met elkaar communiceren, waardoor het batterijtje snel de geest geeft.

Ik had al een reservebatterijtje gereed liggen in de auto (alleen kon ik daar in eerste instantie niet bij). Nu werkt de keyfob weer prima.

Dit ter lering ende vermaak.
 
De Tesla site is aangepast, je kunt nu meer opties (rode remklauwen, alcantara dak, sportstoelen, mistlampen) bestellen.
Als ik dezelfde config kies als ik heb besteld, kom ik enkele duizenden euro's lager uit dan voorheen:
Nieuwe config: (€ 92.990)
nieuweprijs.JPG


In mijn bestelling is het: (€ 95.590)
mijnprijs.JPG


Dat scheelt toch € 2.500 euro.
Of zit op mijn auto standaard de alcantara headliner en de mistlampen? Dan is het verschil nog maar 500 euro.
En hoe zit het hiermee: de verlengde sierstrip van nappaleer:
ui_option_extended_napa_leather_1_medium.jpg

Is die in de 'oude' bestellingen aanwezig?
 
Vanochtend wilde mijn auto niet meer open met de keyfob (en dus helemaal niet meer). Dat is vervolgens vanaf afstand gedaan door een medewerker van de Tesla hulplijn.

Het probleem bleek een heel simpele oorzaak te hebben: een lege batterij van de keyfob. En ook dat bleek, na anderhalve maand rijden, een heel simpele oorzaak te hebben: mijn sleutels liggen in huis op ongeveer 3-4 meter afstand van de auto. Sleutel en auto blijven daardoor de hele nacht met elkaar communiceren, waardoor het batterijtje snel de geest geeft.

Ik had al een reservebatterijtje gereed liggen in de auto (alleen kon ik daar in eerste instantie niet bij). Nu werkt de keyfob weer prima.

Dit ter lering ende vermaak.
Je kunt de auto toch ook altijd met de app openen?
 
Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.

Wil hem (ter algemene verbetering) een samenvatting geven van de 'Tesla ervaring' in NL en B.
Ik weet natuurlijk al aardig goed wat er beter kan vua dit forum.
Maar ik hoor graag (nogmaals) van jullie wat er volgens jullie in de top 10 van ergernissen/verbeterpunten/wensen staat.
Voor wat betreft wensen dan niet zo zeer de functionaliteit van de auto maar meer het functioneren van de
Grijp je kans. Geen idee wat ze met onze input gaan doen maar het kan er alleen maar beter van worden.

Laten ze eens nadenken om communicatie met de klanten via de app te verzorgen. Een status update is dan eenvoudig te volgen en voorkomt veel miscommunicatie.

Laten ze ook eens kijken of ze de SC kunnen voorzien van een tijdschakeling. Na 30 minuten laden gaat het systeem om en haalt het stroom TERUG. Zo blijven de SC beschikbaar en worden niet als parkeerplaats gebruikt.. Suc6
 
De Tesla site is aangepast, je kunt nu meer opties (rode remklauwen, alcantara dak, sportstoelen, mistlampen) bestellen.
Als ik dezelfde config kies als ik heb besteld, kom ik enkele duizenden euro's lager uit dan voorheen:
Nieuwe config: (€ 92.990)
View attachment 35010

In mijn bestelling is het: (€ 95.590)
View attachment 35009

Dat scheelt toch € 2.500 euro.
Of zit op mijn auto standaard de alcantara headliner en de mistlampen? Dan is het verschil nog maar 500 euro.
En hoe zit het hiermee: de verlengde sierstrip van nappaleer:
View attachment 35011
Is die in de 'oude' bestellingen aanwezig?
Wat je er verder ook niet bij hebt, maar straks wel is standaard bijtelling ! :smile::biggrin:
 
Heren (en dames?),

Ik heb last minute toch een afspraak morgen met Jerome Guillen, VP Sales en Service bij Tesla.
Ik denk dat er heel wat frustratie kan vermeden worden als:
A) "My Tesla" veel meer tussen statussen heeft en er een Delivery window wordt vermeld
B) Als hun SalesForce tool en die van de Delivery Specialists wordt gesynchroniseerd.
C) Een soort Track my Delivery zou bestaan van zodra onze Model S de fabriek verlaat.
D) En dat winterbanden met velg geen 6.800€ mogen kosten want dat is er gewoon over. Veel te duur.

Dat zijn mijn belangrijkste punten voor Jérôme Guillen.

PS: Vraag hem wanneer de 19" Cyclones beschikbaar komen voor Europa en dat ze eigenlijk de Power Folding Side Mirrors gratis moeten retro fitten of voor Max 250€ en wanneer we ze mogen verwachten in Europa.
 
Veel veranderd in de configurator:
502 km bereik
standaard rode remschijven op P
4-5 maanden levertermijn
P+ 300 eu goedkoper
duolader 100 euro goedkoper
techpack 250 euro goedkoper
luchtvering kost ineens 2.200 euro
parkeersensoren 50 eu goedkoper
mistlampen extra optie 500 eu
soundstudio 1050 is ultra fidelity geworden voor 2500 (idioot)
subzero 50 eu goedkoper
nappaleer sierstreep erbij voor 2500 eu
alcantara headliner erbij
achteruitrij stoeltjes nu 2.500
lichtpakket nu 1.000 ipv 450
hoedenplan 250
21"4.400 ip 4.600
cyclones beschikbaar,
bijpassende jachtvloer 500 eu
gewone stoelen vs performance stoelen onderscheid toegevoegd
basisprijs van P van 97.550 naar 92.400.

dus basis uitgekleed, met meer opties. mijn congif. komt 2400 eu hoger uit bij nieuwe bestelling (neem aan dat mijn prijs niet veranderd). ben wel benieuwd of de rode remschijven erop zitten, productie is vandaag afgerond.
 
Nog even een vraagje over de bijeenkomst op 3/12?
Waar is het, hoe laat begint het en waar kun je je opgeven?
De volgende First Tuesdays gaat door op 3/12 van 18:30 tot 21:30 in
Tesla Brussels Service Center, Leuvensesteenweg 48A, 1932 Sint-Stevens-Woluwe, België

Inschrijven via: TeslaClubBE-TMC.eventbrite.com

Prijs: Gratis

Kort video van vorige keer:

Er zijn 5 laadpalen voor Tesla's voorzien en 10 Tesla Product & Delivery Specialists voor al jullie vragen.

Vorige keer waren er 62 mensen aanwezig en was het na 2 weken Volzet. Dus schrijf je snel in.
 
Last edited by a moderator: