Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor je reactie en informatie. Ik zal sowieso een type 2 kabel aanschaffen. (bedankt voor de link) En inderdaad, met oog op veiligheid is een kastje wel zo verstandig, er lopen vaak genoeg kinderen in deze parkeergarage, dus zo'n automatische vergrendeling is niet verkeerd. Wordt al met al dan alsnog een duur grapje thuis dan, alleen al krachtstroom op mijn eigen plekje, 800 euro. Had ik maar iets beter mijn best moeten doen op school, kon ik het zelf in elkaar knutselen :smile:. Zal de site van Conrad zo even bekijken!

Lol, een Model S kunnen rijden en dan 800 euro eenmalig veel vinden... :)
 
Ach, niet dat het iemand interesseert hier, maar ik kan het toch niet laten. HET IS ZO VER!!!

In production.jpg


Ik heb de indruk dat ze daar in Californië aan aardig wat statussen hebben zitten sleutelen, zo naar het einde van de maand oktober toe.
 
View attachment 34550

Hotmint, ik gebruik thuis een 3x16A krachtstroom punt in een afsluitbaar kastje. Hierin past de standaard meegeleverde kabel met UCM. Als hij dicht zit kan de stekker er niet worden uitgetrokken. Aan de kant van de auto is hij sowieso vergrendeld. Voor laden aan publieke palen en bij bedrijven enzo moet je idd nog een aanvullende type 2 kabel kopen.

Is dat kastje voor de regen of bescherming vandalisme? Ik heb hem namelijk tegen de muur aan voor mijn huis weliswaar in een doodlopende straat...
 


De bijgeleverde kabel / Universal Mobile Connector / UMC wordt in dit filmpje mooi uitgelegd:
http://www.teslamotors.com/en_EU/mo...6595f4b54b302493b456548c1&elqCampaignId=459#2


Voor je aansluiting in het appartementencomplex zou je kunnen overwegen eerst de nodige bekabeling te laten aanleggen en een rode CEE16 krachtstroom socket te laten monteren. Mocht je dan later willen upgraden naar een "echt" laadstation zoals een Keba,Evbox,etc. dan is dat niet veel extra werk meer dus dan zijn de kosten beperkt tot de aanschaf van het laadpunt en een uurtje montage.




Bedankt voor de link naar het filmpje! En inderdaad, het is misschien als tijdelijke oplossing een verstandig idee om eerst zo’n krachtstroom pocket te laten plaatsen.






Hotmint, ik gebruik thuis een 3x16A krachtstroom punt in een afsluitbaar kastje. Hierin past de standaard meegeleverde kabel met UCM. Als hij dicht zit kan de stekker er niet worden uitgetrokken. Aan de kant van de auto is hij sowieso vergrendeld. Voor laden aan publieke palen en bij bedrijven enzo moet je idd nog een aanvullende type 2 kabel kopen.


Een hele mooie oplossing! Heel netjes!




Lol, een Model S kunnen rijden en dan 800 euro eenmalig veel vinden...



Tja, ik blijf een Nederlander he :smile:Maar je hebt gelijk, het is eenmalig. Zou allemaal erger zijn als de auto later wordt geleverd en vervolgens 4% bijtelling wordt gerekend! Wordt nog spannend in december!
 
Allebei. En om te voorkomen dat een grapjas de stekker eruit trekt als je laadt. Of dat iemand kWh's van je jat. Doe hem nooit op slot trouwens. Niet zo'n wilde buurt hier...

Waar heb je dat kastje gekocht? Ik heb nu gewoon de 400V aansluiting in de tuin, maar de tuin is direct aan de straat dus is goed zichtbaar.
Heb hem wel hoog hangen zodat kleine kinderen er niet bij kunnen. (ongeveer op 1.75m)

Zit nog te twijfelen of ik er een kastje omheen doe.