Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo'n elektrische auto is nog niet zo gek.

Afbeelding 215.jpg

Het openbare leven in de Chinese miljoenenstad Harbin ligt maandag door de smog voor een groot deel stil.
Uit metingen blijkt dat er een veel te hoge concentratie van schadelijke stoffen in de lucht zit.

Alle lagere en middelbare scholen en het vliegveld van Harbin zijn dicht. Ook veel bussen rijden niet, aldus het Chinese staatspersbureau Xinhua.
De autoriteiten verwachten dat de smog nog zeker 24 uur boven Harbin hangt.

Harbin ligt in het noordoosten van China en telt circa 11 miljoen inwoners.
 
Las dit bericht net op het Tesla Forum, volgens mij kunnen een groot aantal Nederlandse rijders dit onderschrijven:

Hi all, a short update from Swiitzerland.
First things first: I love my Signature Performance Plus VIN14264, would never go back to ICE and have sold at least 2 Model S since taking delivery on August 20th. More are awaiting 4x4 Teslas.
However, we start to feel neglected over here and since our national Tesla officials often have less information than this forum, I want to note a few thougts before they show up in the news allover Europe. Perhaps someone at Fremont is listening in at some point.
Firstly, we are expecting the first snow anytime now. There are no winter wheels here yet. If this is not resolved by Tesla immediately, it could result in a grounding of our Model S fleet. I fear this would be allover the news if no solution would be found quickly.
Then, at the moment I have to refuse the 5.6 update every morning, because after that update the car will only charge at 24A instead of 32A. Nobody here can tell us why this is or if and when it will go away by means of further updates. Since there are no superchargers here and Tesla has delivered a cable/adapter set for Switzerland that is not really useful, I currently only charge at a meaningful rate at home and need the 3 phase 400V 32A.
Then, please, let us change the built in SIM card. We don't know what carrier you use, but It is agonisingly slow. In fact, it is completely useless. I am more than happy to pay for my own data SIM, but I would like to get rid of this really unfortunate setup from Tesla asap.
In general, please commuicate with us. When is the European online store coming, so we can order simple items like rubber mats for the f/trunks? What is happening with superchargers? When will homelink be working? But again, most importantly, where are our winter wheels?
Please Tesla, include us in your coms and start strenghtening your European base.
Thanks and happy Monday!


Misschien een beetje support geven aan de Zwitsers.
 
In de USA is het, zo op het forum te lezen, mogelijk om nog kort voor de productie een upgrade te doen naar de 'folding mirrors' in het Tech Package (met bijbetaling van US$ 250,--).

Ik heb zonet een poging gedaan of dit ook mogelijk is voor de NL auto's die nog in productie moeten (die van mij rond 4 November).
Helaas gaat dat niet meer lukken. Wel de toezegging gekregen dat dit als after-market aangeboden gaat worden, maar dan wel duurder.
 
Las dit bericht net op het Tesla Forum, volgens mij kunnen een groot aantal Nederlandse rijders dit onderschrijven:

Hi all, a short update from Swiitzerland.
First things first: I love my Signature Performance Plus VIN14264, would never go back to ICE and have sold at least 2 Model S since taking delivery on August 20th. More are awaiting 4x4 Teslas.
However, we start to feel neglected over here and since our national Tesla officials often have less information than this forum, I want to note a few thougts before they show up in the news allover Europe. Perhaps someone at Fremont is listening in at some point.
Firstly, we are expecting the first snow anytime now. There are no winter wheels here yet. If this is not resolved by Tesla immediately, it could result in a grounding of our Model S fleet. I fear this would be allover the news if no solution would be found quickly.
Then, at the moment I have to refuse the 5.6 update every morning, because after that update the car will only charge at 24A instead of 32A. Nobody here can tell us why this is or if and when it will go away by means of further updates. Since there are no superchargers here and Tesla has delivered a cable/adapter set for Switzerland that is not really useful, I currently only charge at a meaningful rate at home and need the 3 phase 400V 32A.
Then, please, let us change the built in SIM card. We don't know what carrier you use, but It is agonisingly slow. In fact, it is completely useless. I am more than happy to pay for my own data SIM, but I would like to get rid of this really unfortunate setup from Tesla asap.
In general, please commuicate with us. When is the European online store coming, so we can order simple items like rubber mats for the f/trunks? What is happening with superchargers? When will homelink be working? But again, most importantly, where are our winter wheels?
Please Tesla, include us in your coms and start strenghtening your European base.
Thanks and happy Monday!


Misschien een beetje support geven aan de Zwitsers.

Ik heb zojuist het setje winterbanden+velgen aan de eindfactuur laten toevoegen, ondanks dat ze nog niets kunnen zeggen over een levertijd. Ik rij nooit met winterbanden, dus ik maak me daar niet zo druk over, maar in Zwitserland lijkt me dat toch een ander verhaal. Vervelend als je binnen de Tesla stijl wil blijven, aan de andere kant; als het betekent dat je niet kan rijden zou ik toch maar een non Tesla set bestellen.
 
Ik heb zojuist het setje winterbanden+velgen aan de eindfactuur laten toevoegen, ondanks dat ze nog niets kunnen zeggen over een levertijd. Ik rij nooit met winterbanden, dus ik maak me daar niet zo druk over, maar in Zwitserland lijkt me dat toch een ander verhaal. Vervelend als je binnen de Tesla stijl wil blijven, aan de andere kant; als het betekent dat je niet kan rijden zou ik toch maar een non Tesla set bestellen.
Ik reed ook nooit met winterbanden - totdat ik een BMW met achterwielaandrijving kreeg en op zomerbanden niet eens over een flinke drempel heenkwam zonder aanloop te nemen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken hoe een zware auto als de Tesla, met 400-600Nm koppel op de achterwielen, zich zonder winterbanden op een besneewde helling gedraagt.
 
Ik reed ook nooit met winterbanden - totdat ik een BMW met achterwielaandrijving kreeg en op zomerbanden niet eens over een flinke drempel heenkwam zonder aanloop te nemen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken hoe een zware auto als de Tesla, met 400-600Nm koppel op de achterwielen, zich zonder winterbanden op een besneewde helling gedraagt.

Same here. Heb een oprit van 20 meter met een helling van ongeveer 5%. Weet uit ervaring dat ik zonder winterbanden bij ijs met de andere auto, een ICE (4x4) op pad moet..:smile:
 
Ik reed ook nooit met winterbanden - totdat ik een BMW met achterwielaandrijving kreeg en op zomerbanden niet eens over een flinke drempel heenkwam zonder aanloop te nemen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken hoe een zware auto als de Tesla, met 400-600Nm koppel op de achterwielen, zich zonder winterbanden op een besneewde helling gedraagt.

Heb ik met de BMW ook last van, daarvoor nooit. Ligt volgens mij ook aan de gewichtsverdeling: motor voor, aandrijving achter. Ik denk/hoop dat de Tesla veel meer grip heeft door meer druk op de achterwielen.
 
http://www.thenewmotion.com/producten/app-voor-iphone-en-android/

Ik zal hier toch niet de enige zijn met een Lumia die op het fantastische Windows Phone platform draait?
Heb daarom vandaag maar even aan NewMotion gevraagd of er een WP App beschikbaar iss als ik eind november mijn MS in ontvangst ga nemen:smile:

Wellicht helpt het als ze hiervoor nog meer verzoeken krijgen!

mijn steun heb je ( naar wie verstuur je dat verzoek?)
 
Hier ook verlaat naar 18 november:eek:! (was eerst 11 november) Rond 10 uur kan ik hem op halen. Nog meer mensen rond die tijd die dag?

Yep, vanmiddag email met 18 november - was eerst 8 november. Gingen ze nog wel dubbelchecken :biggrin::biggrin::biggrin:
Mocht wel aangeven welke tijd me het beste paste (1200uur doorgegeven).

Voorlopig gaan we daar dus maar vanuit. Three weeks, six days and counting.