Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Fuzzy , voor mij ook graag een goed idee trouwens

OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.

Voor mij ook graag 1 x
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.

Ik ook graag eentje. Is deze waterdicht (oftewel kan ik hem onder mijn EV box hangen, zodat ik thuis makkelijk de poort kan openen, aangezien ik hier het meeste ga laden.

jammer dat ik er niet bij was, maar de voorjaarstoertocht vind ik nu al leuk. Heb dit ook al met de Peugeot 407 coupe gedaan enkele jaren terug.

- - - Updated - - -

Overigens lijkt het mij ook wel eens leuk (niet echt het juiste woord misschien) om met zieke kinderen of kinderen met kanker een dagje op pad te gaan. Net als de vrachtauto's en Porsche clubs. Hoe dit verder werkt weet ik niet, maar volgens mij is het gaaf om met kinderen van bv. Een ziekenhuis in een stuk of 20 model S'en een stuk te rijden. Helaas geen mooi motor geluid, maar denk ik wel gaaf voor die kinderen. Past ook bij de actie van afgelopen zaterdag.

- - - Updated - - -

Echt een leuke middag gehad.
Dank voor de gastvrijheid en de super verzorging.
We moesten vroeg weg maar was nog niet in Tilburg geweest!
Aldaar flinke bedrijvigheid en eindelijk een Tesla S in bruin live gezien. OOooooo wat is ie mooi
Tjemig wat staan daar veel S'n!!!
Het leek plots even alsof dat de norm was, totdat er eentje wegreed :) .
Nog zoveel nachtjes slapen dat ik het niet eens wil tellen.
Maar ja zolang een voorpret, dat maakt de hype er zeker groter van. Getuige de meeting van gisteren.

Tesla SMILE

groet

Lex

Wil hem ook zien in het bruin
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.
Ik zou er ook heel graag eentje willen, ontzettend bedankt voor je aanbod! Vind het bedrag wel heel laag, hoor!

En nu ik toch aan het bedanken ben - uiteraard Jeroen, Wiebe en Peter super bedankt voor het leuke feestje! Maar ook alle mensen die die dag zelf hun MS hadden opgehaald en, in plaats van lekker de accu helemaal op te rijden, daarheen zijn gekomen om de auto aan onze bewonderende blikken te onderwerpen: heel erg bedankt!

- - - Updated - - -

Echt een leuke middag gehad.
Dank voor de gastvrijheid en de super verzorging.
We moesten vroeg weg maar was nog niet in Tilburg geweest!
Aldaar flinke bedrijvigheid en eindelijk een Tesla S in bruin live gezien. OOooooo wat is ie mooi
Tjemig wat staan daar veel S'n!!!
Het leek plots even alsof dat de norm was, totdat er eentje wegreed :) .
Nog zoveel nachtjes slapen dat ik het niet eens wil tellen.
Maar ja zolang een voorpret, dat maakt de hype er zeker groter van. Getuige de meeting van gisteren.

Tesla SMILE

groet

Lex
Misschien was die bruine wel van mij - ik haal hem morgen op. Tenminste, als de PDC er wel in zit. Want als dat niet zo is, en het inderdaad niet achteraf niet ingebouwd kan/gaat worden, zit ik ernstig te overwegen om de auto in dat geval tóch te weigeren. Zou echt K zijn - maar ik weet zeker dat ik anders spijt krijg.

Ik had altijd wel verwacht dat ik de laatste nacht voordat ik de MS ophaal amper zou kunnen slapen, maar dat dat zou zijn vanwege ongerustheid of Athlon mijn de configuratie wel goed heeft doorgegeven - dat zag ik niet aankomen.
 
Gisteren toch nog even een half uurtje kunnen komen en leuk om meerdere S'en op Nederlands kenteken te zien. Was in het kleine halfuurtje meteen erg gezellig en enthousiaste mensen ontmoet. Ik hoop dat ik bij de volgende bijeenkomst langer kan komen en count me in on the rally. Lijkt me ook erg leuk om dat met de kids te doen!
 
Overigens lijkt het mij ook wel eens leuk (niet echt het juiste woord misschien) om met zieke kinderen of kinderen met kanker een dagje op pad te gaan. Net als de vrachtauto's en Porsche clubs. Hoe dit verder werkt weet ik niet, maar volgens mij is het gaaf om met kinderen van bv. Een ziekenhuis in een stuk of 20 model S'en een stuk te rijden. Helaas geen mooi motor geluid, maar denk ik wel gaaf voor die kinderen. Past ook bij de actie van afgelopen zaterdag.

Er zijn meerdere bestaande initiatieven waarbij je je met een bijzonder auto / groep auto's kunt aansluiten, bijvoorbeeld http://www.maartenmemorial.com/ en http://againstcancer.nl/wat-wij-doen/circuitdag-voor-zieke-gezinnen/. Heb hier een aantal keer aan meegedaan. Doet goed te zien dat ze in alle ellende een dagje genieten.
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.

Ik zou der graag ook een willen. Bijdragen geen probleem. alvast bedankt

Gr Carlos
 
Even een vraag aan Fuzzy.
Moet je zo'n zendertje inleren per auto of kun je daar alle Tesla laadpoorten mee openen?
Ik hoop op inleren, anders heb je wellicht het equivalent van het benzine-uit-de-tank-overhevelen-slangetje gemaakt.
Dit in de veronderstelling dat een Tesla ook energie retour kan leveren, wat ik me eigenlijk ook afvraag. (Vooral voor de nulwoners onder ons een interessante optie.)
 
Even een vraag aan Fuzzy.
Moet je zo'n zendertje inleren per auto of kun je daar alle Tesla laadpoorten mee openen?
Ik hoop op inleren, anders heb je wellicht het equivalent van het benzine-uit-de-tank-overhevelen-slangetje gemaakt.
Dit in de veronderstelling dat een Tesla ook energie retour kan leveren, wat ik me eigenlijk ook afvraag. (Vooral voor de nulwoners onder ons een interessante optie.)

Ik begreep dat je met een creditcard oid de poort ook open kunt flippen. Dus zwaar beveiligd is ie niet.
 
Even een vraag aan Fuzzy.
Moet je zo'n zendertje inleren per auto of kun je daar alle Tesla laadpoorten mee openen?
Ik hoop op inleren, anders heb je wellicht het equivalent van het benzine-uit-de-tank-overhevelen-slangetje gemaakt.
Dit in de veronderstelling dat een Tesla ook energie retour kan leveren, wat ik me eigenlijk ook afvraag. (Vooral voor de nulwoners onder ons een interessante optie.)
Je opent enkel de poort maar unlocked de kabel er niet mee.

De zender werkt op elke Model S.

Verder kan de Model S geen energie terug leveren.
 
Even een vraag aan Fuzzy.
Moet je zo'n zendertje inleren per auto of kun je daar alle Tesla laadpoorten mee openen?
Ik hoop op inleren, anders heb je wellicht het equivalent van het benzine-uit-de-tank-overhevelen-slangetje gemaakt.
Dit in de veronderstelling dat een Tesla ook energie retour kan leveren, wat ik me eigenlijk ook afvraag. (Vooral voor de nulwoners onder ons een interessante optie.)

Je kunt er alle S chargeports mee openmaken. Gisteren mooi demo daarvan gezien. 1 x drukken, alle klepjes open :). Dat overhevelen zal denk ik niet lukken.
 
Misschien was die bruine wel van mij - ik haal hem morgen op. Tenminste, als de PDC er wel in zit. Want als dat niet zo is, en het inderdaad niet achteraf niet ingebouwd kan/gaat worden, zit ik ernstig te overwegen om de auto in dat geval tóch te weigeren.
In de US is de retrofit voor de PDC nog niet beschikbaar: parking sensor retrofit not ready yet but... | Forums | Tesla Motors
mocht je met je bruine Model S nog eens in de buurt van Utrecht zijn, let me know. Ik wil hem graag eens in het echt zien, niet dat ik er nog veel aan kan veranderen, hij wordt over 2 of 3 weken al geproduceerd.
 
Mijn eerste tesla in het wild! Bij "mijn" (publieke paal) in Zeist (centrum) iemand van 't forum?

edazy6ep.jpg
 
Ik kon er helaas niet bij zijn, zakelijke verhuizing liep tot 23.00h door bleek. Leuk om alle verhalen te lezen. Ik doe wel graag mee met een rally/puzzeltocht komend voorjaar. Als je iedereen na afloop wil laten laden, lijkt me dat een uitdaging... Misschien eindigen in Tilburg voor een drankje bij Tesla, daar hebben ze redelijk wat stroom begrijp ik.

Prakische vraag, ik wil een Brodit telefoonhouder bestellen, oa voor Spotify. Heeft iemand al een houder geinstalleerd, en hoe bevalt ie?

Heb zelf ook een Brodit voor mijn Galaxy S3. Uit mijn vorige auto gehaald. Al even gekeken of ik hem kwijt kan in/op mijn CCI. Nog geen fatsoenlijk plek/optie gevonden.
Is nog wel een maar aan de Brodit. Als je een brodit met laadkabel (USB hebt) dan is dat geen volledige USB kabel. Slechts 2 aderen om te laden. Geen aderen voor de data dus. Overiges is in dat product handig een standaard kabeltje met haakse USB stekker geintegreerd in de houder (voor een belachelijke hoeveelheid geld meer voor de houder met lader). Maar als ergens een echte USB kabel met haakse stekker te vinden is, dan zou die in de brodit te schroeven moeten zijn en heb je een echte USB aansluiting.


Maar goed, mooi plekje heb ik dus nog niet gevonden. Kan dinsdagavond (de grote dag) pas echt gaan puzzelen.
 
Ik ga het openklapte morgen testen bij Tesla Tilburg! Hahaha geintje ze zullen niet blij zijn:confused:

Gisteren de alloygators er op! Deze ochtend skraap langs de stoeprand, vanavond gekeken alloygator beschadigd, verder niks geweldig! 45 minuten tot een uur, benodigd! Krik, rubberen hamer, scherpe kniptang,vet of zeepwater en lucht om de banden weer op te pompen
Appeltje - eitje
 
Overigens lijkt het mij ook wel eens leuk (niet echt het juiste woord misschien) om met zieke kinderen of kinderen met kanker een dagje op pad te gaan. Net als de vrachtauto's en Porsche clubs. Hoe dit verder werkt weet ik niet, maar volgens mij is het gaaf om met kinderen van bv. Een ziekenhuis in een stuk of 20 model S'en een stuk te rijden. Helaas geen mooi motor geluid, maar denk ik wel gaaf voor die kinderen. Past ook bij de actie van afgelopen zaterdag.

Count me in ! Zeker ook goed om er wat aan te koppelen, een beetje een happening er van maken voor de kinderen..
Is ook leuke marketing voor Tesla - wellicht kunnen ze zorgen voor een mobiele Supercharger.. die stond toch bij IAF in Duitsland ? Laden tijdens de lunch (bv bij het landgoed van SAS Institute in Huizen zoals ik via een van de links zag)..we hebben met elkaar een enorm netwerk waarmee we veel geregeld kunnen krijgen ! Met een paar mensen binnenkort de koppen eens bij elkaar steken ?
 
In de US is de retrofit voor de PDC nog niet beschikbaar: parking sensor retrofit not ready yet but... | Forums | Tesla Motors
mocht je met je bruine Model S nog eens in de buurt van Utrecht zijn, let me know. Ik wil hem graag eens in het echt zien, niet dat ik er nog veel aan kan veranderen, hij wordt over 2 of 3 weken al geproduceerd.
Mijn kantoor zit in Nieuwegein, maar helaas werk ik gedetacheerd en ben ik daar niet zo vaak. Ik zal je PM-en als ik weet wanneer ik daar zal zijn.
 
Vandaag nog even langs Tesla gereden. Ze waren nog steeds aan het werk (auto's inladen) op zondag tegen 18.00 uur!
Het leek trouwens wel of Jetje al was langsgeweest: bij de meeste auto's buiten was het laadklepje open. Er stonden zo'n 40-50 auto's buiten schat ik:
zyzeby2a.jpg


Daaronder deze bruine (85 non perf 19" non-pano, geen parkeersensoren)
5ede6ege.jpg

urubumy7.jpg


En deze met bijzondere opmerking erop:
sa4e9yzu.jpg


En tenslotte helemaal in de hoek de mooiste. Exact zoals ik heb besteld, maar zonder parkeersensoren.
Nonp85, blauw, 19", obeche matte, tan leer.
8ehyra4e.jpg

y2epy3ub.jpg




Weet iemand wat zo'n code betekent? P18013

tadebute.jpg