Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals het er nu uitziet, ben ik zwaar aan het denken geen service erbij te pakken.
20000km is gewoon te weinig voor mij. Dan kan ik beter 700euro betalen wanneer ik een servicebeurt nodig heb...

Betreffende de banden :
Het is een auto, en auto verslijten banden.
Hoeveel of hoe snel deze verslijten ligt aan een heleboel factoren.
- Hoe jezelf rijdt
- Kwaliteit van de banden
- Type wegen die je hoofdzakelijk rijdt
en er zullen nog wel een aantal punten zijn die ik vergeet op te noemen.

We krijgen de auto geleverd met All season banden. Ik probeer deze uit en voel hoe de wagen reageert in de sneeuw. Indien deze niet naar tevredenheid presteren, dan laat ik winterbanden erop leggen. Dat doe ik op de velgen die er bij zijn geleverd.

Banden zoek ik zelf wel uit, gewoon online en probeer wat reviews te vinden. Er zijn genoeg banden te koop in Nederland, Duitsland of België die passen op de MS. 19" banden heb van EUR70p/s tot EUR250p/s. vb : http://www.tirendo.nl/wanli-s-1063-xl-245-45-r19-102w-645831.html


Later koop ik wel een nieuwe set velgen+ banden(Zomerbanden).
Alles laat ik doen bij de lokale bandenboer. Ik zie geen rede om dit bij tesla te laten doen.
Betreffende die sensors ? Indien ze verplicht zijn vanwege het functioneren van de auto, ben ik van mening dat ze mij ook de tools moeten kunnen leveren om ze zelf te ijken. (lekke band ? reserve erop leggen zodat ik door kan gaan...)

Persoonlijk vind ik die sensors sowieso een extra dat weg gelaten kan/mag worden. Ooit iemand niet in de gaten gehad dat zijn band lek was ??
Het enige voordeel ? Als een band langzaam leeg loopt, dan heb je nog even tijd in te grijpen denk ik....al merk ik meteen als een band zachter begint te worden, zelfs op de snelweg.

De bandenspanningsensoren zijn nuttig, maar wel een gemiste kans. Volgens de handleiding krijg je waarschuwing al de spanning te hoog of te laag is (geen idee welke marge door Tesla wordt gehanteerd). Nuttig zou het zijn als je de bandenspanning daadwerkelijk zou kunnen aflezen. Dit kon in de Renault Laguna waar ik 12 jaar geleden nog in reed, destijds al. 0,3 bar verschil merk je in de praktijk niet, maar heeft wel invloed op het verbruik. Misschien iets voor een software update ? (mits de sensoren er voor geschikt zijn).
 
Fout 1.
Jullie denken.

Kennen jullie deze dan nog niet:
The assumption is the mother of all f*ckups.

Of deze:
Never assume, it makes an ass out of u and me

Maar ik (als simpele econoom) zie ook niet in waarom ze dit zouden doen, ze schuiven de pijn vooruit.
Alle extra marge die je Q3 pakt, verlies je in Q4. Ze kunnen beter bij de Q3 cijfers toelichten dat Europese leveringen de cijfers nadelig beïnvloeden vanwege de transport tijd.
 
Fuzzylogic (en andere gelukkige S-rijders): kunnen jullie ons 'hongerige wachtenden' verblijden met een korte write up van hoe jullie de auto nu na 2 weken rijden ervaren?

Ik ben o.a. wel benieuwd hoe bijvoorbeeld de 3G-verbinding nu uiteindelijk in de praktijk bevalt.
 
Ben ook erg benieuwd. Ik heb alleen op de website en een staaltje in Eindhoven gezien. Blijft spannend. Maar hoorde van iemand op dit forum (effe naam kwijt) dat hij de kleur in Amerika heeft gezien en foto's gemaakt, dat het een gave kleur is. Er schijnt er nu een in Eindhoven te staan, wellicht ga ik daar eens kijken. Maar ik heb toch al besteld. Als het toch niet mooi is, dan wrappen.

Ray, ik ben eergisteren nog in eindhoven geweest met wat opmerkingen, staat geen bruine op dit moment. alleen de zwarte P+ en die duitse, kleur niet echt bekeken maar volgens mij groen toch?
 
Persoonlijk vind ik die sensors sowieso een extra dat weg gelaten kan/mag worden. Ooit iemand niet in de gaten gehad dat zijn band lek was ??
Het enige voordeel ? Als een band langzaam leeg loopt, dan heb je nog even tijd in te grijpen denk ik....al merk ik meteen als een band zachter begint te worden, zelfs op de snelweg.

Hangt er van af wat de sensoren doen. Ik had ooit een renault die per band de spanning aangaf op een display. Nu een BMW die alleen een band met een uitroepteken laat zien daar wordt je niet veel wijzer van. Het liefst zou ik weer het eerste hebben omdat bandenspanning in een ev natuurlijk wel weer invloed heeft op je actieradius
 
Maar ik (als simpele econoom) zie ook niet in waarom ze dit zouden doen, ze schuiven de pijn vooruit.
Alle extra marge die je Q3 pakt, verlies je in Q4. Ze kunnen beter bij de Q3 cijfers toelichten dat Europese leveringen de cijfers nadelig beïnvloeden vanwege de transport tijd.

Volgens mij (als niet econoom) onderscheiden zich hier de Europese economen van de Amerikaanse...
 
Over muziek gesproken: vanaf 1 sep is er een bubs DAB+ zenders bij gekomen, iemand die al getest in een Model S? Ben benieuwd hoe dat digitale radio klinkt, ik ben op weg een fervent 538 luisteraar (vooral sochtends of laat op de middag), afgewisseld met wat mixjes op mp3. Een USB stick met FLAC lossless ligt ook al klaar.
 

En na navraag bij Pirelli in NL dit ontvangen:

De Sottzero 3 zullen ook in NL leverbaar worden alleen is er op het moment nog geen levering datum bekend.
De brutoprijs van de Winter Sottozero 3 in maat 245/35R21 komt op € 725.50

daar gaat nog behoorlijk wat korting af, als je althans goede maatjes met je bandenboer bent. En met een S wordt je dat vanzelf, denk ik. Ik ken nu de winteroplossing - voor mezelf dan...
 
Fuzzylogic (en andere gelukkige S-rijders): kunnen jullie ons 'hongerige wachtenden' verblijden met een korte write up van hoe jullie de auto nu na 2 weken rijden ervaren?

Ik ben o.a. wel benieuwd hoe bijvoorbeeld de 3G-verbinding nu uiteindelijk in de praktijk bevalt.

tuvow, je wil graag weten hoe het is om 2 weken in een S te rijden?! Was vandaag bijna toe aan een nieuwe te bestellen, reed op de A 17 achter een vrachtwagen waar 2 achterwielen afvlogen
had er eerst geen erg in want de wielen vlogen de vrachtwagen voorbij. Op een gegeven moment liepen ze rechts tegen de vangrail waarvan een bleef hangen de ander schoot op een gegeven moment rechts naar de andere kant in de vangrail. Ik moet zeggen de remmen werken perfect.
Ik heb alleen met die routeplanner moeite of ik rij sneller als dat hij kan bij houden of hij is vreselijk traag, rij dus bijna altijd in de grijze blokjes op het scherm. Ik hoor jullie al denken dat het op de eilanden een achtergebleven onontgonnenbebied is, maar ik heb het ook in Moerdijk , Breda en zojuist in Oosterhout ook. Radio is ook niet geweldig met ontvangst, ik denk een zelfde probleem als in de Roadster. Verder heb ik de hele wagen in de XPEL laten zetten.
Verder is het nog steed een beleving om in deze wagen te rijden.