Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee maar ik heb net toevallig vorige week de Zero SR/F mogen rijden :)
Ah ik heb er ook rondje mee gedaan.

Qua laden wat ik begreep is beperkt tot een type 2 AC aansluiting, wat begrijpelijk is voor relatief kleine 14kWh accu maar wel dus dramatisch voor lange afstanden...

Toch als je op werk kan laden met type 2 of simpel shuko is dit wel een heel erg leuke commuter.
 
Is er ook een topic over elektrische motoren? Kan zo snel niks vinden. Motoren als in motorfietsen
De mannen van Electrek - EV and Tesla News, Green Energy, Ebikes, and more zijn zot van elektrische motorfietsen. Ga op hun site maar na. Dit bijvoorbeeld : Beautifully retro Regent NO. 1 electric motorcycle heads to production

Ikzelf heb steeds gevonden dat 90 db geluid 'nuttig' was voor een motorfiets, maar ik moet bekennen dat die (per hypothese stillere) e-motorfietsen er elke dag meer en meer leuk uitzien.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Fransananas
Gewoon weergave op procenten zetten. Wen je heel snel aan en die km's slaan toch nergens op ;)
Heb ik ook gedaan. Werkt zeer relaxed.

Op lange afstanden:
Pas als t spannend lijkt te worden (max xxx km/h to reach destination, meestal wat overdreven, bweeh!) zet ik de trip-meter in beeld.
Pas wanneer die richting 5km gaat, pas ik snelheid aan.
Als dat richting het eind ook fout lijkt te gaan kijk ik naar de teruglopende vermogensbeperking, met een licht voetje.

Paar keer spannend geworden, nooit gestrand.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik had Teslafi eens uitgeprobeerd vorige maand en zojuist een subscription genomen. Tot 90% gaan laden en ik zie dus exact delfde capaciteit tot 2 cijfers achter de komma met 1,5 maand ertussen. Jammer dat de .16 niet zichtbaar is, maar ik kan mij niet heugen dat ik een range drop heb gezien gedurende de .16 tijd.
upload_2019-6-25_13-37-39.png
 
  • Like
Reactions: Arthur80
Ik had Teslafi eens uitgeprobeerd vorige maand en zojuist een subscription genomen. Tot 90% gaan laden en ik zie dus exact delfde capaciteit tot 2 cijfers achter de komma met 1,5 maand ertussen. Jammer dat de .16 niet zichtbaar is, maar ik kan mij niet heugen dat ik een range drop heb gezien gedurende de .16 tijd.
View attachment 423071
ben je zeker dat je op .16 versie hebt gezeten?
Dirk is ook van .6 naar .20 gegaan.
 
ben je zeker dat je op .16 versie hebt gezeten?
Dirk is ook van .6 naar .20 gegaan.
100%... of zoals u zegt, zeker en vast... Ik had géén Teslafi account meer. Maar maak altijd wel een screenshot van de App voor en na een update. Dit was 16 mei, de dag na de laatste registratie in Teslafi:

 

Attachments

  • upload_2019-6-25_13-50-3.png
    upload_2019-6-25_13-50-3.png
    12.1 KB · Views: 55
Last edited:
100%... of zoals u zegt, zeker en vast... Ik had géén Teslafi account meer. Maar maak altijd wel een screenshot van de App voor en na een update. Dit was 16 mei, de dag na de laatste registratie in Teslafi:
View attachment 423075
Dat is 2019.16.1, terwijl de boosdoener 2019.16.2 was.
Bij mij althans. En nog steeds is. Kwam gisteren niet hoger dan 96% (1 kW laadvernogen, wat ongeveer de koeling zal zijn geweest), was 318 km bereik...
Morgen wordt mijn 12V batterij vervangen en kan ik hopelijk weer een nieuwe versie installeren. Eigenlijk heb ik er wel vertrouwen in.
 
Last edited:
Ah ik heb er ook rondje mee gedaan.

Qua laden wat ik begreep is beperkt tot een type 2 AC aansluiting, wat begrijpelijk is voor relatief kleine 14kWh accu maar wel dus dramatisch voor lange afstanden...

Toch als je op werk kan laden met type 2 of simpel shuko is dit wel een heel erg leuke commuter.
Ook gereden met een Zero SR. Heel leuk ding, maar alleen type 2 laden (a 6 kW) of grotere accu (powerpack). De nieuwe SR/F heb ik nog niet gereden, maar die schijnt wel sneller te kunnen laden (iets van 11 kW type 2).

Ook nu gericht op een Energica Eva (of EsseEsse9). Heeft een iets kleinere accu, maar kan wel CCS snelladen met 24 kW (dus 2C). Energica Motor Company INC. Configurator
Vind garantie op accu wel weinig. Energica 3 jaar, Zero 5 jaar.

Verder is Zero = belt, Energica = ketting. Ze zijn wel prijzig, maar schijnbaar kan je wel KIA toepassen, dus dat scheelt al wat (als je die mogelijkheid hebt).

Als commuter beide volgens mij erg leuk! De Eva zou nog kunnen voor lange afstanden (bereik is tussen 100 snelweg, 200 stad) voor touren zal je ergens tussenin zitten. Elke 150-175km even 20-30min pauze. Rondjes rijden in de Eifel zou net moeten kunnen (met lunchpauze als laadstop).
Oh ja, er zit ook een achteruit op ;)

Deze 'review' is misschien nog interessant: Energica Eva 107 vs Zero SR
Vooral het stukje of regen klinkt goed. Vond dat bij de Zero aardig zwak (op alle standen), als je Tesla gewend bent ;)
 
Dat is 2019.16.1, terwijl de boosdoener 2019.16.2 was.
Bij mij althans. En nog steeds is. Kwam gisteren niet hoger dan 96% (1 kW laadvernogen, wat ongeveer de koeling zal zijn geweest), was 318 km bereik...
Morgen wordt mijn 12V batterij vervangen en kan ik hopelijk weer een nieuwe versie installeren. Eigenlijk heb ik wel vertrouwen in.
bij mij is het ook 2019.16.2
Ik zit nog steeds op deze versie. Terwijl mijn schoonzoon gisteren beweerde dat ik volgens het intern systeem op 2019.20.1 zou zitten
 
Vooral het stukje of regen klinkt goed. Vond dat bij de Zero aardig zwak (op alle standen), als je Tesla gewend bent ;)
Ik ben dus met een SR/F gaan rijden, en de regeneratie bij City vond ik veel te sterk. Bij Sport mode vind ik de regen dan te weinig, en bij Street net perfect.

Geen snelladen op de Zero is jammer, maar op de Energica zit dan weer een tandwiel en tandwielenbak.

Nu, ik ben sowieso niet in de markt voor een naked/roadster; ik rij momenteel soms met een BMW K1600GT en ik mistte op de Zero toch wel het comfort. Heel leuk om te rijden op binnenwegen, maar op de snelweg is er niks plezant aan en kan de cruise control zelfs 120 km/u niet aanhouden.
 
Die grote drop in range van 85 kWh batterijen vind ik er wel los over; Mijn auto zit er (nog) niet bij hoewel mijn software ook up to date is, maar zo'n dergelijk verlies zou echt niet gepusht mogen worden door Tesla zonder boe of ba. Mij lijkt het echt op een maatregel om kosten te besparen op reparaties/vervangingen van de oudere wagens, hoewel dit niet zou mogen. Het gaat niet om reguliere degradatie of iets dergelijks.
Terug goedmaken, of indien de batterij problemen heeft, vervangen zoals men zou verwachten. Kan hier op legaal vlak iets aan gedaan worden?
 
Ik ben dus met een SR/F gaan rijden, en de regeneratie bij City vond ik veel te sterk. Bij Sport mode vind ik de regen dan te weinig, en bij Street net perfect.

Geen snelladen op de Zero is jammer, maar op de Energica zit dan weer een tandwiel en tandwielenbak.

Nu, ik ben sowieso niet in de markt voor een naked/roadster; ik rij momenteel soms met een BMW K1600GT en ik mistte op de Zero toch wel het comfort. Heel leuk om te rijden op binnenwegen, maar op de snelweg is er niks plezant aan en kan de cruise control zelfs 120 km/u niet aanhouden.
Oh dat klinkt wel aanemelijk als de Zero SR/F ook sneller kan laden, dan misschien is de regeneratie dan ook een stuk sterker dan een SR. Je kan als het goed is ook een custom mode instellen voor jouw wensen.

Een naked is toch wel apart op de snelweg ja, sowieso zou een schermpje voorop al wat helpen, maar ik geloof je meteen dat het minder is op de snelweg.
 
Mijn probleem is nu dat ik echt heel graag een elektrische motorfiets wil, maar vrees dat de Zero SR/F niet is wat ik nodig heb of kan gebruiken. Met mijn BMW K1600GT heb ik vermogen genoeg en met de 2 zijkoffers en topkoffer kan ik een motorpak in opbergen en in business casual arriveren op kantoor zonder dat iemand iets merkt, maar dat gaat niet lukken met wat Zero voorstelt voor de SR/F.

Misschien komende winter de K1600GT slopen en zelf een battery pack ontwikkelen? ;)
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Mijn probleem is nu dat ik echt heel graag een elektrische motorfiets wil, maar vrees dat de Zero SR/F niet is wat ik nodig heb of kan gebruiken. Met mijn BMW K1600GT heb ik vermogen genoeg en met de 2 zijkoffers en topkoffer kan ik een motorpak in opbergen en in business casual arriveren op kantoor zonder dat iemand iets merkt, maar dat gaat niet lukken met wat Zero voorstelt voor de SR/F.

Misschien komende winter de K1600GT slopen en zelf een battery pack ontwikkelen? ;)
Enige zou nog een Zero DSR Black Forest Edition kunnen zijn, is wel dual sport. Dus weer net wat anders.
Ben bang dat het een kwestie van (veel) geduld is.

Baal nog steeds dat Elon ooit heeft gezegd dat er geen Tesla motorfiets komt, zou het gelijk kopen. :mad:

Die grote drop in range van 85 kWh batterijen vind ik er wel los over; Mijn auto zit er (nog) niet bij hoewel mijn software ook up to date is, maar zo'n dergelijk verlies zou echt niet gepusht mogen worden door Tesla zonder boe of ba. Mij lijkt het echt op een maatregel om kosten te besparen op reparaties/vervangingen van de oudere wagens, hoewel dit niet zou mogen. Het gaat niet om reguliere degradatie of iets dergelijks.
Terug goedmaken, of indien de batterij problemen heeft, vervangen zoals men zou verwachten. Kan hier op legaal vlak iets aan gedaan worden?

Ik zit nu (nog) op 16.1.1 en ik heb (gelukkig) nog geen range drop gezien. Zonder verdere uitleg pushen vind ik ook niet kunnen. Hopelijk zijn het inderdaad maar een handjevol mensen