Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Moet ik nu als jong broekie gaan zeggen dat dit allemaal zinloos geweld is!!!
Dan gaan zij onze kabels doorknippen!

We kunnen beter de benzine pompen pakken of de producenten pas dan hebben ze een probleem (en wij niet want wind waait en zon schijnt) dus meer stormen op zee, schaliegas is echt slecht, er lekt iedere dag miljoenen liters olie in zee en ik vind dat de Afrikaanse boeren meer schadevergoeding moeten krijgen, en het milieu is door bp echt scade aangericht en moet meer betalen etc
 
Voor de Belgen: wie zin heeft om een enquête in te vullen:

Link naar de enquête: Survey | Qualtrics Survey Software

Spijtig wel dat ze geen feedback geven van wat je dan wel of niet kan doen met je installatie...

- - - Updated - - -

Voor diegene die op zoek zijn naar manieren om hun telefoon / ipad te monteren. Brodit komt met Proclips voor de Model S:
http://brodit.se/productList.html?lrhandDrive=lhd&brand=Tesla&model=Model+S&year=2013&pn=prod

Het gaat er los over, maar ik lees wat minder goeie dingen over de integratie van file informatie in het Garmin/Google Maps Navigatiesysteem van de S.
Daarom dat ik er toch erg over aan het nadenken ben om mijn TomTom op Ipad Mini mee te nemen in de S. Ik merk dat die TomTom mij toch regelmatig enkele uren file bespaart.

Cool, maar als ik je link volg heb ik: 0 resultat för Tesla Model S , 2013
Tesla verschijnt ook niet in de drop-downs.
Is het wishful thinking? Heb je insider info?
Heb nu Brodit op mijn S60. Goed afgewerkt, beschadigt de wagen niet en past prima, als het bestaat, tenminste...
 
Dat met die laadpalen op parkeerplaatsen wordt een probleem, vooral door de stort (zond?) vloed aan hybrids en plugins. Niets meer aan te doen. De enige oplossing is een eigen laadpaal thuis en/of je werk. En onderweg: snelladers. Juist daarom is het zo ontzettend jammer dat de S vooralsnog niet geschikt is voor CHAdeMO. Die zijn er genoeg en vooral strategisch geplaatst. En of Musk et al hier snel Superchargers gaan neerzetten betwijfel ik.
 
Het werkt, Ie hieronder de reactie van Hotels.nl | 1900 hotels in the Netherlands & Belgium | Always the best price

Geachte heer Van der Stelt,


Bedankt voor uw mailtje.


Wij hebben onlangs bij alle hotels die op Hotels.nl vermeld worden een inventarisatie gedaan of zij beschikken over een oplaadpunt voor elektrische auto's en/of fietsen.
Deze informatie was al wel verwerkt op de hotelpagina's. Bezoekers konden er echter nog niet op filteren.


We hebben goed nieuws voor u: aan de filtermogelijkheden is zojuist 'oplaadpunt elektrische auto' toegevoegd.
Aangezien naast eletrische auto's ook elektrische fietsen steeds populairder worden, is het mogelijk om apart op 'oplaadpunt elektrische fiets' te filteren.
U ziet de filtermogelijkheden op de resultatenpagina, dus zodra u op een plaats/provincie/regio heeft gezocht (met of zonder aankomst-/ vertrekdatum). In de bijlage ziet u een voorbeeld.
Wellicht dat in de toekomst nog extra informatie toegevoegd wordt over de oplaadpunten, als blijkt dat veel gasten al bij het boeken van een hotel vragen hebben over betaalwijze/codes etc.


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


--
Met vriendelijke groet,


Hedwig Hibma
Accountmanager
 
of mijn vraag, wanneer we als Belgen de voorschotfactuur mogen verwachten en of het mogelijks nog voor dit kwartaal zou zijn. heb ik vrijwel onmiddellijk volgende antwoordt gekregen:

Hartelijk dank voor uw email aan Tesla Motors.
Wij zijn op dit moment nog bezig met een systeem upgrade voor onze Belgische klanten zodat wij factures kunnen uitrollen, dit is nog niet compleet en vandaar kan ik nu nog geen factuur kan sturen maar wel iets wat erop lijkt, dit is een Reservation fee confirmation, ondertekend door onze EU Finance Director,

dit vindt u toegevoegd aan dit email.
Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd, mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dit graag.


de bijlage was gewoon een verklaring dat je de aankoop van een modelS hebt gedaan, en een voorschot van 4000€ hebt gedaan. Volgens mij is dit niet te gebruiken in de boekhouding om de BTW te recupereren.
Ik begrijp niet echt waar het probleem nu zit!:confused:
 
heb je nu vanwege het idee een gratis weekje weg gekregen?

wel een nette reactie van ze

ik ga jouw brief even copieren om te sturen naar bookit (hoteletje.nl etc etc )

Nee dat niet, maar het gaat erom dat we zoveel mogelijk sites bereid krijgen dit te doen. Laten we wel hier of elders melden welke sites er benaderd zijn en welke eraan mee (willen gaan) werken, zodat we niet allemaal dezelfde sites gaan benaderen. Komt onprofessioneel over en kost iedereen tijd.
 
Dat met die laadpalen op parkeerplaatsen wordt een probleem, vooral door de stort (zond?) vloed aan hybrids en plugins. Niets meer aan te doen. De enige oplossing is een eigen laadpaal thuis en/of je werk. En onderweg: snelladers. Juist daarom is het zo ontzettend jammer dat de S vooralsnog niet geschikt is voor CHAdeMO. Die zijn er genoeg en vooral strategisch geplaatst. En of Musk et al hier snel Superchargers gaan neerzetten betwijfel ik.

Dat denk ik toch wel - ze zijn wel als zodanig aangekondigd. Maar zal nog wel even duren denk ik - zeker niet eerder dan 2014 en dan bovendien maar op enkele plekken. Beter dan nix. Groot bijkomend voordeel: verboden voor want onbruikbaar voor plug-in hybrid.

De Plug-In Hybrid.
Volstrekt zinloos en totaal ambivalent compromis dat alleen verzonnen kon worden door de ultraconservatieve innovatieschuwe grote autofabrikanten nadat ze eerst met een groot mediaoffensief het begrip 'range-anxiety' hadden uitgevonden. Eigenlijk compleet onverkoopbaar maar door slim lobbywerk bij naïeve overheden door onterechte subsidie werkelijk niet aan te slepen. Vrijwel uitsluitend bestuurd door zich helemaal slap lachende ongezond opportunistische bijtellingsfraudeurs, die met lege accu's en 140+ permanent de linkerbaan bewonen en laadplaatsen bezetten zonder op te laden.
 
Dat denk ik toch wel - ze zijn wel als zodanig aangekondigd. Maar zal nog wel even duren denk ik - zeker niet eerder dan 2014 en dan bovendien maar op enkele plekken. Beter dan nix. Groot bijkomend voordeel: verboden voor want onbruikbaar voor plug-in hybrid.

De Plug-In Hybrid.
Volstrekt zinloos en totaal ambivalent compromis dat alleen verzonnen kon worden door de ultraconservatieve innovatieschuwe grote autofabrikanten nadat ze eerst met een groot mediaoffensief het begrip 'range-anxiety' hadden uitgevonden. Eigenlijk compleet onverkoopbaar maar door slim lobbywerk bij naïeve overheden door onterechte subsidie werkelijk niet aan te slepen. Vrijwel uitsluitend bestuurd door zich helemaal slap lachende ongezond opportunistische bijtellingsfraudeurs, die met lege accu's en 140+ permanent de linkerbaan bewonen en laadplaatsen bezetten zonder op te laden.

Wow hier is iemand wat frustratie kwijt :)

We zullen zien hoe het gaat worden. Gelukkig worden er heel wat palen bijgebouwd en komen er toch een aantal voorzieningen erbij voor het elektrisch rijden.
Tevens zijn we gezegend met extra grote range met onze wagen, dus zal het niet altijd zo zijn dat je bij MOET laden.
 
De Plug-In Hybrid.
Volstrekt zinloos en totaal ambivalent compromis dat alleen verzonnen kon worden door de ultraconservatieve innovatieschuwe grote autofabrikanten nadat ze eerst met een groot mediaoffensief het begrip 'range-anxiety' hadden uitgevonden. Eigenlijk compleet onverkoopbaar maar door slim lobbywerk bij naïeve overheden door onterechte subsidie werkelijk niet aan te slepen. Vrijwel uitsluitend bestuurd door zich helemaal slap lachende ongezond opportunistische bijtellingsfraudeurs, die met lege accu's en 140+ permanent de linkerbaan bewonen en laadplaatsen bezetten zonder op te laden.

Uiterst ongenuanceerde stelling. Er zal op een behoorlijke schaal ongepast gebruik gemaakt worden van deze voertuigen.
Ik ken aan de andere kant een behoorlijk aantal mensen die dit wel netjes doen. Mijn zoon heeft een Ampera. Woont in Leiden en werkt in Amsterdam. Kan thuis in zijn flat laden en vertrekt met een volle accu naar Amsterdam. Daar kan de Ampera weer aan een laadpaal. Hij rijdt elke dag geheel elektrisch 61 km van Leiden naar Amsterdam en weer terug. Kan niet geheel zonder benzine, maar staat nu op 1 liter benzine op 65 km.
 
staat nu op 1 liter benzine op 65 km.
Kijk, das netjes, gebruik zoals bedoeld is.
Mijn situatie levert dit op: (onmogelijk in de winter trouwens).
IMG_3096.JPG
IMG_3095.JPG

Slechts 1 op 250 km. Kost wel wat elektronen :cool:
 
De Plug-In Hybrid.
Volstrekt zinloos en totaal ambivalent compromis dat alleen verzonnen kon worden door de ultraconservatieve innovatieschuwe grote autofabrikanten nadat ze eerst met een groot mediaoffensief het begrip 'range-anxiety' hadden uitgevonden. Eigenlijk compleet onverkoopbaar maar door slim lobbywerk bij naïeve overheden door onterechte subsidie werkelijk niet aan te slepen. Vrijwel uitsluitend bestuurd door zich helemaal slap lachende ongezond opportunistische bijtellingsfraudeurs, die met lege accu's en 140+ permanent de linkerbaan bewonen en laadplaatsen bezetten zonder op te laden.

Dag Peter,

Sorry, hier moet ook ik op reageren! Ik rijd sinds maart vorig jaar in een ampera. Inmiddels heb ik daar ruim 37.000 km mee gereden. Gemiddeld totaal benzineverbruik ligt nu op 2,5 liter per 100 km. Daar zitten twee reizen naar Spanje bij inbegrepen, zonder die reizen zou het verbruik op 1,5 liter per 100 km uitkomen. Als ik kijk naar het verbruik vanaf begin dit jaar kom ik uit op 1 liter per 100 km. Daarmee lijkt mij het potentieel van een ampera wel bewezen. Ik ben het overigens met je eens dat veel berijders dit potentieel niet benutten, maar dit ligt m.i. niet aan het autoconcept maar aan de fiscale en arbeidsrechtelijke regelgeving, waardoor de gemiddelde lease rijder ongestraft kan rijden zonder ooit een laadpaal van dichtbij te hebben gezien.

En ook niet onbelangrijk: met een ampera zijn reizen naar het (verre) buitenland al mogelijk. Dat kunnen wij met onze binnenkort te leveren model s'en voorlopig nog lang niet (wat uiteraard heel jammer is: straks moet ik op vakantie met de ampera terwijl de model s thuis blijft:mad:).

Kortom: ik zie niet in waarom een ampera zinloos en ambivalent zou zijn!

P.S. Staat de SZ in jouw naam voor de beroemde alfa van dat type?

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
De overheid moet de regeltjes wat aanscherpen (en dat uit mijn mond :redface:).
Per kalenderjaar is 0% slechts van toepassing als je onder de 50mg/km bent gebleven (max. 2,1 lt/km), anders 14%.
De meeste plug-in's gaan via lease maatschappijen, die kennen per gebruiker het verbruik, en kunnen dus na afloop van elk jaar een verklaring afgeven over het verbruik.
Het hele "plug-in misbruik" gedoe zou voor een groot deel opgelost zijn.
Alsook wordt de niet geschikte doelgroep zo uitgesloten (bijv. 300 km/dag waarvan 20 tot 50 elektrisch).
Zo wordt de keuze voor zowel bezit/aanschaf als de wijze van gebruik ineens om de juiste redenen gemaakt, alsook om de juiste redenen fiscaal gestimuleerd.
 
De overheid moet de regeltjes wat aanscherpen (en dat uit mijn mond :redface:).
Per kalenderjaar is 0% slechts van toepassing als je onder de 50mg/km bent gebleven (max. 2,1 lt/km), anders 14%.
De meeste plug-in's gaan via lease maatschappijen, die kennen per gebruiker het verbruik, en kunnen dus na afloop van elk jaar een verklaring afgeven over het verbruik.
Het hele "plug-in misbruik" gedoe zou voor een groot deel opgelost zijn.
Alsook wordt de niet geschikte doelgroep zo uitgesloten (bijv. 300 km/dag waarvan 20 tot 50 elektrisch).
Zo wordt de keuze voor zowel bezit/aanschaf als de wijze van gebruik ineens om de juiste redenen gemaakt, alsook om de juiste redenen fiscaal gestimuleerd.

Martijn, ik leaste ook lang auto's, maar had zelf een tankpas. Dus dan kan de leasemaatschappij dit niet controleren. Daarnaast zijn er ook mensen die bv. Trilplaten in de bouw afdanken met hun Tankpas, gelijktijdig met de auto. Enzovoorts, dus een goed systeem is dat niet. Ik zeg plug-ins 7%, echt EV 0%, en verder de normale regeling. En werkgevers kunnen goede invloed uitoefenen op hun personeel door te belonen bij goed gedrag of boetes bij te veel brandstof op basis van de kilometerslang. Maar het blijft een discussie, want wat als je baas je naar klussen ver weg stuurt, waardoor je niet meer op acculading heen en weer kan, maar dat je altijd een stuk op benzine moet rijden.
 
Ik rijd een Chevrolet Volt en mijn broer een Opel Ampera. Hij haalt gemiddeld 1 op 100, ik 1 op 40 (maar ik rijd dan ook 140 km per dag). We laden zelf zoveel mogelijk bij, thuis en op het werk. Ik denk dat wel van belang is dat we zelfstandig ondernemer zijn en dus zelf voor de kosten opdraaien. Een werknemer die een onbeperkte tankpas van de baas krijgt zal minder gestimuleerd worden zoveel mogelijk bij te laden, zeker wanneer het laden thuis niet vergoed wordt. Hier ligt een taak voor de werkgever; een laadpunt thuis op kosten van de zaak, een maximum hoeveelheid brandstof per jaar, dat soort dingen. Wanneer dit niet goed wordt geregeld en er zonder verdere vragen een Ampera, Outlander of plug-in Prius geleast kan worden is het een waardeloze baas.
 
De overheid moet de regeltjes wat aanscherpen (en dat uit mijn mond :redface:).
Per kalenderjaar is 0% slechts van toepassing als je onder de 50mg/km bent gebleven (max. 2,1 lt/km), anders 14%.
De meeste plug-in's gaan via lease maatschappijen, die kennen per gebruiker het verbruik, en kunnen dus na afloop van elk jaar een verklaring afgeven over het verbruik.
Het hele "plug-in misbruik" gedoe zou voor een groot deel opgelost zijn.
Alsook wordt de niet geschikte doelgroep zo uitgesloten (bijv. 300 km/dag waarvan 20 tot 50 elektrisch).
Zo wordt de keuze voor zowel bezit/aanschaf als de wijze van gebruik ineens om de juiste redenen gemaakt, alsook om de juiste redenen fiscaal gestimuleerd.
Ik stel voor dat alle plug-in hybrides lekker op benzine blijven rijden. Dan blijft die paal tenminste ook vrij.