Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand wat er gebeurt als je twee sleutels in de auto hebt? Welke user settings worden dan gebruikt?
Stel: ik ga met mijn vrouw een stukje rijden. Zij zal altijd de sleutel in haar handtas hebben, ik heb hem op zak. Ik zou dan niet willen dat alle voorkeursinstellingen (stoel, stuur etc) op haar profielstand gaan staan. Maar dat zou best eens kunnen gebeuren. (ok: met een druk op de "knop" switch ik alsnog naar mijn eigen profiel, dus geen heel ernstig probleem). Iemand iets over gelezen?
dat is de sleutel die het eerste gedetecteerd wordt.
 
even terug over transport van US naar Europa.
Op een auto-transport-schip gaan duizenden auto's. De grootste halen 8000 auto's
http://www.eukor.com/homepage/eukor/fleet_fleetlist.jsp
Dat is bijna een half jaar productie.
Bovendien moeten ze ingevoerd worden zonder wielen, batterij etc, om dan de 'onderdelen' te assembleren in de EU, en van die onderdelen in de EU een auto te maken.

Ik heb begrepen dat de wagen in containers vervoerd worden, dat zouden er drie per container worden.

Er zijn vaste, regelmatige lijndiensten tussen de verschillende havens. Tussen de westkust van de VS (L.A.) en Antwerpen/Rotterdam/Bremerhaven zijn er een paar per week. Die lijndiensten zijn super georganiseerd : men kan je weken op voorhand al melden welke afvaarten er zijn, en wanneer je container aankomt.

(Eèn van m'n klanten verstuurt enkele honderden containers per jaar)
 
Weet iemand wat er gebeurt als je twee sleutels in de auto hebt? Welke user settings worden dan gebruikt?
Stel: ik ga met mijn vrouw een stukje rijden. Zij zal altijd de sleutel in haar handtas hebben, ik heb hem op zak. Ik zou dan niet willen dat alle voorkeursinstellingen (stoel, stuur etc) op haar profielstand gaan staan. Maar dat zou best eens kunnen gebeuren. (ok: met een druk op de "knop" switch ik alsnog naar mijn eigen profiel, dus geen heel ernstig probleem). Iemand iets over gelezen?

Zover ik weet zijn profielen nog niet aan sleutels te koppellen dus je zal middels de scherm UI het profiel wijzigen naar jou of je vrouw.
Je bepaalt zelf wanneer je wijzigingen maakt of deze in het profiel opgeslagen worden.

Dat is tenminste mijn understanding...
 
Denk dat ik dat ben…. :)

Heeft me een kleine rib gekost (en dan komt de rest aan BTW en Duties nog), maar ik ga als alles goed gaat morgen mijn matten ophalen bij UPS.

Matten zijn binnen (nu de auto nog :)

IMG_1557.JPG
 
Zover ik weet zijn profielen nog niet aan sleutels te koppellen dus je zal middels de scherm UI het profiel wijzigen naar jou of je vrouw.
Je bepaalt zelf wanneer je wijzigingen maakt of deze in het profiel opgeslagen worden.

Dat is tenminste mijn understanding...
Mag hopen dat dat niet waar is. Een Renault Espace die ik in 2006 kocht kon dit al... We willen toch niet achteruit met Tesla?

- - - Updated - - -

Vandaag de brief (dd 27.05) van Agentschap ontvangen inzake toekenning MIA&Vamil. Aangevraagd 16.05
Kreeg vorige week ook de brief waarin stond EUR 9.255.372,00 MIA-VAMIL subsidie aan mij is toegekend. Potje zal wel snel leeg zijn met zulke foutjes:wink:
 
Even weer wat anders, iemand al bezig met een verzekering. Vulde zojuist op Independer.nl de Model S in (ze kennen hem) en kom op een premie van zo'n € 170 / maand (dus zo'n € 2.000 per jaar). Iemand nog iets gehoord van een collectieve verzekering via Tesla. Volgens mij als je zakelijk wilt verzekeren dan kan dat ook niet bij iedere maatschappij.

- - - Updated - - -

Kreeg vorige week ook de brief waarin stond EUR 9.255.372,00 MIA-VAMIL subsidie aan mij is toegekend. Potje zal wel snel leeg zijn met zulke foutjes:wink:

Wellicht even een mailtje sturen, want het zijn systemen en die houden dit wel vast. Als je belt, dan krijg je een mailadres en passen ze het netjes aan. Krijg je ook een schrijven van. Ik had twee aanvragen gemaakt (per ongeluk) en er eentje van laten verwijderen.
 
Even weer wat anders, iemand al bezig met een verzekering. Vulde zojuist op Independer.nl de Model S in (ze kennen hem) en kom op een premie van zo'n € 170 / maand (dus zo'n € 2.000 per jaar). Iemand nog iets gehoord van een collectieve verzekering via Tesla. Volgens mij als je zakelijk wilt verzekeren dan kan dat ook niet bij iedere maatschappij.
Collectief is bij centraal beheer. Via ANWB kan je ook scherpe premie krijgen, echter dekking nieuwwaarde beperkt tot 75k. Ik dacht iets van ± 750,- premie/jaar. Zie ook het verzekeringsdraadje.
 
Mag hopen dat dat niet waar is. Een Renault Espace die ik in 2006 kocht kon dit al... We willen toch niet achteruit met Tesla?
Je zal op meer van dit soort puntjes wellicht iets achteruit gaan maar waar het om gaat, de driving-experience, is daarentegen ongeëvenaard.

Tis wel in de USA een regelmatig gevraagde feature en komt vast met een update...

- - - Updated - - -

Herkenbaar. Zo kocht ik 2 jaar geleden alvast een set sneeuwkettingen en dakdragers voor m'n huidige auto voordat ik m had. Bij levering bleek ik geïntegreerde dakrails te hebben, paste ze niet.....:redface::redface::redface:.
Oeps, acht de kans hierop bij de Model S vrij klein…
Heb ook al AlloyGators, Sleutel-hoesje (en bind-draadje) e.d.
Je kan er maar vast klaar voor zijn :)
 
Even weer wat anders, iemand al bezig met een verzekering. Vulde zojuist op Independer.nl de Model S in (ze kennen hem) en kom op een premie van zo'n € 170 / maand (dus zo'n € 2.000 per jaar). Iemand nog iets gehoord van een collectieve verzekering via Tesla. Volgens mij als je zakelijk wilt verzekeren dan kan dat ook niet bij iedere maatschappij.

Ik heb al een aanbieding van Centraal Beheer ontvangen. Gewoon via de website van de Tesla verzekering aangevraagd. Zat 1 gek puntje in. In de voorwaarden staat dat je via een PAC de auto moet laten volgen. Toen ik dat navroeg bleek dat alleen een Tesla alarm ook voldoet. Stond alleen niet in de voorwaarden. Toen ik er naar vroeg, kreeg ik een mailtje dat artikel 23.4b niet van toepassing was. Let daar dus even op als je deze verzekering afsluit.

Als je nog andere voorwaarden tegenkomt die niet kloppen, meldt dit dan even voordat we een verzekering afsluiten die niet voldoende dekkend is....