Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, ik ben een Tesla fan en hoop grondig dat ze erin slagen om tot de Gen III te komen, maar de weg is nog lang.

Ik hoop echt dat jullie met de eerste Model S'en kunnen en willen meewerken om er nog een veelvoud van te verkopen, want enkel een sterke en blijvende verkoop van Model S zal het toelaten om de GenIII een succes te laten worden. Ik bedank jullie alvast voor de aanschaf van jullie Model S.
 
Last edited:
1 of 2 auto's per container schiet niet echt op en je moet bovendien een hele lange pijplijn vullen. Iedere container moet apart naar Tilburg gereden worden. In Rotterdam is meer dan voldoende ruimte voor een hele boot auto's die daarna per trailer met 8 (oid) tegelijk naar Tilburg komen. 1x een hele boot huren is dan toch goedkoper vermoed ik. En in containers moet je iedere auto apart vastzetten. Doe je dat niet heel zorgvuldig dan is iedere S Total loss bij aankomst. Op zgn. RoRo (roll on roll off) schepen is dat veel makkelijker en sneller. Het enige dat ik niet begrijp is hoe ze die boot vullen met auto's die niet rijden maar geduwd of getrokken moeten worden.
Zover ik weet worden de wielen er ook pas in Tilburg onder gezet. In dat geval heeft Roll on Roll off bijzonder weinig nut.
 
Voor de duidelijkheid.

Eerste shipping is 500 stuks (Signatures) en deze komen deels via Noorwegen en deels via Tilurg. het deel in Tilburg komt via containers omdat er zo geen/minder invoerrechten hoeven te worden betaald.
In Tilburg komen de wielen, accu en de aandrijving bij elkaar en vanaf dat moment is het fiscaal een auto.

Productie van deze 500 stuks is nog niet gestart in Amerika maar komt deze of volgende week op gang. Bron Tesla, info 1 week oud.
 
Voor de duidelijkheid.

Eerste shipping is 500 stuks (Signatures) en deze komen deels via Noorwegen en deels via Tilurg. het deel in Tilburg komt via containers omdat er zo geen/minder invoerrechten hoeven te worden betaald.
In Tilburg komen de wielen, accu en de aandrijving bij elkaar en vanaf dat moment is het fiscaal een auto.

Productie van deze 500 stuks is nog niet gestart in Amerika maar komt deze of volgende week op gang. Bron Tesla, info 1 week oud.
Zo had ik het ook begrepen. Dacht dat de accu dan ook direct vanuit Japan komt. En volgens mij is er ook best een behoorlijke frequentie van containerlijndiensten tussen Europa en de Westkust van Amerika. Daarom begreep ik dus de logica achter een batchverscheping van 500 stuks niet. Waarom wachten tot er 500 geproduceerd zijn als je de eerste 50 of zo al op de boot naar Nederland kunt zetten? Ze zijn ook nog eens een dikke maand onderweg.
 
Sjees, ben ik vier dagen in het buitenland zijn er 20 pagina's met posts bijgekomen. Dat is niet bij te houden :biggrin:

- - - Updated - - -

Staat daar echt 150 km voor een Tesla?
Ergerlijk. Wat een onzin wordt er toch de wereld in geslingerd over Tesla.

Dit soort zichzelf 'kritisch journalist' noemende heren krijgt met geen mogelijkheid iets positiefs of opbouwends uit de pen. Het journaille van NRC en De Volkskrant zal de wereld gelukkig niet al te lang meer lastig vallen met zulke op slechte research en vooroordelen gebaseerde stukjes. Met jaarlijks minus 2 à 4% minder lezers mogen ze blij zijn als ze over tien jaar nog een baan hebben. Ik heb zelf ook jarenlang als dagbladjournalist gewerkt. Ik heb dat zinkende schip gelukkig reeds lang geleden verlaten.
 
In een van de laatste interviews met Bloomberg liet Elon ontvallen dat het ophalen van de extra 1$ billion ook wel handig was om de '[enormous] amount of inventory at sea' te kunnen financieel coveren.
Daar bedoeld hij dan waarschijnlijk het kapitaalsbeslag van de uit te leveren auto's mee.
De MSen zijn tijdens het transport natuurlijk verzekerd, maar als er 500 of 1000 op 1 schip staan en die doet een Titanic, dan heeft Tesla een leveringsprobleem met in NL zelfs nogal wat annuleringen vanwege de bijtelling.

Iets anders: Elon over Gen III:
http://jalopnik.com/elon-musk-challenges-self-to-build-affordable-car-as-te-510078163
 
Daar bedoeld hij dan waarschijnlijk het kapitaalsbeslag van de uit te leveren auto's mee.
De MSen zijn tijdens het transport natuurlijk verzekerd, maar als er 500 of 1000 op 1 schip staan en die doet een Titanic, dan heeft Tesla een leveringsprobleem met in NL zelfs nogal wat annuleringen vanwege de bijtelling.
Ik dacht eerder dat hij bedoelde dan een cashflow probleem te hebben gezien er zoveel kapitaal op zee zit (~ 50$ miljoen); voor toch een aantal weken. Met het extra kapitaal dat ze nu opgehaald hebben zitten ze weer veilig.

Ha, laat maar komen die Gen III.

Dit net nog ontdekt in mijn mailbox: BMW i. Laatste nieuws. - BMW i. Born Electric.
Waar kennen we dat concept nog van?

De i-App lijkt me ook wel leuk om eens te proberen, moet ik wel de Android van m'n vrouw pikken, ik zit met een Windows Phone (worst choice ever!). Hoewel ik het antwoord reeds ken: We have no EV for you (elke dag 120km autosnelweg aan 120km/h; A'pen - Gent)
 
Weet iemand wat er gebeurt als je twee sleutels in de auto hebt? Welke user settings worden dan gebruikt?
Stel: ik ga met mijn vrouw een stukje rijden. Zij zal altijd de sleutel in haar handtas hebben, ik heb hem op zak. Ik zou dan niet willen dat alle voorkeursinstellingen (stoel, stuur etc) op haar profielstand gaan staan. Maar dat zou best eens kunnen gebeuren. (ok: met een druk op de "knop" switch ik alsnog naar mijn eigen profiel, dus geen heel ernstig probleem). Iemand iets over gelezen?
 
Weet iemand wat er gebeurt als je twee sleutels in de auto hebt? Welke user settings worden dan gebruikt?
Stel: ik ga met mijn vrouw een stukje rijden. Zij zal altijd de sleutel in haar handtas hebben, ik heb hem op zak. Ik zou dan niet willen dat alle voorkeursinstellingen (stoel, stuur etc) op haar profielstand gaan staan. Maar dat zou best eens kunnen gebeuren. (ok: met een druk op de "knop" switch ik alsnog naar mijn eigen profiel, dus geen heel ernstig probleem). Iemand iets over gelezen?
Je model S zal weten dat de baas achter het stuur zit, en belangrijker: automatisch de pussy magnet uitschakelen.
Het eerste vermoed ik, het tweede heb ik uit zeer betrouwbare bron.
 
vorige week was er iemand die de sleutels in zijn tas had zitten en hij plaatste deze op de achterbank. wanneer hij de deur dichtklapte zag hij na een tijdje de deurhendels naar binnen gaan. toen hij zich realiseerde dat de sleutels in de auto waren. is hij via de koffer in de auto gekropen om de deuren te openen terwijl hij gewoon de deurhendels had moeten aanraken.:biggrin:
 
Last edited:
ik dacht dat via geurdetectie reeds aanwezige pussy's in de auto worden waargenomen, en dat dan onmiddellijk de pussy magnet wordt uitgeschakeld.

Ik denk dat wanneer je met je vrouw en twee sleutels in de S stapt de leuningen automatisch naar achteren klappen. "Relax stand". De geurdetectie vindt ik op het randje: wat als ik nu eens verse vis ga halen op de afslag?