Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geloof ik 255 op het eind.

Het valt me eigenlijk een beetje tegen, de aanloop hier in Europa. Zo'n 4000/4500 reserveringen so far, en het lijkt af te nemen. Sommige Europese landen (Noorwegen, Nederland) hebben mega interessante subsidie voordelen, en dan toch zijn er maar zo'n 300 verkocht hier (als die volgnummers kloppen op de facturen). Het moet wel wat gaan aantrekken. Ook in de US zijn de wachttijden maar een maand/6 weken. Als het meer opdroogt, dan gaat die TSLA koers omlaag vallen. Maar serieus: een auto van bijna een ton, hoe groot is die markt in Nederland...?ik had het nooit gedaan als ik niet eens gerekend had, maar dat deed ik pas maanden nadat ik van de auto hoorde, omdat ik dacht dat hij echt buiten mijn range lag.

Het is daarom dat er snel wat meer visibiliteit van de Model S in europa moet komen. Tot op heden heb ik enkel nog maar virale marketing gezien (behalve in NL; Athlon die een advertentie gezet heeft in een krant).
Als je deze kaart uitzoomt: http://www.zeemaps.com/map?group=295135
Dan zie je duidelijk dat er in europa nog heel wat groei mogelijk is. Zijn er in Frankrijk & Spanje echt zo weinig Model S'en verkocht? Doch het is best mogelijk dat bvb de fransen en de spanjaarden niet op de hoogte zijn van deze kaart.( 'Language-bubble') Ook de spreadsheet lijkt te duiden op een opvallende afwezigheid van de Fransen (4?) en Spanjaarden (0??): http://goo.gl/mNMMo

De markt is zoals je aangeeft groter dan je denkt, veel vrije beroepen (artsen, notaris, advocaat, etc.) en bedrijfsleiders of 'upper-management' kan zeker deze auto aan. Alleen weten de meesten van het bestaan niet af, of de perceptie is dat de range te beperkt is. Tesla == Top Gear perceptie (de nasleep van die reportage kom ik elke keer nog tegen).
 
Weet iemand of/wanneer top gear de model s gaat reviewen? Ik ben wel benieuwd of ze nu wel positief kunnen zijn. Ze waren zelfs enthousiast over de Fisker...
Ik vraag me ook af of dit ooit nog gaat gebeuren. Het lijkt me dat het water heel diep is tussen Tesla en Top Gear. Ik weet niet of het kan/mag, maar kan me inbeelden dat Elon het verboden heeft om een Tesla aan Top Gear uit te lenen of ook maar te verkopen.

Bitter weinig info: http://www.topgear.com/uk/tags/Model-S
 
Ik vraag me ook af of dit ooit nog gaat gebeuren. Het lijkt me dat het water heel diep is tussen Tesla en Top Gear. Ik weet niet of het kan/mag, maar kan me inbeelden dat Elon het verboden heeft om een Tesla aan Top Gear uit te lenen of ook maar te verkopen.

Bitter weinig info: http://www.topgear.com/uk/tags/Model-S

Dat kan hij toch niet verbieden aan particuliere eigenaars? Ik herinner me dat Tiff Needell ooit eens voor Fifth Gear een McLaren F1 van een private eigenaar heeft getest.
 
Dat kan hij toch niet verbieden aan particuliere eigenaars? Ik herinner me dat Tiff Needell ooit eens voor Fifth Gear een McLaren F1 van een private eigenaar heeft getest.
Idem voor Aston Martin One-77. Was ook niet beschikbaar voor journalisten, maar oa Top Gear heeft er eentje weten te lenen van een eigenaar. Is niet door een fabrikant te voorkomen lijkt me.
 
ik weet Elon zijn nummer niet, hij belt altijd zelf naar me.
Elon Musk.png
 
Ik las dat ze in noorwegen aan het factuurnummer zien hoeveel bestellingen er in het land zijn (>1000). Zou dat in nl ook werken? Factuurnr van mijn aanbetaling eindigt met veel 0-en en dan 283.
Zou best eens kunnen. Ik heb ......... 313.
Vermoedelijk gaat het op volgorde van paperwork ondertekenen.
Dan hebben we dus het nummer nodig van een NL'er die zeer recent heeft getekend..... iemand?
 
Weet iemand of/wanneer top gear de model s gaat reviewen? Ik ben wel benieuwd of ze nu wel positief kunnen zijn. Ze waren zelfs enthousiast over de Fisker...

Ik denk dat Top Gear Tesla doodzwijgt na de rechtzaak om Tesla een hak te zetten, wel een beetje flauw.
Aan een auto komen moet inderdaad niet moeilijk zijn, het lukt Ferrari ook niet om hun auto's uit handen van bepaalde journalisten te houden.
Lees dit stukje maar van mijn favoriete auto website: http://jalopnik.com/5760248/how-ferrari-spins