Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoge volumes bij de bel,
After-hours probleemloos de 90$-grens doorbroken, geeindigd op 90.01 .

Ik krijg stilaan hoogtevrees. Dit kan niet zo lang meer blijven duren.
Ik zal wel wat langer wachten om de 'Sell'-knop in te drukken dan die 'finalise'-knop, maar ik ben voorbereid.

Ik denk ook niet dat de sprong van 60 naar 90 te verklaren is door "facts" maar door de "feel good" die er hangt. Ik heb nog ingekocht aan 22,5 met de bedoeling om bij aankoop van de Tesla er enkele opties van bij te kopen, maar ik kan eigenlijk de halve wagen aankopen met wat ik verdiend heb. :) Is nu het de moment te verkopen? Moeilijk te zeggen... maar misschien ben ik te conservatief. Ik vond het bij $60 al te duur om nog met extra in te stappen, en had dus duidelijk ongelijk.

Gisteren trouwens ook de "It's time to build..." mail gekregen (Belgische P260).
 
Ik ook.

Alleen heb ik niet ff een leuke som cash over om die aandelen te kopen. Bij de $25 wilde ik al enkele duizenden euro's aandelen kopen, maar dat zou zo weinig nut hebben gehad. Nu achteraf had ik met 5.000 euro toch al snel 15.000 euro kunnen maken.

ik heb ruim 2 jaar geleden 30000 euro aanbetaald! had ik het toen in aandelen gezet had ik nu beter gezeten! sterker nog gezien de verschillen tussen de sig en gewoon en de levertijd tussen 2 jaar geleden bestellen en nu was de 30000 euro vooruitbetalen een zeer kostbare zet :biggrin: maar ja ik heb wel tesla gesponsord en krijg er iets minder voor terug als verwacht :cool: zit nog te wachten op wat extra's voor de sig houders :tongue:
 
(twijfel om toch nog maar een 4e tranche in te slaan, na op 35,- 48,- en 66,- te hebben gekocht)
Heel tegenstrijdig gevoel is dit: je hebt de overtuiging dat Tesla gaat slagen en verwacht op de lange termijn een hele dikke koers.
Dan is 86,- gisteren nog steeds een koopje.
Maar als je er voor gem. 49,- in zit, voelt 86,- zo duur.
Dat was gisteren (niet gedaan dus).
En dan kijk je nu voorbeurs alweer tegen dik 93,- aan.
 
ik ben van december de stock beginnen volgen, en al veel aan mijn neus zien voorbij gaan. gisteren toch de stap gezet aan 83.33 en vandaag waarschijnlijk +10%:biggrin:
ik zie het wel op lange termijn. eventueel tot de genIII.
Als er ondertussen geen gekke dingen gebeuren (model S uitbranden en recall of zo) zie ik ze wel stand houden en stijgen.
tegen negatieve kritiek van journalisten zijn ze ondertussen al bestand denk ik
je moet rekening houden de de grote massa nog geen weet heeft van Tesla. Zoals gisteren stonden de "kenners" in de bank ook met hun mond open als ik mijn Tesla promo praatje aan het maken was.:biggrin:
 
Tijdens de Tesla Xperience Day in Zolder had Gert-Jan Geerinckx beloofd dat ik binnen de twee weken mijn Finalize knop zou krijgen. En inderdaad... vandaag (14/05) om 10:15 kreeg ik de "It's time to build your Model S" email ;-)
En zo blij als een kind van 10 dat met Kerstmis een iPad op wielen krijgt heb ik mijn Finalisation process doorlopen.
Hier zijn de screenshots van die vijf stappen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.365546090213911.1073741834.357798104322043&type=1&l=69dba12f2a

Bestelling Tesla Model S: 18 juli 2011 (4.000 EUR deposit)
Finalized Tesla Model S: 14 Mei 2013
Estimated delivery: oktober-november 2013 (Natuurlijk hoop ik dat die datum nog een beetje zal vervroegen...)

Ik vermoed dat de meeste Belgen ook in de volgende dagen hun Finalize knop/email gaan krijgen. Wie heeft er al gefinaliseerd?
 
Tijdens de Tesla Xperience Day in Zolder had Gert-Jan Geerinckx beloofd dat ik binnen de twee weken mijn Finalize knop zou krijgen. En inderdaad... vandaag (14/05) om 10:15 kreeg ik de "It's time to build your Model S" email ;-)
En zo blij als een kind van 10 dat met Kerstmis een iPad op wielen krijgt heb ik mijn Finalisation process doorlopen.
Hier zijn de screenshots van die vijf stappen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.365546090213911.1073741834.357798104322043&type=1&l=69dba12f2a

Bestelling Tesla Model S: 18 juli 2011 (4.000 EUR deposit)
Finalized Tesla Model S: 14 Mei 2013
Estimated delivery: oktober-november 2013 (Natuurlijk hoop ik dat die datum nog een beetje zal vervroegen...)

Ik vermoed dat de meeste Belgen ook in de volgende dagen hun Finalize knop/email gaan krijgen. Wie heeft er al gefinaliseerd?

Oktober- November???? lijkt me toch laat als je uw bestelling in juli 2011 geplaatst hebt.:crying: met nummer 411 zou dit toch sneller moeten zijn.
de meeste buitenlanders die rond mijn nummer 1332 zitten worden verwacht september-oktober.
zouden ze dan toch de Belgen naar achter geschoven hebben?
 
Bestelling Tesla Model S: 18 juli 2011 (4.000 EUR deposit)
Finalized Tesla Model S: 14 Mei 2013
Estimated delivery: oktober-november 2013 (Natuurlijk hoop ik dat die datum nog een beetje zal vervroegen...)

Hmmm....dat lijkt in strijd met de berichtgeving tot nu toe dat de Belgen weliswaar later zouden kunnen finaliseren, maar dat het geen invloed zou hebben op de leveringsdatum. Als jij besteld hebt in 2011 heb je een veel lager P-nummer dan ik (ik heb besteld in juli 2012) en zou je eerder geleverd moeten krijgen. Toch kreeg ik na mijn finalisation een verwachte levering van sep-okt door...en dat is dus vreemd.
Tot nu toe spreekt iedereen de hoop uit dat er misschien stiekem eerder geleverd gaat worden, maar schuift de levering nu dan toch een beetje door naar achteren?
 
Hmmm....dat lijkt in strijd met de berichtgeving tot nu toe dat de Belgen weliswaar later zouden kunnen finaliseren, maar dat het geen invloed zou hebben op de leveringsdatum. Als jij besteld hebt in 2011 heb je een veel lager P-nummer dan ik (ik heb besteld in juli 2012) en zou je eerder geleverd moeten krijgen. Toch kreeg ik na mijn finalisation een verwachte levering van sep-okt door...en dat is dus vreemd.
Tot nu toe spreekt iedereen de hoop uit dat er misschien stiekem eerder geleverd gaat worden, maar schuift de levering nu dan toch een beetje door naar achteren?

Klopt. Dit is niet volgens de afspraken!
 
Bestelling definitief afgerond! :wink:
maar vind nergens iets van vermoedelijke leverdatum.. of kijk ik niet goed...???? Of moet ik dit met een bevestiging nog krijgen????

zelfde situatie hier : gisteren de finalise knop, meteen afgerond; maar geen indicatie van leverdatum.

Als we (als Belgen) toch achteruit worden geschoven tegenover de andere EU-landen, vind ik toch dat we als groep moeten reageren.
 
frank,

ik ben er zaterdag om 10.00 als je wil mag je gerust mee, kheb nog een plaatsje over ;-)
bedankt voor de aanbieding.
Ik hoef niet echt mee te rijden. ik zou enkel de rode eens "life" willen zien. zaterdag zit ik met de mtb in de Ardennen.
vrijdag rond 15uur zou ik dan Brussel passeren en met mijn echtgenote eens kunnen langs komen.
is het mogelijk om me de locatie en de tijdstippen van de testritten te bezorgen?
alvast bedankt