Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de testrit details: http://www.teslamotors.com/sites/default/files/mailers/brussels_test_drive_mailer_2013_nl.html

Maar zoals gezegd, als je niet ingeschreven bent, moet je niet veel verwachten. Er zijn maar 2 wagens, en die gaan de baan op, en er zal maar beperkt aantal Telsa PS'ers aanwezig zijn. Ik heb mijn testrit voor de 25e in Eindhoven laten staan. Ik hoef echt niet in/rond Brussel gaan rijden met een Model S. Behalve dat ik de omgeving daar wel goed ken, en dus wel even zou durven om 'het gas' vol open te zetten. En misschien net daarom ook Eindhoven = onbekend = ik zal veiliger rijden.
 
Kom maar niet uit interieur. Lacewoud/grey of lacewoud/tan.
Wil geen zwart, maar zowel grey als tan op de tesla-site vind ik niet echt mooi (wat te donker, maar dan kies ik grey).
Al vele malen gelezen dat beide kleuren in het echt een stuk lichter zijn.
Maar als je dan foto's gaat kijken kom ik ze tegen van echt een heel stuk lichter (dan kies ik tan) tot bijna gelijk aan de tesla-site (dan dus grey).
En bij mijn testritten alleen zwart gezien....
Hebben sommigen hier wellicht tan en/of grey in het echt gezien? Kan diegene er wellicht iets zinnigs over zeggen?
 
Bij mij nog steeds 'preparing papers, will take 1 business day.'

Die business-dag duurt intussen al 48 uur.

Sommigen krijgen antwoord binnen de paar uur; ik (en de andere Belgen ?) heb weer prijs.

Geduld.... is een deugd die aan mij is voorbijgegaan.:wink:
 
Bij mij nog steeds 'preparing papers, will take 1 business day.'
Die business-dag duurt intussen al 48 uur.
Sommigen krijgen antwoord binnen de paar uur; ik (en de andere Belgen ?) heb weer prijs.
Geduld.... is een deugd die aan mij is voorbijgegaan.:wink:

Bij mij duurde het 7 dagen (3 weken geleden). En ik ben Nederlander... :redface:

- - - Updated - - -

Even bellen naar Eindhoven, en de knop verschijnt kort daarna alsnog.
(zou dat ook werken zonder mail? ;) )

Ik had de knop denk ik een week voor ik de mail kreeg, gewoon gefinalizeerd. Dus de mail en de knop zijn niet 100% aan elkaar gekoppeld denk ik.

- - - Updated - - -

Kom maar niet uit interieur. Lacewoud/grey of lacewoud/tan.
Wil geen zwart, maar zowel grey als tan op de tesla-site vind ik niet echt mooi (wat te donker, maar dan kies ik grey).
Al vele malen gelezen dat beide kleuren in het echt een stuk lichter zijn.
Maar als je dan foto's gaat kijken kom ik ze tegen van echt een heel stuk lichter (dan kies ik tan) tot bijna gelijk aan de tesla-site (dan dus grey).
En bij mijn testritten alleen zwart gezien....
Hebben sommigen hier wellicht tan en/of grey in het echt gezien? Kan diegene er wellicht iets zinnigs over zeggen?

Volgens mij kan je zo wie zo in de showroom kijken in Eindhoven. Hier liggen de stalen van het materiaal en ook de kleuren die op de buitenkant van de Model S kunnen.

- - - Updated - - -

Ik heb vandaag de bevestiging van Agentschap NL ontvangen voor mijn aanvraag MIA / Vamil. Dit heeft dus zo'n 3 weken geduurd. Niet gek als je bedenkt dat ook veel Mitsubishi Outlander PHEV aanvragen binnen komen. Ben echt benieuwd of Agentschap NL het gaat redden met hun potje. Iedereen let op, de subsidie is op het bedrag excl. BTW (als je BTW kan terugvragen bij de Belastingdienst). Als iedereen het netjes doet, dan kunnen er veel mensen gebruik maken van de regeling.

Heeft iemand anders met een productieversie van de Model S ook al zijn status zien veranderen in Uw Model S is in productie ik blijf het vreemd vinden. Van de Performance/Sig's zou ik het nog snappen. Overigens iemand al een idee welke statussen ze kennen bij Tesla.

1. Uw bestelling is naar de fabriek gestuurd
2. Uw Model S is in productie
3. ......????? Uw model S is op transport (misschien)
4. ......????? U kunt u Model S ophalen in Eindhoven/Tilburg?:biggrin:
 
1. Uw bestelling is naar de fabriek gestuurd
2. Uw Model S is in productie
3. ......????? Uw model S is op transport (misschien)
4. ......????? U kunt u Model S ophalen in Eindhoven/Tilburg?:biggrin:

of:
1. Uw bestelling is naar de fabriek gestuurd
2. Uw Model S is in productie
3. Uw model S is op transport
4. blub blub. uw model S is gezonken
5. ga terug naar start
 
Ik heb vandaag de bevestiging van Agentschap NL ontvangen voor mijn aanvraag MIA / Vamil. Dit heeft dus zo'n 3 weken geduurd. Niet gek als je bedenkt dat ook veel Mitsubishi Outlander PHEV aanvragen binnen komen. Ben echt benieuwd of Agentschap NL het gaat redden met hun potje. Iedereen let op, de subsidie is op het bedrag excl. BTW (als je BTW kan terugvragen bij de Belastingdienst). Als iedereen het netjes doet, dan kunnen er veel mensen gebruik maken van de regeling.

Ik wacht alweer 10 weken en staat nog steeds op Ingediend :(
 
of:
1. Uw bestelling is naar de fabriek gestuurd
2. Uw Model S is in productie
3. Uw model S is op transport
4. blub blub. uw model S is gezonken
5. ga terug naar start

flauw hoor, nu nog een leuk plaatje erbij

- - - Updated - - -

Ik wacht alweer 10 weken en staat nog steeds op Ingediend :(

Dan zou ik even bellen met Agentschap NL. Want wellicht is er iets niet goed gegaan met je aanvraag. Op de site blijft overigens staan ingediend (die van de Twizy van vorig jaar staat ook nog steeds op ingediend), maar je moet wel een brief hebben ontvangen van Agentschap NL dat zij de aanvraag hebben goedgekeurd, en dat het aan je belastinginspecteur is om eventueel het toch niet toe te kennen (maar dat geldt niet voor elektrische auto's).
 
had in Februari al finalized en papework geregeld - kreeg vanmiddag weer een mail 'paperwork ready for signing'. Nou zou - met de nieuwe extra opties er inderdaad een nieuwe bevestiging moeten komen om bij Agentschap de subsidies te registeren, maar ik kreeg er helaas nu een die niet klopte. Niet op naam van de bv en nog wat missers - en leverdatum TBD.

Heb Tesla gemailed (en niet getekend) en zal voortgang posten...
 
Dag allen,

Ik heb de auto via een financial lease constructie van athlon (zij konden in januari garanderen dat de auto nog dit jaar geleverd zou worden, tesla zelf destijds niet...). Ik krijg nu van athlon te horen dat de auto's van heb pas begin juni kunnen worden "gefinalised". Volgens tesla eindhoven zou de auto desondanks toch nog direct na de signatures uitgeleverd worden. Zijn hier meer mensen die met deze situatie te maken hebben? Ik krijg toch een wat ongemakkelijk gevoel als ik de verhalen over finaliseren hier lees.

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Nu wordt het pas echt serieus met de Model S
icon6.gif

Onze bolide komt nu zelfs voor in Grand Turismo 6 (voor de game liefhebbers):

Gran Turismo 6 - Eerste beeldpr0n video Autojunk.nl (95235)